Stukje kaas reden van overgeven?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Torihime
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2009 21:12

Stukje kaas reden van overgeven?

Bericht door Torihime »

Hoi allemaal. Wij hebben sinds gisteren een katje van ongeveer 11 weken oud. Gisteravond heeft hij wel wat gegeten, maar vandaag nog bijna niks. Alleen 1 brokje dat ik hem voor zijn neus hield. Dat brokje kwam er een paar uur later weer uit, in een plasje gele kots (sorry voor de onsmakelijke bewoording..)

De reden van het overgeven wijt ik (misschien ten onrechte) aan mijn vriend, die hem vanmorgen een stukje kaas gaf. Ik dacht dat zuivel slecht was voor katten? Hij heeft wel vaker katten gehad en die kregen wel vaker een stukje kaas, dus volgens hem is het geen probleem. Maar die katten waren geen kittens meer.
Wat zijn jullie gedachten hier over? Is kaas slecht om aan een kat/kitten te geven? (met mate uiteraard, alleen als extra snack) :?:

Het katje zat net wel te spelen, en nu te eten, dus hij is niet erg ziek denk ik. Hij heeft wel veel geslapen vandaag, maar dit is mijn eerste kitten dus ik heb geen idee of dat normaal is of dat het kwam omdat hij zich niet zo lekker voelde.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Stukje kaas reden van overgeven?

Bericht door sandy »

Een stukje kaas mag best, zijn ze hier ook gek op, maar mischien is het voor hem nog te zwaar voor zn maagje.
Vraag me trouwens wel eens af waarom ze dat zo lekker vinden :grin:

Kittens slapen veel, dat hebben ze nodig voor de groei, pas als je merkt dat hij lusteloos word is er reden voor alarm.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Torihime
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2009 21:12

Re: Stukje kaas reden van overgeven?

Bericht door Torihime »

Heel erg bedankt voor het snelle antwoord!
Ik ben gerust gesteld :smile:

Hij is best wel aanhankelijk, maar omdat we hem nog maar 1 dagje hebben, weet ik nog niet wat normaal is voor hem.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Stukje kaas reden van overgeven?

Bericht door sandy »

De nieuwe indrukken van een vreemde omgeving en vreemde mensen is heel vermoeiend voor zo'n klein ding, lekker laten slapen dus :grin:
Kan best dat juist dat stukje kaas net iets teveel was daarbij, zou wachten tot hij een paar maanden ouder is voor zulke dingen, dan kan zn maagje het beter hebben als nu ;-)
Veel plezier met je aanwinst :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Stukje kaas reden van overgeven?

Bericht door Kattenbella »

Ik denk ook dat het maagje dit even moest verwerken. Gelukkig eet je katje nu weer!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Torihime
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2009 21:12

Re: Stukje kaas reden van overgeven?

Bericht door Torihime »

Het gaat echt goed met hem: hij speelt veel, eet goed, komt lekker knuffelen en ligt ook veel te slapen.
Echt grappig dat ze gewoon alles gebruiken om mee te spelen! :lol:

We wachten nog even met de stukjes kaas tot hij wat ouder is. Ik heb speciale kitten-snoepjes gekocht, maar volgens mij vallen die toch minder in de smaak.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Stukje kaas reden van overgeven?

Bericht door Leonie89 »

fijn dat het zo goed gaat! over die snoepjes.. de ene keer wordt hier een moord gedaan voor een snoepje, de andere keer wordt er niet naar om gekeken.. kan ook zijn dat je kitten nog niet begrijpt dat het een lief bedoeld snoepje is en het aanziet voor een steentje ;-)
Plaats reactie