Blijven kittens zo druk?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
NaNe
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009 20:35
Locatie: Heerhugowaard

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door NaNe »

Mijn katjes zijn nu net een jaar, maar op het begin konden ze ook heel druk zijn, maar sliepen ze ook weer viel. Als ik er nu zo over denk, zijn ze na een paar maanden al veel rustiger, ik dacht dit ook op het begin van jeetje gaat het wel over, terwijl we vroeger ook katten/kittens hebben gehad, maarja is toch anders met een eigen huis, maar ze zijn nu dus al veel rustiger, ongeveer 1 keer per dag hebben ze een dolle bui, maar dat is het voordeel van een dichte woonkamer, dan zet ik ze eruit haha, niet altijd hoor soms hebben ze alleen een bui van we rennen een rondje om de bank dan de gang weer op, de trap op, komen ze weer naar beneden en zo gaat dat dan een paar rondjes, maarja soms zitten ze ook in me vensterbank te k...... en dat mogen ze niet van mij, dat weten ze ook behalve als ze vliegjes zien :lol: Dan zien of horen ze niks meer om zich heen! Het scheeld nu ook dat ze buiten komen in de tuin, daar leven ze zich ook heerlijk uit :edance:
Nemo & Nala mijn skeetjes!
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door Biny »

Wij hebben sinds een paar dagen ook twee lieve poesjes. Ze kunnen heel druk zijn ja, maar dat is juist leuk!
Daarvoor zijn het kittens. Wat je sowieso moet doen vind ik, doen wij tenminste wel, is met ze spelen. Dat scheelt een hoop. Ze worden er niet minder druk van (juist drukker) maar ze gaan geen dingen doen die je niet wil. Nouja.. doen ze wel, maar hoe meer aandacht je ze geeft qua spelen en ravotten, hoe meer ze op die manier hun ei kwijt kunnen en hoe minder dingen ze doen die je minder leuk vind, is onze ervaring. Ze hebben die aandacht ook nodig. Maar dat drukke vind ik geweldig! Gister midden in de nacht was het wat minder leuk, maar toen hebben we even een filmpauze ingelast om met ze te spelen en toen was het goed. Daarvoor zijn het kittens! En dat hebben we er voor over!
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
Gina63
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2009 08:16

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door Gina63 »

http://picasaweb.google.com/gina.vodege ... dAndSouris#

:lol: :shock:

nou.. wij hebben dus tijdelijk 2 kittens (zo'n 6 of 7 weken) MAAR al twee honden die met hun windhondbloed gewend zijn achter beesten aan te jagen.. weliswaar voor de lol.. op het strand achter zeemeeuwen.. hier in de velden zijn kraaien een geliefd onderwerp... dus ga maar na hoe ik vorige week dinsdag, want toen nam ik ze in huis, doodsangsten uitstond toen mijn vriend wou dat we de kittens 'gewoon samen' met de honden in 1 kamer moesten doen en 'dat ze het zelf maar zouden uitzoeken'... NEE!

temeer omdat ik de kleintjes zelf met de fles heb grootgebracht :eboohoo:

oplossing? een kittenbunker. daar slapen ze enkele uren rustig en ongestoord... daar staat ook hun kattenbak, hun eten en drinken... ze hebben een pluchebal die ze kunnen gebruiken om tegen aan te leunen of om mee te spelen...

soms gaan ze in 'overdrive' en dan zet ik ze terug in de bunker... dan nemen ze meteen gas terug, gaan eten, ik doe de schotten en de doeken ervoor en dan slapen ze binnen enkele tellen..

misschien een idee, om hen een beetje gedoseerd hun energie te laten gebruiken en hun spieren en reflexen te oefenen?

en als de honden 's ochtends lange wandelingen maken (zowel mn vriend als ik werken veel thuis als tekstschrijvers), dan gaan de kittens flink aan de gang in onze KLEINE en VOLLE huiskamer... maar ook de keuken en een gedeelte van de trap is erg 'in'...

de eerste dag raakte ik dus volledig in paniek toen ik vanaf de bank toekeek hoe ze met turbosnelheden van de ene hoek naar de andere renden... hellup!!! hoe ga ik dat met de honden doen? die kunnen zo echt niet samen in 1 kamer!!!

dat doen we dus ook niet. wel laten we ze zo af en toe aan elkaar zien.. de kittens waren al een hondje gewend, de buurvrouw heeft een Yorkshire Terrier... (ze waren eerst bij een buurvrouw in huis maar die wilde ze naar een dierenwinkel in Luik brengen omdat het teveel werd, ook zij een gastgezin omdat iemand anders haar een nestje bracht en de kittens anders zouden worden ingeslapen... dus dan maar ervoor zorgen... vandaar dat ik hielp, want ze had er zelf al 2 gevonden... die zijn geadopteerd, de twee tijgers uit het nestje ook al... )

maar dat is een klein frummelke. veel kleiner dan onze honden.

