Rare vacht

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Rare vacht

Bericht door puck0906 »

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een 11 jarige kat die sinds een tijdje een wat rare vacht heeft. Haar haren plakken beetje bij elkaar en omdat zij borstelen vreselijk vindt krijg ik het ook niet uit elkaar. Ik dacht aan wegknippen maar kan dat kwaad? De haren staan ook wat rechtop. Nou lees ik op internet dat dat kan komen omdat ze ziek is maar ze doet gewoon, eet en drinkt gewoon en oogt totaal niet ziek. Wie weet wat dit is en wat ik er aan kan doen?
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Rare vacht

Bericht door Leonie89 »

wegknippen kan geen kwaad.. als je maar niet in het vel knipt natuurlijk ;-)
is ze actief? wil ze nog spelen? verzorgt ze zichzelf nog wel goed? ze is natuurlijk al wel wat ouder..
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Rare vacht

Bericht door puck0906 »

dank voor de reactie. Ja ze doet alles zoals altijd. Ik denk zelf dat het komt omdat ze laatst operatief tandsteen hebben verwijderd en er 2 kittens in huis zijn gekomen dus dat het dan dus stress is maar ze oogt niet gestresst. Ik zal vanavond is kijken hoe of wat........
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Rare vacht

Bericht door Cari »

Ik zou toch even contact opnemen met je dierenarts. De vacht zegt vaak wel iets over de gezondheid. Katten zijn buitengewoon goed in het verbergen van fysieke problemen. Een slechte vacht kan bijv (ik wil niet zeggen dat dat hier het geval is) duiden op een nierprobleem. Helaas voor de kat, gaan baasjes vaak pas iets merken als de nieren al ernstig naar de gort zijn. Misschien is er niets, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Rare vacht

Bericht door puck0906 »

ik denk dat het gewoon stress is geweest want gelukkig wordt het langzaam beter. Ze heeft eerst een tandsteen operatie gehad en daarna kreeg ze 2 nieuwe kittens in huis erbij (niet van zichzelf) Hopelijk blijft het dus nu beter gaan....... als ze overigens last heeft van haar nieren dan moet ze toch veel plassen en drinken toch? Dat doet ze namelijk niet dus hopelijk is dat het niet.
Plaats reactie