Bench

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bench

Bericht door tacuma »

Aangezien ik onze nieuwste kat tijdelijk in haar bewegingsvrijheid moet beperken, maar toch wil
dat ze in contact blijft met de andere katten, denk ik erover om haar af en toe in een bench in
de huiskamer te zetten. Hoe groot moet een bench zijn? Ik kan er eentje op de kop tikken voor
€ 10, maar de maten daarvan zijn 70 cm x 50 cm. Zou dat niet te klein zijn? Voor alle duidelijkheid:
de kat gaat er hooguit een uurtje per keer in, voor de rest heeft ze de beschikking over de hele
bovenverdieping hier. Wie kan het me vertellen?

Groeten van Laura.

P.S. Ik zag nog geen ander topic hierover, vandaar dat ik een nieuwe geopend heb. Uiteraard
mag het verplaatst worden!
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Bench

Bericht door Admin »

Wij hebben ook een bench die we gebruikten toen we onze 2 nieuwkomers erbij hadden (nu hebben we er 4). Omdat het nog kleine kittens waren en onze andere 2 nogal ruw konden stoeien, hebben we ze 's nachts in de slaapkamer in de bench gedaan. Dat hebben we een paar dagen gedaan totdat we ze helemaal hadden laten nakijken door de dierenarts en er geen sprake van besmetting oid was. Ook konden ze toen goed wennen aan de anderen en niet veel later konden we ze gewoon los laten lopen.

Ik denk dat, al is het maar voor een uurtje per keer, het dier in ieder geval wel iets van een kattenbakje erin moet hebben, een dekentje om te liggen en een voer- en drinkbakje. 50 x 70 is dan denk ik te klein. Gebruik in een bench geen echte kattenbak (die zijn gewoon te groot).

Ken je zo'n plastic aardappelbak die in een draadframe rekje staat? Daarvan hebben wij de deksel genomen als kattenbak.

In de foto hieronder zie je Neo en Onyx als kittens in de bench. Onyx zit zich op z'n gemak te wassen in de kattenbak ;-D
Afbeelding

Neo was wat ongeduldiger en gebruikte het ding als klimrek: "GET ME OUT OF HERE!!!"
Afbeelding

Een week later lagen er 'krakers' in. Storm en Indy vonden het wel leuk, zo'n stapelbed ;-)
Afbeelding
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Bench

Bericht door tacuma »

Hartelijk bedankt voor je uitvoerige antwoord, Roland!

Bij nader inzien gaan we toch niet voor een bench, omdat Koenda (de kat rechtsonder op mijn
avatar) dan heel hard zal gaan schreeuwen, en daardoor de andere drie nog meer zal afschrikken.

We proberen de katten gedoseerd aan elkaar te laten wennen, waarbij we Koenda vasthouden,
of haar af en toe in een tuigje doen -uiteraard niet langer dan een minuut of tien per keer.

Zo'n vreemde introductie heb ik nog nooit meegemaakt!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Bench

Bericht door Roos en Minousch »

Heb je hem er niet meteen bij gezet???

dat gaat hier altijd goed.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Bench

Bericht door tacuma »

Ja hoor, dat hebben we als eerste geprobeerd; helaas werden de anderen er heel bang van, en
vluchtten ze de tuin in. Vooral Tacuma (de eerste kat op mijn avatar) was zo van slag dat hij
helemaal niet meer binnen wilde komen, en zelfs probeerde te ontsnappen. Ook at hij bijna niet
meer, en dat vond ik nogal alarmerend. Tacuma is erg gevoelig en bangig, en heeft altijd veel
tijd nodig om aan veranderingen te wennen. Vandaar dus mijn keuze voor de voorzichtige
aanpak.

Koenda rent nl. meteen op de anderen af, uit enthousiasme, en drukt ze dan in een hoek. Dat
resulteert helaas in korte, felle gevechten, waardoor ook de andere twee het onderspit delven,
en zich heel bang verstoppen. Mijn katten blijken watjes te zijn! ;-)

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: Bench

Bericht door Roos en Minousch »

In dat geval..

Maar ik zou hem niet gaan vasthouden hoor, wat je misschien kan doen is als ze in de kamer zijn, een soort van hek plaatsen met gaas tussen de gangdeur of zo, dan zien ze elkaar, en kunnen ze rustig wennen zonder dat ze elkaar gaan aanvallen.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Bench

Bericht door tacuma »

Dat is beslist geen slecht idee: een soort stevige hordeur of zo.

Koenda heeft acht jaar lang als enige kat op een appartementje bij twee mensen gewoond.
Ik krijg sterk de indruk dat ze niet zo heel goed meer weet hoe je met andere katten om moet
gaan.

De andere katten zijn nu al bang voor haar als ze haar stem horen -en Balinezen hebben nogal
een luide stem...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Bench

Bericht door Umimeis »

Afbeelding

Dit is de hondenbench van mijn ouders, die ik mag lenen.
Het was de bedoeling dat Sam er alleen 's nachts in zou slapen...........maar....
Sam was de eerste nacht ontsnapt uit de bench, bij het deurtje aan de linkerkantboven en aan de rechterkantboven zit net ruimte waar hij zich doorheen kon wringen.
Deze bench is dus eigenlijk niet geschikt voor kittens, maar meer voor puppy's.
Nu staat die bench de hele dag open en kan Sam zelf kiezen of hij erin wil of niet.
Vaak ligt hij daar overdag in als hij moe is.
Als ik naar bed ga, komt hij eerst een paar minuutjes bij mij liggen,maar daarna kruipt hij toch liever zijn bench in.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie