Poes verliest slijm uit de mond

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
PoeRoo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2009 21:23
Locatie: Enschede

Poes verliest slijm uit de mond

Bericht door PoeRoo »

Hoi,

sinds een tijdje valt het mij op dat Poes nogal zemelt oftewel slijmt.
Ze eet & drinkt goed, wat ik haar voorzet eet ze ook op. Ze eet best divers: vlees, knabbels, een plak vleeswaren (boterhamworst en/of kipfilet).

Vandaag viel me op dat ze wat mager wordt, ondanks dat ze goed eet.

Waar ze ook zit of ligt, overal laat ze slijm achter. Verder heeft ze veel haar tong uit haar mondje.
Ze loopt verder goed en springt bovenop de vensterbank en de kast.

groetjes, Liesbeth
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poes verliest slijm uit de mond!!

Bericht door Leonie89 »

je kan haar beter alleen kattenvoer geven.. als je haar wilt trakteren mag dat, maar dan alleen vlees wat niet gekruid is.. misschien kwijlt ze daar van.. probeer haar eens een week of wat alleen kattenvoer te geven..
onze kater heeft eens aan de zak met dorito's gezeten.. en een dorst dat hij had!!
het kwijlen op zich komt volgens mij wel vaker voor, maar als het tongetje constant uit de bek is, lijkt me niet volledig gezond.. en dat ze vermagert lijkt me ook niet goed.. je zou na een week alleen gewoon voer gegeven te hebben nog even langs kunnen gaan bij de dierenarts..
hou je ons op de hoogte?
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Poes verliest slijm uit de mond!!

Bericht door daantje_xxx »

Wat je naar mijn idee het beste kunt doen is de dierenarts bellen voor advies. Dan geef je aan wat je in je bericht hebt gezegd, plus evt meer info. Of haar ontlasting anders is dan normaal.
De DA kan je dan zeggen wat je het beste kunt doen. Katten zijn kampioen in het verbergen dat van het feit dat ze ziek zijn.
Ik zeg nu niet dat jouw poes ziek is, dat kan ik niet beoordelen. Maar ik weet wel dat een van onze katten te lang voor ons heeft kunnen verbergen dat hij ziek was.

Heb even een kattenboekje voor je nagelopen waarin summier symptomen en aandoeningen staan:
Hijgen: mogelijke oorzaak: Kat heeft het warm.
wat te doen: behandel de kat tegen oververhitting, na een uur geen verbetering? dan naar de DA.

Mond, kwijlen: mogelijke oorzaak: tandvleesaandoening, zweren,vergiftiging, vreemd voorwerp, virusinfectie.
wat te doen: kijk mond na, mochten de symptomen na 24-48 niet verdwenen zijn dan naar DA.

Dit staat in het boekje, en ik ben geen DA. En ik kan niet met je meekijken.
Kortom, mijn advies is bel de dierenarts als je het zeker wilt weten.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Poes verliest slijm uit de mond!!

Bericht door rieneke »

ik zou rap met de kat naar de dierenarts gaan!
ik heb dezelfde verschijnselen gezien bij een kat met een tumor in de bek.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: Poes verliest slijm uit de mond!!

Bericht door Lana »

Ik weet niet hoe oud ze is, maar ik weet nog dat mijn vroegere poes Patty erg ging kwijlen namate ze ouder werd. Dat was gewoon een ouderdomkwaaltje!

Als dat niet het geval is, zal ik haar toch wel even na laten kijken! Het is natuurlijk niet normaal!

Succes ermee!
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes verliest slijm uit de mond!!

Bericht door Cari »

Ik zou onmiddelijk met haar naar de dierenarts gaan. Wacht niet tot ze zich ook ziek gaat gedragen, dan ben je vaak hopeloos te laat!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Poes verliest slijm uit de mond!!

Bericht door Mandy »

Ik zou inderdaad even met de kat naar de dierenarts gaan
Love cats
Plaats reactie