Tranende oogjes en korst aan neusje

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Pita
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2009 17:18

Tranende oogjes en korst aan neusje

Bericht door Pita »

Hey iedereen,

Ik heb vandaag een nieuw speelkameraadje, Pixel, gaan halen voor mijn Nanotje(kitten) maar ze ziet er volgens mij vrij ziekjes uit.

Toen ik Nano ging halen (bij hetzelfde gezin, dat by the way al 3 nestjes hadden gehad, haar op 5 weken letterlijk in mijn armen geduwd hebben, waar 7 ongecastreerd/gestireliseerde katten rondlopen, in't kort dus eigenlijk helemaal niet goed voor hun katten zorgen :???: ) had ze ook tranerige oogjes, maar toen we naar de arts gingen voor inspuitingen en ontworming en zo zei ze dat het niet erg was en na 3 dagen was ze weer beter.
Pixel komt van hetzelfde gezin en is 2 weekjes ofzo jonger, maar haar oogjes tranen heel erg en er hangen korstjes langs haar snoetje.
Haar ogen lijken ook heel 'triestig'
Kan dit er misschien mee te maken hebben?

Ik ben van plan na het weekend op controle te gaan maar ik maak me nu toch wel zorgen.
Zou dit dringend zijn? en moet ik me zorgen maken?


Greets
Pita
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: tranige oogjes en korst aan neusje

Bericht door Uumie »

Ik denk aan niesziekte, de symptomen die jij beschrijft had onze Morisson ook toen hij niesziekte had. Op zich is het niet dringend, maar hoe sneller je bij de DA bent, hoe beter natuurlijk. Misschien kun je Pixel (leuke naam!!) echinacea-druppels geven tot na het weekend? Dat helpt haar weerstand een beetje vooruit.
Ik ben benieuwd wat de rest ervan vindt!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: tranige oogjes en korst aan neusje

Bericht door Roos en Minousch »

Hup naar de da met dat beestje, die heeft overduidelijk niesziekte, is natuurlijk ook niet ingeent, is hij wel ontwormt.
en is hij nu 5 weken??? de verkoper is hartstikke strafbaar, en zou de dierenbescherming inschakelen, want er word duidelijk niet voor die beesten gezorgd!
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
MyRagdolls
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2009 19:09

Re: tranige oogjes en korst aan neusje

Bericht door MyRagdolls »

Het klinkt misschien erg hard, maar waarom neem je haar dan mee, als ze er zo slecht aan toe is? Ik zou wel even naar de dierenarts gaan. Ik denk ook niesziekte.

Zo heb ik dus ook pech gehad met die ene kat, daarvan werd mij ook gezegd, terug brengen, maar dat doe je dan niet zo 1-2-3.

Inderdaad wat echineaforce druppels in het drinkwater, dat verhoogd de weesrtand. Succes en hopelijk valt alles erg mee. Zijn de oortjes schoon van binnen?
Anders ook de ogen en het neusje schoonmaken met afgekookt water.

Zielig, zo een klein kitten en dan al zo ziekjes.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: tranige oogjes en korst aan neusje

Bericht door Cari »

Roos en Minousch schreef:Hup naar de da met dat beestje, die heeft overduidelijk niesziekte, is natuurlijk ook niet ingeent, is hij wel ontwormt.
en is hij nu 5 weken??? de verkoper is hartstikke strafbaar, en zou de dierenbescherming inschakelen, want er word duidelijk niet voor die beesten gezorgd!
Natuurlijk is hij niet ontwormd. Dit is een buitengewoon kat-onvriendelijk gezin, dat inderdaad strafbaar bezig is, want ze mogen wettelijk gezien pas met 7 weken geplaatst worden. Elke kattenliefhebber weet dat dat ook eigenlijk nog erg jong is, maar ja....
Heel jammer dat je daar je katjes vandaan hebt gehaald,want zo hou je die praktijken in stand. Ik zou de dierenbescherming inlichten en met je eigen kitten als de duvel naar de dierenarts, want die heeft op zijn minst niesziekte. Geen ramp, maar daar moet je wel snel wat aan doen! Heel veel sterkte met de kleine en ik hoop dat dat tuig ophoudt met nestjes fokken :evil: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: tranige oogjes en korst aan neusje

Bericht door rieneke »

ik twijfel, troll of niet?
sluit me verder aan bij cari.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Tranende oogjes en korst aan neusje

Bericht door Sannie_xx »

Oh...ik hoop het..... vijf weken oud en dan al bij mama weg.... arm beestje :cry:
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Tranende oogjes en korst aan neusje

Bericht door Uumie »

Wauw, had er helemaal overheen gekeken dat het kittentje pas 5 weken is! :shock:
Ik hoop stiekem ook dat dit een troll is, anders is het wel een héél triest verhaal!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Pita
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2009 17:18

Re: Tranende oogjes en korst aan neusje

Bericht door Pita »

Ben niet goed mee, wat is een troll :icon_shifty: ?
Ondertussen al naar de dierenarts geweest maar ze ziet er ondertussen al een heel stuk beter uit, misschien was het gewoon een ongezonde omgeving waarin ze woonde.

De dierenarts heeft ze alle mogelijke inentingen nodig gegeven en ze is nu ook gechipt.
Ze had geen niesziekte, maar was volgens mij heel erg verzwakt.
Ze was ook heel erg bang en schuw en liet zich geen seconde pakken, maar nu komt ze al met Nano bij ons in 't bedje liggen.
Ze is al een groot stuk opengebloeid.

Waarom dat ik ze meegenomen heb is omdat ik ten eerste niet wist dat ze zo jong was (da heeft dit verteld) en ze anders op straat gezet zouden worden.
Dit wou ik voorkomen en ze een warme gezellige thuis geven.

Maar de twee meisjes zijn nu kerngezond en eten de gekste dingen (van meloen met rijst, tot druifjes :lol:) en durven wel wat kattenkwaad uit te halen :grin: maar zo zijn ze he, die kittens.

Bedankt voor het advies!

Greets, Pita
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Tranende oogjes en korst aan neusje

Bericht door ktje »

Even dachten we dat dit een bericht van iemand was die gewoon onzin praat! Een trol dus!

Gelukkig dat het goed gaat met de dames! Maar 5 weken is inderdaad erg vroeg! Ik heb die van mij pas bij 12 weken gekregen en de oudste ook met 8 weken je merkt echt wel het verschil. De jonste nu is veel socialer en was al zindelijk!

Als je inderdaad bij zulke mensen blijft kittens halen schiet het niet op want dan blijven ze fokken omdat ze de kittens toch wel kwijt raken. Trieste bedoelingen! Helaas gebeurdt het te vaak!

Maar geniet lekker van je dames. Geef ze niet teveel fruit en dat soort dingen is volgens mij niet heel erg gezond!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Tranende oogjes en korst aan neusje

Bericht door Cari »

Gelukkig gaat het nu goed met de 2 meisjes. Verwen ze maar lekker en geniet van ze!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie