Welk natvoer raden jullie aan?
- ArPaS elftal
- Huiskat
- Contacteer:
Re: Welk natvoer raden jullie aan?
Hier blikvoer van Almo nature, Feline Porta en soms Shinycat.
Van andere merken en van dingen in gelei gaan er een aantal consequent aan de poeperitus (en de anderen stinken gewoion 10x zo erg..)
Van andere merken en van dingen in gelei gaan er een aantal consequent aan de poeperitus (en de anderen stinken gewoion 10x zo erg..)
als ik eens vergeten ben vlees te ontdooien, geef ik graag snoezepoes.
puur vis, en betaalbaar.
helaas niet verkrijgbaar met vlees, alleen vis.
ook shinycat wordt gewaardeerd.
puur vis, en betaalbaar.
helaas niet verkrijgbaar met vlees, alleen vis.
ook shinycat wordt gewaardeerd.
Ik vind dat de katten zo gaan stinken van natvoer, of dunne ontlasting die gruwelijk stinkt, of zelf ruiken ze naar het kattenvoer. Dus ik raad natvoer helemaal niet aan.
Zelf gaf ik ( voordat ik ging versvoeren ) brokjes van Prins en dan zo nu en dan Smuldier of blokjes hart.
Zelf gaf ik ( voordat ik ging versvoeren ) brokjes van Prins en dan zo nu en dan Smuldier of blokjes hart.
Dat is vaak met natvoeren die niet helemaal natuurlijk zijn Nyncke. Dat heeft Bindi ook als ik haar RC natvoer geef. Maar als ze shineycat, applaws of Almo nature krijgen (wat alleen vlees/vis met rijst is), dan merk ik geen verschil
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.
Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
who knows where it's at.
Zit er dan ook vrij weinig vlees in RC natvoer? Want ik ging ervanuit dat dat net als de brokjes wel van goede kwaliteit zou zijn.... wat is dan het verschil met Shineycat etc?
In RC zitten behalve vlees (waarvan je niet eens weet waarvan het is meestal) ook nog allerlei andere ingredienten.
In voeren als Applaws en Shineycat zit alleen vlees/vis en rijst. Je moet maar eens voor de grap een blikje kopen daarvan. Het ruikt naar kip/tonijn (whatever smaak je kiest) het ziet eruit als kip/tonijn en het zal ongetwijfeld ook zo smaken, al heb ik dat dan weer niet uitgetest, maar dat zou je dus gewoon kunnen doen. Dat kan je zelfs als mens gewoon eten, zit immers niks in behalve kip en rijst
Bij RC herken ik persoonlijk kwa geur en uiterlijk geen specifieke vleessoort en ik vind het ook erg stinken. Maar Bindi vind het lekker, dus die krijgt het gewoon 1x per week.
Het is niet slecht voor je kat hoor. Je kat gaat er alleen van stinken
In voeren als Applaws en Shineycat zit alleen vlees/vis en rijst. Je moet maar eens voor de grap een blikje kopen daarvan. Het ruikt naar kip/tonijn (whatever smaak je kiest) het ziet eruit als kip/tonijn en het zal ongetwijfeld ook zo smaken, al heb ik dat dan weer niet uitgetest, maar dat zou je dus gewoon kunnen doen. Dat kan je zelfs als mens gewoon eten, zit immers niks in behalve kip en rijst
Bij RC herken ik persoonlijk kwa geur en uiterlijk geen specifieke vleessoort en ik vind het ook erg stinken. Maar Bindi vind het lekker, dus die krijgt het gewoon 1x per week.
Het is niet slecht voor je kat hoor. Je kat gaat er alleen van stinken
Laatst gewijzigd door Camoth op 02 sep 2009 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
who knows where it's at.
who knows where it's at.
-
- Panter
Ik merk zo een verschil met bv de Gourmet Mousse en almo/schesir/shiney cat etc
De bak ruikt een stuk slechter met Gourmet.
De bak ruikt een stuk slechter met Gourmet.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Lieve Roos* rust zacht
Het stinkt wel een beetje ja.... maar die Whiskas is erger hoor :S Dan toch liever dit.
Ennuhh... stinken doen mijn katjes sowieso wel snel omdat de dommerds graag in de kattenbak spelen/liggen Bijnaampje voor ze is dan ook Kleine Stinkiebinkies (vachtjes wel schoon, gelukkig.)
Edit: geldt dit dan voor het droogvoer ook? Want daarvan vind ik juist dat ze veel minder stinken....
Ennuhh... stinken doen mijn katjes sowieso wel snel omdat de dommerds graag in de kattenbak spelen/liggen Bijnaampje voor ze is dan ook Kleine Stinkiebinkies (vachtjes wel schoon, gelukkig.)
Edit: geldt dit dan voor het droogvoer ook? Want daarvan vind ik juist dat ze veel minder stinken....
-
- Panter
Geen idee, ik geef geen Rc, maar Sanabelle, en daar ruik ik niets van op de bak.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Lieve Roos* rust zacht
Ja geldt wat mij betreft ook voor droogvoer.
Bindi krijgt nu nog een week of 2 RC kitten, omdat ik die nog had. Daarna gaat ze over op Applaws droogvoer. Daar zitten geen granen in.
Coco krijgt al Orijen. Daarvan merk ik het niet eens als ze op de bak is geweest. Bindi daarentegen... zo, wat een loeft komt daaraf zeg! Daar zet ik regelmatig een deur voor open om door te luchten, helemaal als het ochtend is en ik net een hap ontbijt wil nemen
Bindi krijgt nu nog een week of 2 RC kitten, omdat ik die nog had. Daarna gaat ze over op Applaws droogvoer. Daar zitten geen granen in.
