Kitten valt steeds onze poes aan

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
ilsje79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2009 19:15

Kitten valt steeds onze poes aan

Bericht door ilsje79 »

Hallo allemaal,

wij hebben een poes van 5 jaar en een kitten van 9 maanden. Wij hebben de kitten al vanaf een week of 7.
Eerst ging het heel goed tussen de poes ( tijgetje) en de kitten (dushi) maar na een paar weken begon het eigenlijk.
Ja wat begon er? Nou Dushi valt tijgetje steeds aan, bijt haar in haar nek en jaagt echt op tijgetje. Tijgetje kan soms gewoon niet rustig rondlopen of Dushi bespringt haar alweer :???: Hij jaagt dus echt op haar. Helemaal gefocust op haar.
Wij zeggen wel NEE en leiden hem af met speeltje soms maar het gaat maar door!!! Wij worden er heel chagrijnig van en vinden het zielig voor tijgetje. Tijgetje blaast wel van haar af en krijst soms zelfs een beetje maar die kleine Dushi stopt niet :-( :-(
Ik geef ze allebei evenveel aandacht (al vraagt en krijgt dushi wel meer aandacht misschien) maar ik wil gewoon zo graag dat het gedrag ophoud. Dushi is trouwens wel gecastreerd ( hij ging sproeien en we hoopten dat dit dominante gedrag minder zou worden door de castratie)
Het sproeien is afgelopen maar dat gedrag dus niet.
Op een gegeven moment ga je ook vanalles doen, in je handen klappen, hard NEE zeggen, FOEI etc etc.... je word er gewoon boos van helaas. Ik (wij) zitten met onze handen toch wel een beetje in ons haar en daarom plaats ik dit bericht.
Heeft iemand tips en/of weet iemand hoe dit komt? Dushi is trouwens verder een heel lief katje :grin:
Ik hoop dat er mensen zijn die willen reageren.

Groetjes van Ilse
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: kitten valt steeds onze poes aan

Bericht door Leonie89 »

he wat vervelend :( je zou een feliway stekker kunnen proberen.. die kun je kopen bij de dierenarts.. dat is een stekker die een voor katten kalmerende geur afgeeft.. zelf merk je er niets van..
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: kitten valt steeds onze poes aan

Bericht door Nyncke »

Helaas geen tips...ik heb een kitten weg moeten doen om de rede dat er voor mijn volwassen katten niet mee te huizen was.
Dat is ook de rede waarom ik nu bij een volwassen kat, alleen nog maar 2 kittens zet, die zijn nl veel meer met elkaar bezig.

Feliway is om gedragsredenen die "aangeleerd" zijn. Een kitten is gewoon een kitten, dit hoort bij zijn levensfase en die die duurt tot 8 maanden-1 jaar. Die gaat niet op zo'n feliway-stekker reageren.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kitten valt steeds onze poes aan

Bericht door JLC »

Volgens mij ben je toch al wel goed bezig.
Dushi wil spelen en ik denk dat het handig is dat je veel met hem speelt. Ik denk dat het handig is Tijgetje en Dushi van tijd tot tijd even elk in een aparte kamer plaatsen. Dan kan Tijgetje even tot rust komen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Kitten valt steeds onze poes aan

Bericht door Mandy »

Ik heb dat probleem ook dat max ( 5 mnd ) Mietse ( 1,5 jr ) echt totaal niet met rust laat!
Mijn vriend en ik slapen al apart met de katten zodat Mietsie rust heeft!
Hij slaapt met Max in de slaapkamer en ik met Mietsie in de woonkamer!
Dan komt Mietsie altijd lekker bij mij liggen knorren en kneden en sabbelen op een dekentje :smile:
Want anders heeft Mietsie in de nacht ook nog geen rust, overdag kan ze nauwelijks over de grond lopen of Max raced al achter haar aan :lol:
Love cats
Plaats reactie