Kattendeodorant

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Kattendeodorant

Bericht door chellemi »

Wie heeft hier ervaring met kattendeodorant? Niet voor onder de oksels ;) maar voor in de kattenbak!
Ik heb de Tiffany deodorant Lavendel op Zooplus gekocht. Het zijn net piepkleine kattenbakkorrels maar dan erg geurig.
Wat ik wel merk dat dit een beetje stuift als ze gaan graven, dit zal toch geen kwaad kunnen?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door chellemi op 07 aug 2009 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: katten deodorant

Bericht door Nyncke »

Dit ken ik niet...maar ik vind de meeste van die luchtjes erg stinken.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: katten deodorant

Bericht door Camoth »

Ik heb deze ook. Vind het erg prettig. Het overheerst niet en je ruikt het alleen heel lichtjes als de kat in de bak is geweest en heeft gegraven (daardoor activeerd het, zo lijkt het). Vind het prettig spul.

Lijkt me geen kwaad kunnen. Ik heb trouwens nooit gemerkt dat het stuift? Ik gebruik Catsan als kattenbakgrit. Wellicht dat het door je grit komt ;)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: katten deodorant

Bericht door chellemi »

Dat zou ook kunnen natuurlijk, ik heb pas sinds kort een kattenbak met klepje dus als ik dan ga scheppen stuift het veel, ik gebruik de extreme classic gridjes.
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Simba05
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2009 00:01
Locatie: Rotterdam

Re: Kattendeodorant

Bericht door Simba05 »

Waarom geen kattengrint gebruiken waar een lekker luchtje door heen zit. Wij gebruiken Pet plus. Hier is baby poeder aan toegevoegd en het ruikt dus ook naar babypoeder. Bovendien wordt de urine van de kat ook direct als een vaste klont samengebracht. Echt ideaal.
Het luchtje ruik je ook nog na twee tot drie weken. De kattenbak hoef je veel minder keren schoon te maken omdat zowel urine als poepjes als een vaste reukloze klont wordt veranderd. Het is niet in iedere dierenzaak te koop, even zoeken dus.
Even wat informatie:
Pet Plus met babypoeder is een zeer zuinige klontvormende kattenbakvulling bestaande uit bentoniet. Babypoeder (op basis van talk) wordt toegevoegd om de omgevingsgeur aangenamer te maken.

Pet Plus met babypoeder heeft de volgende eigenschappen:
• 99% Stofvrij
• Absorptievermogen van 350%
• Geen geurhinder
• Zeer goede klontvorming
• 100% Bentoniet
Laatst gewijzigd door Simba05 op 03 sep 2009 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kattendeodorant

Bericht door Camoth »

Ik heb 1x zulk grit gekocht. Van de AH extra hygiene ofzoiets. Man, wat een lucht. Inderdaad ook zo'n babypoeder geur. Maar ik werd er bijna misselijk van zo overheersend was het als ik in de keuken kwam. Dit spul is veel minder overheersend, vrij subtiel. Vind ik persoonlijk prettiger.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Simba05
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2009 00:01
Locatie: Rotterdam

Re: Kattendeodorant

Bericht door Simba05 »

Pet plus is zeker niet overheersend van geur eerder aangenaam. De geur van de babypoeder hangt ook niet in huis, maar ook een kattengeur is er echt niet aanwezig.
Wij vinden het ideaal spul. Waarschijnlijk heb je bij de AH een soort van gekocht want het merk Pet Plus is alleen in de dierenspeciaalzaak te koop.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kattendeodorant

Bericht door Kattenbella »

Ik vind die houtgeur heerlijk! Die haalt alle andere geuren weg!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Kattendeodorant

Bericht door sandy »

Simba05 schreef:Waarom geen kattengrint gebruiken waar een lekker luchtje door heen zit. Wij gebruiken Pet plus. Hier is baby poeder aan toegevoegd en het ruikt dus ook naar babypoeder. Bovendien wordt de urine van de kat ook direct als een vaste klont samengebracht. Echt ideaal.
Het luchtje ruik je ook nog na twee tot drie weken. De kattenbak hoef je veel minder keren schoon te maken omdat zowel urine als poepjes als een vaste reukloze klont wordt veranderd. Het is niet in iedere dierenzaak te koop, even zoeken dus.
Even wat informatie:
Pet Plus met babypoeder is een zeer zuinige klontvormende kattenbakvulling bestaande uit bentoniet. Babypoeder (op basis van talk) wordt toegevoegd om de omgevingsgeur aangenamer te maken.

Pet Plus met babypoeder heeft de volgende eigenschappen:
• 99% Stofvrij
• Absorptievermogen van 350%
• Geen geurhinder
• Zeer goede klontvorming
• 100% Bentoniet
Je zou een reclamespotje kunnen maken :eangel: Ik hou het wel bij de houtkorrels, mijn ideale kattebakvulling ;-)
Ik heb een bus met een lekker luchtje staan wat gewoon op de bodem blijft, beau beau kattengeurverdrijver.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kattendeodorant

Bericht door Leonie89 »

hier ook pet plus.. helemaal geen verkeerd luchtje en fijn klontvormend, dus makkelijk uit te scheppen..
Plaats reactie