ik was ook bang dat het de kittens zou frustreren dat ze na een uur, of twee uur, of anderhalf uur (dit wel een paar keer per dag en avond) weer terug moesten in de 'kittenbunker' onder de tafel..

maar de zwart-witte ging er zelfs een keer zelf binnen, op het mandje liggen.. en ze gaan er braaf naar de kattenbak, ff snel pissen voor ze weer verder dollen :lol: werkelijk, net gewoon kinderen!!

soms wordt er gemauwd, en dan hoor ik een pootje tegen een van de schotten... dan wacht ik eventjes of het aanhoudt of niet.. zo ja, dan gaan de honden even de gang op of naar boven en dan mogen de kleine belhamels weer...

en als alle viervoeters slapen in de kamer, dan is het best wel grappig als je bedenkt dat de kittens alleen rondrennen als de honden niet in de kamer zijn... en dat we ze soms wel aan elkaar laten zien... en er wordt ook gesnuffeld door Sascha (de gestroomde), zij is de moeder en erg emotioneel, we vermoeden dat haar moederinstinct parten speelt... zij ruikt gewoon aan de kittens... maar Sara is een ander verhaal... zij komt niet uit zichzelf heel dichtbij en staat stijf van de spanning...
de kittens niet bang.. kijken meestal van mij naar de honden.. en ik praat en aai de een en dan de ander en laat dan de hand ruiken...

en de kittens zijn nog erg klein, vind ik... en kwetsbaar sowieso!

maar je moet er wel tegen kunnen.... maar dat weet je meestal toch, als je kittens in huis neemt..?
kiki_dd
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2009 23:49

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door kiki_dd »

Hoi,

wij hebben sinds enkele weken ook een kitten in huis en ze is nu ongeveer 10 -11weken. Ook zij is zeer speels, maar soms lijkt ze ook extreem paranoïde en daar maak ik me eigenlijk wel zorgen over. De ene moment ligt ze rustig te spinnen en dan wordt ze plots knettergek, spurt van hier naar daar, valt alles aan wat in haar omgeving komt (inclusief wij, met de nodige schrammen tot gevolg). Ze kijkt ook ongelooflijk angstig op die momenten. Is dit gedrag normaal? Probleem is dat zij normaal 's nachts op onze slaapkamer kan en als zij dan zo wordt, valt ze ons zelfs aan in onze slaap. Niet zo aangenaam. We proberen ze nu consequent buiten te zetten wanneer ze dit doet, maar dan jammert ze heel erg luid. Als we geen andere oplossing vinden zullen we ze 's nachts gewoon moeten afzonderen?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door Camoth »

Heel herkenbaar, doet mijn kitten ook. Waaruit leidt je af dat ze bang is? Verstopt ze zich? Want mijn kitten doet dit ook regelmatig, maar dat is heel normaal. Dan spurt ze ineens kris kras over m'n bed of door de kamer. Bijt in m'n polsen en probeert in mijn ogen te krabben (omdat ze bewegen, niet uit agressie, gewoon om te spelen ;) ).

Ik pak haar elke keer bij haar nekvel als ze me zo aanvalt en zet haar op de grond. Dit doe ik consequent, hoe vaak ze ook weer meteen het bed op springt en weer aanvalt. Na een week is het al veel minder. Ze bijt nu misschien 1 of 2 keer per ochtend.

Het is gewoon het "gekke moment" wat veel katten hebben denk ik.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
kiki_dd
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2009 23:49

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door kiki_dd »

Wel ja, ik weet natuurlijk niet zeker dat ze bang is, maar ze kijkt echt zo verschrikt en bij elk geluid of beweging (of schijnbare beweging) spurt ze onder de kast. Dan ziet ze weer iets anders, gaat ze zo in "aanvalspositie" zitten en hup daar gaat ze weer. Ze legt ook haar oortjes plat op die momenten. Ik hoop wel dat het meer speelgedrag is hoor, ik zou het vreselijk vinden mocht ze schrik hebben bij ons. Sinds enkele dagen isze trouwens ook beginnen sjokken. Met mezelf als lijdend voorwerp (zeer scherpe nageltjes:)). Hoe moet ik dat afleren? Momenteel zeg ik gewoon "nee" en zet ze op de grond, maar meestal zit ze sneller terug op mijn schoot dan dat ik terug normaal zit.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door Camoth »

Dat is speelgedrag denk ik, vooral dat aanvalspositie en die oortjes. Ik weet niet wat je met "sjokken" bedoelt, kan je dat uitleggen?

