Kitten loopt achteruit

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Spekkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:36

Kitten loopt achteruit

Bericht door Spekkie »

Hallo allemaal,

Het valt mij de laatste tijd op dat luke (kitten van 5 weken) in het spel vaak achteruit loopt. maar vervolgens rent hij in z'n vooruit er hard vandoor. Vaak doet ie dit al kwispelend met zijn staart.

Nu is dus mijn vraag of het normaal is dat hij zo vaak achteruit loopt. En dat kwispelen betekend dat, dat hij het leuk vind of dat hij liever met rust wordt gelaten? Hij laat vaak met een piep horen als het te hard gaat en meestel stopt mijn andere kitten er dan ook even mee:) waarop hij daarna zelf de aanval weer inzet.

Ben benieuwd of jullie dit ook hebben gezien bij jullie kittens en wat dit eventueel zou betekenen.

Groeten, Andrea
Spekkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:36

Re: Kitten loopt achteruit

Bericht door Spekkie »

Is er niemand die dit ook bij zijn of haar kitten ziet. De DA kon vond het maar een raar verhaal toen ik haar ernaar vroeg.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kitten loopt achteruit

Bericht door rieneke »

over het zwiepen met de staart: katten doen dit als ze opgewonden zijn.
dit kan zowel positief als negatief zijn.
achteruitlopen is mij nooit opgevallen bij mijn kittens.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Kitten loopt achteruit

Bericht door loek »

Spekkie,
Bedoel je dat hij laag gaat liggen (zo van ik ga zo 'aanvallen'/ spelen) en dan wat naar achteren kruipt? Dan doet alle katten volgens mij (die van mij wel tenminste haha). Of bijv. als ze allebei tegenover elkaar staan, en dan ook een beetje om elkaar heen draaien (dus ook klaar voor het 'gevecht'/ spelen) dan lopen ze soms ook een beetje schuin naar achteren.

Als hij gewoon recht staat, en dan een beetje op z'n gemakkie een meter achteruit loopt...da's een beetje raar denk ik. Maar ach ja katten hebben wel vaker rara dingen ;-)

Een kat zwiept niet met zijn staart omdat hij vrolijk is (zoals bij een hond kwispelen) maar als hij bijv. wil gaan vechten/ spelen, een vogeltje of iets anders ziet etc.

Als het goed is, hoef je hem niet perse met rust te laat dan. Maar als je 1 van de twee moet kiezen: 'uiting van positiviteit' of met rust gelaten worden. Dan is het die tweede. Het zou kunnen dat hij uit 'opgewondenheid' bijv. je hand bespringt, als deze voor zijn neus terecht komt als hij zich net klaar maakt voor een 'aanval' of wat dan ook.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Spekkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:36

Re: Kitten loopt achteruit

Bericht door Spekkie »

Het achteruit lopen doet hij nu niet meer zo extreem als voorheen gelukkig. Alleen maar als hij in de aanval wil voor z'n eigen schaduw. Heb me kapot gelachen vandaag. Maf beest was z'n schaduw aan het vangen en het lukte maar niet.. hihi.. en dat zwiepen met z'n staart doet ie nog wel erg fanatiek maar dit vooral in het spel en als hij erg blij is om me te zien geloof ik.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kitten loopt achteruit

Bericht door Kattenbella »

Gewoon kattengedrag :grin: Gaat goed zo te horen :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Kitten loopt achteruit

Bericht door Uumie »

Volgens mij is het ook gewoon normaal. Kittens zijn vaak nog wat onbeholpen in hun bewegingen. ;)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Spekkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:36

Re: Kitten loopt achteruit

Bericht door Spekkie »

Ja het gaat echt super goed. Eet nu ook al lekker vlees en drinkt af en toe uit een bakje.
Gaat ook al zelf op de bak plassen :edance: Alleen dat poepen wil die nog niet echt doen.. maar dat komt wel.. heb nu ook laxeer spul en een goedje wat de darmen zou moeten prikkelen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kitten loopt achteruit

Bericht door Kattenbella »

Heeft hij last van verstopping? Je kan daar een natuurlijk middel voor krijgen: colonclean. Je dierenarts heeft ook zoiets, isogel

Hij is leuk :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie