De buurhonden

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: De buurhonden

Bericht door Leonie89 »

precies dat bedoel ik.. gewoon een opmerking.. en dan zou je eventueel nog andruk kunnen leggen op het feit dat door het kapotte hek de honden kunnen ontsnappen.. en dan niet zo van 'ik ben bang dat ze de kan aan gaan vallen'maar meer met het idee van 'het zou jammer zijn als je ze kwijt raakt'..
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: De buurhonden

Bericht door sandy »

Wat de golden retriever aangaat is dat gedrag ook te wijten aan het doorfokken van deze dieren omdat ze te populair werden.
En ik ben het er helemaal mee eens dat elk ras potentieel gevaarlijk is, maar bepaalde rassen trekken een bepaald soort mensen waar de pitbull achtigen onder vallen.
Zij hebben een hele lage agressiedrempel en in verkeerde handen gaat dat heel erg makkelijk fout.

Wat je ook doet, het zal allemaal dan wel verkeerd vallen Lievelijn, maar iets doen is beter als niks doen en constant in de zenuwen zitten.
Kan het gaas tot een bepaalde hoogte niet gewoon afgeschermd worden met houten platen bv zodat die honden in elk geval Vlinder niet zien en ze geen kwaad kunnen mochten ze doorhet gaas heen bijten?
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: De buurhonden

Bericht door lievelijn »

Nou ik had thuis al een x geopperd om zeil te spannen omdat ze ook altijd zeuren over de heg die door het hek groeit dus denk dat ik zoiets nog een x voorstel aan mijn vader. Maar even thuis nog een x over hebben.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: De buurhonden

Bericht door JLC »

Ik begrijp uit je verhaal dat je eigenlijk bang bent dat die honden jouw kat een keer dood bijten als ze de kans daartoe krijgen. Het lijkt mij het beste dat je dat toch voorzichtig probeert uit te leggen aan de buren, en dan niet met een briefje, maar gewoon aanbellen. Eventueel zou je bemiddeling kunnen vragen bij de wijkagent als je nu al weet dat met deze mensen niet te praten valt. Ik lees ook dat je zegt dat praten echt niet mogelijk is. Ben je bang dat ze boos worden/ zich agressief tegen jou gaan gedragen als je er (vriendelijk) iets van zegt? Is er in het verleden al iets vervelends gebeurd?
Woon je trouwens in een huurhuis? In dit geval zou je ook met je woningcorporatie contact op kunnen nemen. Die kunnen/ willen wellicht ook wel bemiddelen.

Tja, een makkelijke oplossing is dat je aan jouw kant van de afscheiding het hek gaat verstevigen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: De buurhonden

Bericht door lievelijn »

ja we hebben geschiedenis met onze buren wat praten niet makkelijk maakt.. komt er kort op neer dat ze van 2 vrijstaande huizen (dat van ons en dat van hun) voor het oog een twee onder 1 kap hebben gemaakt en dat mijn vader meerdere malen van te voren aangegeven heeft dat niet te pikken (ivm. waardevermindering van ons huis, en de buurman neemt t niet zo nauw met de regels) en dus ook tegen geprocedeerd toen buurman dus wel ermee aan de slag ging.

Denk niet dat ze onaardig zullen zijn ofzo maar weet uit ervaring met andere dingen gewoon dat het geen nut heeft. Een wijkagent in schakelen zal dus ook niet de oplossing zijn. Gaat niet om agressie ofzo alleen gaan ze gewoon zeggen dat t mijn probleem is en dat er niks gaat gebeuren. (en dat als dat wel zo is ze het dan wel zullen oplossen :roll: )
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: De buurhonden

Bericht door JLC »

Dit klinkt als een patstelling en dat is lastig. Eerlijk gezegd weet ik nu niet wat je het beste kunt doen. Je kat in de gaten houden als ze buiten is..Dat is wel nodig denk ik, als je verhaal zo lees.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: De buurhonden

Bericht door lievelijn »

doe ik ook ;-) gelukkig zijn ze nu blijkbaar binnen.. maar ik zit buiten aan tafel en poes speelt in de tuin ;-)

daarom hoopte ik dat een hondenfluitje ofzo zou kunnen helpen..
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: De buurhonden

Bericht door Boomer »

Waarom zet je geen houte schuttinggen of grote bamboe matten tussen je conniferen en het hek. Op jouw afscheiding mag je van alles neerzetten. Daar heeft de buurman niets mee te maken. Ik denk dat het al scheeld als de honden jullie niet zien. Alhoewel het blaffen dan wel zou kunnen blijven.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: De buurhonden

Bericht door lievelijn »

omdat dat heel veel geld kost voor die paar maanden dat ik hier nog woon ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Gita
Huiskat
Huiskat
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jun 2009 20:34
Locatie: Grunn

Re: De buurhonden

Bericht door Gita »

Jij gaat verhuizen met Vlinder?

Of deze honden agressief zijn hangt af van hoe ze opgevoed worden. Staffords (zijn het Amerikaanse of Engelse?) zijn vechthonden en in die zin niet helemaal te vergelijken met een Labrador. Ik woon zelf in een wijk waar heel veel van dit type honden rondloopt en ik vertrouw mijn katten er niet bij. Ik wandel wel es met een oppashond in de buurt en ook dan ben ik op mijn hoede.

Als de buurhonden storend aan het blaffen en piepen zijn in de tuin dan zou ik een melding doen bij een meldpunt overlast. Melden kan anoniem! Verder het hek verstevigen, evt. met prikkeldraad op knaaghoogte.

Wat kunnen buren je woongenot toch beperken. Succes met het bedenken van een oplossing!
Als de kat van huis is ga ik mee! Loesje
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: De buurhonden

Bericht door lievelijn »

Na het verbreken van mijn relatie ben ik weer bij mijn ouders gaan wonen, maar ondertussen ben ik dus op zoek naar een eigen huisje.

Het zou om een m of 35 aan hek gaan dus dan is helemaal afzetten wel een erg dure aangelegenheid voor een paar maanden. Ik merk wel dat in het voorste deel van de tuin (daar ligt een perk tegen de heg aan) de honden Vlinder minder in de gaten hebben en dus ook veel minder agressief reageren dan achterin de tuin waar gewoon gras ligt en ze dus duidelijker zicht hebben. Daarom dacht ik ook aan het zeil voor achterin tussen de heg en het hek in. geen gek dure oplosing en dan zien ze haar in ieder geval niet meer...

Gelukkig trekt Vlinder zich er niks van aan en speelt ze gewoon lekker (en houdt ondertussen een oogje op die maffe wezens) en voorlopig hou ik de tuin gewoon in de gaten als ze buitenspeelt.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: De buurhonden

Bericht door JLC »

Dan zou ik nu niets aan de afscheiding doen nu je toch gaat verhuizen over een tijdje. En in de tussentijd zul je gewoon goed moeten opletten als Vlinder buiten komt, maar volgens mij doe je dat al.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: De buurhonden

Bericht door lievelijn »

ja hou haar erg goed in de gaten ;-)
ik <3 Vlinder
Plaats reactie