Ik herken het probleem met het corrigeren inderdaad. Je zet ze neer en ze springen direct terug. Je kan het proberen zoals je het ook met kinderen zou doen: consequent door blijven gaan en op de grond blijven zetten elke keer. Dit doe ik en heeft bij mij goed gewerkt.
Je kan ook een plantenspuit proberen, maar ik vraag me af of dit gaat werken. Ze is een kitten en wilt gewoon spelen.
Als je veel last van de nageltjes hebt kan je overwegen ze te knippen. Dat heb ik ook bij mijn kitten gedaan, als ik dat niet zou doen zou ik eruit zien als iemand met een psychologische afwijking die in haar armen krast :lol:
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
kiki_dd
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2009 23:49

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door kiki_dd »

Met sjokken bedoel ik dat ze begint te duwen met haar pootjes en dan op zoek gaat naar melk (dat denk ik toch). Ze neemt dan een stukje stof van mijn kledij in haar bekje en zuigt hier als het ware aan, met relatief grote natte plekken tot gevolg.
Heel erg bedankt voor je reactie trouwens, ik ben nu al meer gerustgesteld. Ik heb al het één en het ander zitten lezen of deze fora en begin te twijfelen of we niet beter 2 kittens hadden aangeschaft. We proberen haar zoveel mogelijk aandacht te geven, maar het beestje zit toch al gauw 8 - 9u per dag alleen thuis. Misschien daarmee dat ze zo een beetje overactief is als we thuiskomen?
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door Camoth »

Aaah ik snap wat je bedoelt. Ik noem dat altijd "broodjes bakken" :grin:
Mijn kitten doet dat niet, dus ik weet niet of dat normaal is. Maar echt kwaad kan het denk ik niet.

Twee kittens zijn in jouw geval wellicht wel beter inderdaad. Je kan overwegen er nog eentje te nemen, ze hoeven niet perse uit hetzelfde nestje te komen of even oud te zijn hoor. Kittens vermaken elkaar dan namelijk, daarbij maken ze elkaar moe, waardoor jij minder last hebt van het bijten en het sjokken ;). Die overactiviteit hebben alle kittens, en zal je ook houden als je er twee hebt.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
kiki_dd
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2009 23:49

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door kiki_dd »

De overactiviteit vind ik nog wel leuk hoor en nu ik weet dat het allemaal heel normaal is, kan ik haar gerust haar gangetje laten gaan. We zullen eens bespreken of we er een extra gezinslid kunnen bijnemen. Het is alleszins het overwegen waard aangezien het voor onze kitten ook leuker zal worden.
Heel erg bedankt voor je (snelle) antwoorden!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door Camoth »

Het kost kwa onderhoud niet veel meer. Ik ben een student en leef van een lening. Ik heb nu een kitten en een senior kat en dat kost me echt geen bakken met geld. Daarbij woon ik in een redelijk klein appartement, dus ruimtelijk valt het ook wel mee.

En graag gedaan. Welkom op het forum!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
assepoez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:39

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door assepoez »

Assepoez is ook enorm druk!
we hebben geteld hoe snel zij op de trap is. 2 sec!!!!
ze rent van hot naar her en daarbij pringt ze ook nog wel eens tegen de muur :grin:

Echter vertoond ze onbekend gedrag voor mij door aan haar kleed te zuigen en te likken.
Iemand een idee wat dat betekend?
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door Tessa-M »

Nou als ik het zo lees hoef ik me dus niet zoveel zorgen te maken :-)

Dat doe ik inmiddels ook al een stuk minder, wij moesten waarschijnlijk ook gewoon even wennen! We spelen regelmatig met ze en dat vinden ze erg leuk! En ze slapen inderdaad ook erg veel.

En ze doen vrij weinig dingen die niet mogen moet ik zeggen, dat is wel fijn. Maar een enkele keer komt de plantenspuit eraan te pas en daar leren ze hier erg snel van!

Bedankt voor al jullie antwoorden op mijn vraag!

Tessa
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door lievelijn »

kiki_dd schreef:Met sjokken bedoel ik dat ze begint te duwen met haar pootjes en dan op zoek gaat naar melk (dat denk ik toch). Ze neemt dan een stukje stof van mijn kledij in haar bekje en zuigt hier als het ware aan, met relatief grote natte plekken tot gevolg.
dit is trappelen!! ze is op zoek naar melk ;-) misschien een beetje gek maar niks ernstigs hoor.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Blijven kittens zo druk?

Bericht door Biny »

Ik geef Luna en Ziva ook nog elke dag een klein scheutje kattenmelk (geen kittenmelk, gewoon kattenmelk) ik merk dat ze daar héél erg blij mee zijn. Ik ben niet van plan dit vol te blijven houden ofzo, maar nu ze nog zo jong zijn doe ik het wel (hoewel het nu op is). Misschien is dat een idee?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Plaats reactie