Vlooienallergie bij katten

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Vlooienallergie bij katten

Bericht door Muizenis »

Joyke heeft vlooien allergie. Nadat ik hier recent toch een vlooienplaag had, ondanks alle voorzorgsmaatregelen, zit Joyke weer vol met kleine korstjes op haar velletje die ontzettend jeuken gezien haar intensieve gekrab. Weet iemand iets wat ik kan doen voor haar om die jeuk te verminderen? De oorzaak en het gevolg ken ik maar wat er tegen te doen? Ik weet dat er tabletjes (Cortison) tegen de jeuk zijn maar zijn er ook alternatieven?

Groetties!

Bijgaand een link over vlooien en waarom zij dus géén bestaansrecht hebben ;-) :twisted:
http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vlooien.html
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vlooienallergie bij katten

Bericht door Kattenbella »

De advantage tegen vlooien werkt het best tegen vlooienallergie. De kat van een vriend van mij is ook erg allergisch. Hij probeerde een ander middel en ze zat direkt weer onder de bulten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie