Kat met tuigje naar buiten!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
suus25
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2009 17:45

Re: Kat met tuigje naar buiten!

Bericht door suus25 »

fazerdriver schreef:Ook ik wil graag dat mijn katten de tuin in kunnen zonder dat ze weg kunnen.
Ik heb rondom wel schuttingen maar ben toch bang dat ze weg kunnen. Daarom ga ik (ahum vrienden van mijn gaan het doen, ik betaal alleen :lol: ) mijn tuin overkappen met gaas. Ik weet dat er wordt gezegd dat het genoeg is om een schuine rand van ongeveer 60cm genoeg is dat de katten dan ook niet weg kunnen. Maar ik heb er een acrobaat bij zitten. Neem dus liever geen risico en ga heel de tuin overkappen. Zal wel foto's in mijn album plaatsen als het klaar is.
dat is wel een goede, ik heb toevallig net een oproepje gedaan voor tips. Ik denk dat ik mijn handige pa iets laat maken met hout en gaas voor boven op de schutting.
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Kat met tuigje naar buiten!

Bericht door TuttiFrutti »

Leuk! Hier gaan de katten wel in een tuigje, maar denk maar niet dat ze dan met me meelopen :???:
Ze lopen graag zelf rond, ik maak het tuigje dan ergens aan vast. Maar zodra ik met ze wil gaan lopen gaan ze op de grond liggen en verzetten ze geen stap meer hihi
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
henrike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:20

Re: Kat met tuigje naar buiten!

Bericht door henrike »

Hoi allemaal,

ik zit er op het moment ook een beetje mee of ik mijn 2 katjes (Jim en Jack) ook naar buiten zou laten of niet. Ze zijn nu 16 weken oud en vinden alles in huis zo leuk om mee te spelen....de gordijnen, het behang onze lederen meubels. Vandaag zijn iemand tegen mij waarom doe je ze niet naar buiten? Maar ik ben bang dat ze dan weg lopen. We hebben we een schutting om de tuin maar ze kunnen hier vast wel over heen komen door op 1 of andere tak te springen. Ik weet dus niet wat verstandig is, het liefst houd ik ze helemaal binnen maar ik weet niet of zij hier hun energie wel kwijt kunnen. Ze zitten ook heel vaak voor de deur als je naar binnen of buiten gaat en dan glippen ze snel naar buiten toe. Jim blijft altijd op de een vaste plek zitten maar jack loopt steeds verder.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Henrike
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Kat met tuigje naar buiten!

Bericht door Biny »

Ik vind ze nog te jong om alleen naar buiten te laten. Neem aan dat ze niet gesteriliseerd etc. zijn. Alhoewel ze daar ook nog jong voor zijn, maar als je er nu al mee begint, dan zijn ze tegen de tijd dat ze voor het eerst krols zijn niet gesteriliseerd of gecastreerd.
Plus dat ik ze gewoon nog zo klein vind om al alleen naar buiten te laten.
Ik denk dat elke kitten de gordijnen en alles wat niet mag leuk vind, ik weet niet of dat altijd wat te maken heeft met wel/niet naar buiten kunnen. Waarschijnlijk doen ze het dan nog. Daarvoor zijn het kittens, weet er alles van :lol:
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
henrike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:20

Re: Kat met tuigje naar buiten!

Bericht door henrike »

Ja, ze zijn nu ook nog te jong om echt naar het buiten leven te doen, maar in de tuin?? Is dat geen optie?

Groetjes Henrike
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Kat met tuigje naar buiten!

Bericht door Roos en Minousch »

Je kunt je tuin afzetten, gaas op de schutting doen in een hoek van ongeveer 45 graden, dan kunnen ze lekker nar buiten, maar toch niet weglopen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Plaats reactie