Nieuwe kitten bij oudere kitten

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Oscar_Samantha
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2009 22:29

Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door Oscar_Samantha »

Hallo kattenliefhebbers,

Wij hebben sins vandaag een nieuwe kitten (Jade) van bijna 10 weken en hadden al een kitten (Gizmo) van nu 3,5 maand. Jade is nog erg klein en Gizmo is duidelijk de baas aan het spelen.

Als Jade aan het spelen is met 1 van de speeltjes van Gizmo valt hij aan. (naar mijn idee te hard) mijn vriendin zegt dat ze aan elkaar moeten wennen en Jade vanzelf terug "vecht".

Wat vinden jullie.

Vriendelijke groet Oscar
Spekkie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:36

Re: Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door Spekkie »

ik zie dit bij mij ook gebeuren.. kitten van 12 weken en flessenkitten van nu 4,5 weken. ze kunnen heel lief samen spelen alleen is daisy helemaal gek op zijn staart en bijt hier ook behoorlijk hard in, de kitten piept dan en probeerd dapper terug te meppen (dit gaat nogal lomp) maar op zijn beurt bijt het jongste kitten telkens in haar oren.. en dat laat ze wel gewoon toe.. vind het soms lastig om te zien wanneer ik nou wel moet ingrijpen en wanneer niet..
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Nieuwe kitten bij oudere kitten

Bericht door Lana »

Ik denk dat het allemaal vanzelf wel goed komt. Ook omdat beide kittens nog erg jong zijn!
Ze moeten hun plekje weten! En ook de tijd hebben om aan elkaar te wennen! Het komt wel goed!
The good, the bad and the pussy!
Plaats reactie