Sommige katten kunnen natuurlijk erg gestrest raken bij de komst van een kindje.
Vooral als ze altijd heel erg hun rust gewend zijn.
Ik heb hier ook een exemplaar wat dus bij vreemde situaties even in de stress kan schieten.
Als er ineens oudere wat drukkere kinderen op visite of uberhaupt vreemden op visite komen duikt hij altijd weg.
Hij is erg verlegen, en komt pas als het wat gewend is tevoorschijn.
Hij kan ook gaan stresslikken dan, al is dat tegenwoordig wel minder dan het was.
De 2 jongste poezels hier puberen op t moment wat, planten gaan er aan, de verlegen kater is de pineut met pestspelletjes, en hij sloeg dus gelijk weer aan het likken.
Nu heb ik de jongsten ff op hun nummer gezet, en met de plantenspuit laten weten dat hun gedrag fout was, en hij heeft nu ook besloten de jongsten zelf meer te corrigeren, en het stressen is gelijk weer klaar.
Dus kan me wel voorstellen dat een kat ongelukkig word met een huilende baby in huis, maar vind ook dat je de kat ook tijd moet geven er aan te wennen, en niet gelijk bij een misstap die de kat maakt, bv uit protest ergens plassen of wat maar ook, de deur maar moet wijzen.
Ook met allergie, kijk eerst of t wel aan de kat ligt, of er medicijnen zijn, doe je dit niet heeft iemand in mijn ogen ook niet genoeg van zn dier gehouden.
Helaas worden op t moment bij bosjes dieren aangeboden op MP en in de asielen wegens allergie, en dat is gewoon jammer.
Mijn hart zegt ook breng maar hier, maar ik kan het gewoon niet.
Ik heb 4 katten, een hond, en een kindje op komst, en je moet gewoon eerst aan je eigen denken, hoe moeilijk dat soms ook is.
En dat is voor Muizenis ook erg moeilijk, dat snap ik, maar ik vind dat het ook vooral belangrijk is daar dat er rust in huis is voor Pebble, tenzij ze de katten apart kan houden, maar dan zou ik ze nog alleen opnemen als er een duidelijke, logische reden is, en die is er in mijn ogen nu niet echt