# Kat uit het asiel

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

# Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Hoi
Zit met een dillemma. Ben al een tijdje op zoek
naar een kat. Nu heb ik een (hele leuke :grin: ) kat gezien in een asiel. Heb contact gehad met het asiel en er
werd verteld dat hij niet samen kan met andere katten en dat hij goed alleen kan zijn. Hij is liever lui dan moe.
Je zult denken, wat is het probleem? Nou, ik ben bang dat ik mij schuldig ga voelen als ik ga werken. Ik werk 4 dagen in
de week en kan tussen de middag naar huis. In het asiel zeggen ze dat het kan...maarja dat knagende gevoel blijft. Aan de andere
kant lijkt het mij zo gezellig dat er nog 'iemand' is als je thuiskomt. Dat er, zeg maar, leven in huis is.
Kunnen jullie mij adviseren?
Groetjes Kristy
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: kat uit het asiel

Bericht door Nyncke »

Voor een kat voel ik me niet bezwaard, die vermaken zich wel. Helemaal als je tussen de middag thuiskomt.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: kat uit het asiel

Bericht door Boomer »

Sommige katten zijn liever alleen dan met soort genoten. Daar hoef je je dan niet schuldig voor te voelen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Roos en Minousch
Panter
Panter
Berichten: 583
Lid geworden op: 03 sep 2006 19:14
Locatie: Vinkeveen

Re: kat uit het asiel

Bericht door Roos en Minousch »

Ik heb ook wel eens een kat uit het asiel gehaald, en die is ook haar hele leven verder alleen geweest, geen problemen, maar als het een kat is die wel samen kunnen zou ik er wel 2 nemen..
maar in dit geval moet dat goed gaan, zorg dat je veel uitdagingien hebt thuis, grote krabpaal, voldoende speeltjes, speel elke avond een tijd met de kat, dan moet het goed gaan hoor.
Groetjes Linda, Minousch, Lisa en Chico en Vlinder
Lieve Roos* rust zacht
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Camoth »

Of je neemt een wat oudere kat. Die kunnen ook vaak goed alleen zijn, omdat die overdag veel slapen ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Bedankt voor jullie reacties. Het is gewoon mijn eigen gevoel waar ik me over heen moet
zetten. Ik ga aankomend weekend kijken in het asiel. Het moet natuurlijk van zijn kant ook klikken.
Hij is 5 jaar oud. Hieronder een linkje naar de kat. Vind het echt een schat!
http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=185131
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kat uit het asiel

Bericht door tacuma »

Wat een leukerd is Kasper! Het lijkt me dat die kat jou op het lijf geschreven is!
Nu maar hopen dat het klikt... Mijn dochter heeft ruim een maand geleden ook een kater uit
het asiel gehaald, en daar is ze zo vreselijk blij mee. Dergelijke katten laten goed blijken dat ze
erg blij zijn weer een fijn huisje te hebben. Ik hoop dat het bij jou ook zo zal gaan!
Hou je ons op de hoogte? (Compleet met foto's... :eangel: )

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Wat een leuke reactie!
Ik hoop ook dat het klikt en dat ik mij dan nergens zorgen over hoef te maken.
Ben nu echt werkelijk het hele forum aan het lezen. Wil echt goed voorbereid zijn.
Wil namelijk echt niet op mijn geweten hebben een kat te nemen en dat later
blijkt dat het toch niet gaat o.i.d. Snap ook eigenlijk zelf niet waarom ik me zo druk maak :oops:
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Umimeis »

Wat een leuke kater, hij lijkt op mijn kater van bijna 1.

Maak je geen zorgen hoor, ik heb nu ook voor het eerst in mijn leven katten (ben met honden opgegroeid).
En bij mij was het net andersom, heb eerst een kat aangeschaf en later kwam ik op dit forum terecht.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Muizenis »

Wat een mooierd! Wanneer ze duidelijk aangeven dat het geen probleem vormt zou ik zeggen: Go for it! Tussen de middag thuis + de drie dagen dat je niet werkt... Misschien vindt hij zelfs wel dat je dan teveel thuis bent :lol: Moet helemaal goedkomen met jou en Kasper. En helemaal geweldig dat je hem op zijn, ietsje oudere dag, nog deze kans geeft!

Groetties!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door lievelijn »

ik sluit me helemaal aan bij tacuma en muizenis!
Volgens mij gaat het helemaal goed komen! lees je lekker in en als je nog vragen hebt stel ze!

volgens mij worden jullie heel blij van elkaar strakjes!
ik <3 Vlinder
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Bedankt voor al jullie antwoorden. Geeft me toch al wel weer een stukje meer vertrouwen!
Heb wel een vraagje.
Stel dat ik de kat ga ophalen, wat is dan het beste om de eerste nachten
te doen? Hem alleen in de hal laten of toch ook de woonkamer oplaten zodat hij zijn eigen slaapplekje
kan uitzoeken. Opzich mag hij, denk ik nu, ook wel gezellig bij mij in de slaapkamer, maar is het
verstandig om dit gelijk de eerste nacht te doen? Mijn slaapkamer grenst aan de hal, waar dan ook
de kattenbak zou komen te staan. Kan de deur ertussen dan open laten.
Lees wel dat het het beste is om hem de eerste dagen gewoon lekker rustig te laten wennen aan
zijn nieuwe stekkie. (En ik aan hem).
Nou, ik kom vast nog wel met meer vragen.
Groetjes Kristy
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kat uit het asiel

Bericht door tacuma »

Als de tussendeuren 's nachts open blijven staan, zal Kasper snel genoeg een favoriet slaapplekje
vinden. Misschien ligt hij graag in de woonkamer, maar verbaas je er niet over dat je 's morgens
ineens wakker kan worden met een snurkende kat naast je... ;-) Als je hem zelf de keuze laat,
komt dat vanzelf helemaal goed.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Kat uit het asiel

Bericht door Siris »

Het schijnt juist dat als de kat in slaapkamer mag, dat ze sneller aan je wennen. Een slapend mens is minder gevaarlijk ;-) in de ogen van de kat dan, nou ja van de mens misschien ook wel :lol: En pas maar op, voor je het weet heeft hij je kussen in gepikt :grin:
Ik zou hem gewoon in alle kamers waarin hij straks ook mag vertoeven. ALs je hem niet de slaapkamer wil, moet je dat nu ook niet doen, want dan blijft hij bij je deur mauwen.

Wanneer ga je hem halen, vlug anders is hij al weg, heb ik hem ingepikt ;-) :-P
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
krisje07
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 jul 2009 17:30
Locatie: Oldenzaal

Re: Kat uit het asiel

Bericht door krisje07 »

Ga zaterdag kijkken in het asiel, geheel vrijblijvend. Vind het nog steeds moeilijk. Ik twijfel nog
zo ontzettend....zucht... :oops:
Gesloten