# Wel of geen kat/poes?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Wel of geen kat/poes?

Bericht door Shaz »

Liseet schreef:Oh, haha misschien een beetje slecht uitgelegd. Maar de hond is mn "thuis-thuis" hond, de hond die bij mn ouders woont. Die zou op visite kunnen komen mochten zij weg gaan. En die hond is dol op katten en die denkt dat ze allemaal willen spelen. Als die kat t gewend is wordt het vast gezellig.
Ik heb geen idee welke verzekering het is. Maar dat zoek ik nog wel even uit ;)
Dat dacht ik ook maar dat is bij ons wel tegengevallen. Mijn ouders hadden ook een hondje die regelmatig bij ons logeerde, ook namen wij onze kitten in het begin vaak mee naar mijn ouders. Maar ze moesten steeds weer aan elkaar wennen en het is eigenlijk altijd moeilijk gebleven. Wij hadden gelukkig een ruime flat waar we ze konden scheiden als we er zelf niet waren.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Wel of geen kat/poes?

Bericht door Sannie_xx »

Wat leuk dat je een kat gaat nemen! Fijn dat je er ook goed bij stil staat hoeveel tijd je ervoor hebt en om te proberen de kat te nemen als je even vrij hebt van school.

Het is al een keertje eerder gezegd, maar heb je er al over nagedacht om er meteen twee te nemen? Juist als je kittens neemt is dat echt fijn. Ik was eerst ook van plan om er maar eentje te nemen, maar toen ik uiteindelijk zag hoe leuk mijn kitten met zijn broertjes speelde heb ik er na lang nadenken en advies vragen hier op dit forum toch nog een kitten bij genomen. En daar ben ik nu heel blij om! Ze hebben erg veel aan elkaar en vervelen zich geen moment. Spelen, stoeien, slapen.....ze doen vanalles samen. Zelfs naar de kattenbak gaan - de ene gaat en de ander kijkt ;)

Als je voor eentje gaat zou ik toch een iets oudere kat uit het asiel halen, die goed gewend is aan enige kat zijn. Maar dat is mijn idee erover :)
Fairymissmary
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2009 22:53

Re: Wel of geen kat/poes?

Bericht door Fairymissmary »

Gelukkig maar dat ik je topic niet aan het vervuilen was. ;-)
We zitten echt haast in dezelfde situatie, ook ik kan pas in november een kat nemen. Ik heb ook wel even kittens door mijn gedachten laten gaan, maar ik denk altijd een beetje dat die toch wel een huis krijgen als snoezige pluizenbol zijnde. Daarom ga ik liever voor een wat oudere asielkat, die binnenzijn is gewend. Het duurt nog wel lang tot november he?! :icon_shifty:

Uiteraard komen de spullen er die werden opgenoemd. Ik heb al lopen roepen dat mn kat lang niet zo verwend wordt als mijn ratten, maar ik vrees het ergste. Het is nog niet eens september en ik heb al 3 mandjes en 4 krabpalen op het oog. :oops:
Gesloten