Regelmatig braken

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
renate-86
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 jul 2008 20:16

Regelmatig braken

Bericht door renate-86 »

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer hoor met het volgende probleem over puck.

Sinds 2 weken braakt puck regelmatig. Het zijn dan kleine beetjes zo een aantal uur na het eten met vooral veel water erbij? Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?
Hij voelt zich verder niet ziek, doet zoals hij normaal ook is. (buiten het zielig uit z'n oogjes kijken ;-)

Binnenkort moeten Puck en moortje weer naar de dierenarts voor hun jaarlijkse APK + inenting, dan zal ik het ook eens vragen.

Groetjes, Renate
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Regelmatig braken

Bericht door Muizenis »

Alle katten braken! Dat is dus niet iets om je direct zorgen over te maken ;-) Maar... heeft Puck de beschikking over gras of ander katvriendelijk groen? Omdat poezen dagelijks bezig zijn met ijdeltuiterij, het zich lekker schoonlikken, krijgen ze een hoop losse haren binnen. Deze worden niet door de maagsappen verteerd en gaan klitten in de maag... en als het teveel wordt dan moeten ze eruit. Door middel van braken! Gras wordt ook niet verteerd en geeft braakneigingen waardoor de haarballen uit de maag verwijderd worden. Zoals jij het beschrijft heeft Puck daar dus last van en zou je hem kattengras kunnen laten eten. Ook een Parapluplant (Papyrus) geeft het beoogde effect. Succes ermee!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Regelmatig braken

Bericht door JLC »

Als het om haarballen gaat, dan kan regelmatig je kat borstelen ook wel helpen. Dan kun je losse haren verwijderen en krijgt de kat minder haar binnen als hij zijn vacht likt. Ik heb verder een massagehandschoen en die neemt ook veel losse haren mee.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Regelmatig braken

Bericht door Muizenis »

Borstelen, kammen en zo'n handschoen helpen wel om het te verminderen maar een kat krijgt er toch nog een heleboel binnen. Gras helpt om die haren weer uit de maag te krijgen. Het is een natuurlijke behoefte van iedere kat.

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Regelmatig braken

Bericht door JLC »

Het klopt natuurlijk dat katten gras nodig hebben. Jaap en Lizzie zie ik namelijk ook wel eens gras eten.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Regelmatig braken

Bericht door daantje »

Hier wordt momenteel ook meer gebraakt dan gewoonlijk. Allie vier de meiden!

Ik koop zelf altijd twee polletjes kattengras bij het tuincentrum voor de meiden. Kunnen ze lekker gras eten wanneer ze er behoefte aan hebben en het kost een drol ;-) . Ik vind ze, vooral als ze net nieuw zijn, ook nog erg leuk staan :grin:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Plaats reactie