Coco krijgt al Orijen. Daarvan merk ik het niet eens als ze op de bak is geweest. Bindi daarentegen... zo, wat een loeft komt daaraf zeg! Daar zet ik regelmatig een deur voor open om door te luchten, helemaal als het ochtend is en ik net een hap ontbijt wil nemen
who knows where it's at.
who knows where it's at.
Moeilijk is het allemaal maar hoor.... denk je dat je goed premiumvoer hebt gehaald, zitten er toch weer nadelen aan.... ze lijken het in ieder geval goed te doen op RC Babycat.
Nu heeft Mouse echter wel ineens diarree.... ik twijfel alleen of dit komt van de RC natvoer of van de Whiskas kattenmelk die ze nog af en toe krijgen..... misschien even helemaal stoppen met elke avond natvoer geven..... het lijkt wel heel ineens en gezien ze gisteren voor het eerst natvoer van RC kregen denk ik toch dat het daarvan komt. Ik heb er nog een paar zakjes van, van mijn moeder gekregen, maar dat durf ik ze nou eigenlijk niet meer zo goed te geven.
Met de kattenmelk wilde ik sowieso stoppen nu dit flesje op is. Dat was eigenlijk gewoon voor het lekkere.
Ik vind het maar lastig omdat je overal verschillende geluiden hoort.
Nu heeft Mouse echter wel ineens diarree.... ik twijfel alleen of dit komt van de RC natvoer of van de Whiskas kattenmelk die ze nog af en toe krijgen..... misschien even helemaal stoppen met elke avond natvoer geven..... het lijkt wel heel ineens en gezien ze gisteren voor het eerst natvoer van RC kregen denk ik toch dat het daarvan komt. Ik heb er nog een paar zakjes van, van mijn moeder gekregen, maar dat durf ik ze nou eigenlijk niet meer zo goed te geven.
Met de kattenmelk wilde ik sowieso stoppen nu dit flesje op is. Dat was eigenlijk gewoon voor het lekkere.
Ik vind het maar lastig omdat je overal verschillende geluiden hoort.
Gewoon lekker opmaken hoor. Kan echt geen kwaad. Misschien alleen paar daagjes stoppen om te zien of de diaree door het natvoer komt (denk persoonlijk niet door de kattenmelk eigenlijk). Als het door het natvoer komt wellicht toch niet meer geven, als het niet door het natvoer komt kan je het gewoon opmaken. Moet je dus alleen wel even kijken waar het dan WEL door komt.
Wellicht net overgestapt op ander droogvoer?
Wellicht net overgestapt op ander droogvoer?
who knows where it's at.
who knows where it's at.
Nee... daarom denk ik dat het door de RC natvoer komt - ik vond op RC Babycat + 's avonds een half zakje Whiskas Junior per katje gewoon harde drolletjes. Gisteravond heb ik RC natvoer gegeven ipv Whiskas, ook een half zakje per kitten, en ik rook gisteravond al een ENORM vieze lucht uit de kattenbak. En nu vanochtend hoorde ik Mouse spetteren op de kattenbak :S en weer diezelfde vieze lucht als ervoor.
Dus ja ik denk dat ik het vanavond toch maar even niet geef.... inderdaad even kijken of het dan weggaat. Of misschien was zelfs voor een half zakje de overstap te groot en had ik het beter kunnen mengen?
Ik heb nog wel een zakje Whiskas natvoer liggen, maar ja... je hoort daar zulke slechte verhalen over. Wel zielig, ze vinden het zo lekker, ze klimmen zowat omhoog als ik voor ze klaarmaak (ik doe er ook altijd nog wat droge brokjes door, was gewoonte omdat ik ze zo aan de RC Babycat heb laten wennen, maar volgens mij vinden ze het heel lekker met die brokjes erdoor)
Dus ja ik denk dat ik het vanavond toch maar even niet geef.... inderdaad even kijken of het dan weggaat. Of misschien was zelfs voor een half zakje de overstap te groot en had ik het beter kunnen mengen?
Ik heb nog wel een zakje Whiskas natvoer liggen, maar ja... je hoort daar zulke slechte verhalen over. Wel zielig, ze vinden het zo lekker, ze klimmen zowat omhoog als ik voor ze klaarmaak (ik doe er ook altijd nog wat droge brokjes door, was gewoonte omdat ik ze zo aan de RC Babycat heb laten wennen, maar volgens mij vinden ze het heel lekker met die brokjes erdoor)
Het is over!
Ze eten nu RC Babycat natvoer en OF het is toeval en het lag er niet aan OF dit valt bij Mouse beter. Ik hou ze er in ieder geval eventjes op, ze vinden het héérlijk!
Als het weer wat gestabiliseerd is ga ik ook eens Shinycat kitten proberen, dat ziet er inderdaad goed en vlezig uit.
Ze eten nu RC Babycat natvoer en OF het is toeval en het lag er niet aan OF dit valt bij Mouse beter. Ik hou ze er in ieder geval eventjes op, ze vinden het héérlijk!
Als het weer wat gestabiliseerd is ga ik ook eens Shinycat kitten proberen, dat ziet er inderdaad goed en vlezig uit.
we geven onze kittens nu 2 keer per dag die maaltijdzakjes van whiska's junior. bord wordt nooit leeg welke vinden de meeste kittens echt lekker? het maakt niet uit of de poepies erg gaan stinken, de kleintjes zijn nu eigenlijk aan de magere kant. we willen ze dus graag vet te mesten..
tevens, we maken ook een mix van brokjes van RC, whiska's, lams, wtc.. die staan gewoon de hele dag klaar in een apart bakje.
tevens, we maken ook een mix van brokjes van RC, whiska's, lams, wtc.. die staan gewoon de hele dag klaar in een apart bakje.