Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Siris »

Ik heb de link gelezen en klinkt mij erg bekend in mijn oren. Iris had precies dezelfde syptomen, zoals daarin wordt beschreven en wat jullie beschrijven. Scheef koppie, evenwichtsproblemen, nystagmus. Ook zij had gewoon haar reflexen nog, liep alleen scheef en kon niet meer goed springen, op het laatst was zij zo slap als een lappenpopje.
Net als bij jullie katje ging het op geven moment ook beter, en toen plotseling slechter.
Iris is helaas overleden door FIP.

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze een oplossing voor jullie hebben.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
kabrijo
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2009 22:50

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door kabrijo »

Onur en Liesje veel sterkte met jullie lievelingen en ik hoop dat er achter kunnen komen wat het nu is!
Ik zou ook alles doen voor mijn lievelingen
Onur
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2009 09:56

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Onur »

Even een kleine update over Fodje,

We zijn gister naar de Wagerenk geweest in wageningen, zijn hier prima geholpen.
Jammer genoeg had de da niet echt goed nieuws, eerst dacht hij aan een lever schunt, hier voor bloed afgenomen.

Dit bleek het niet te zijn, wel waren zijn eiwittenthe hoog, iets in de trend van 84, dit gecombineerd met de symptomen kwam de da tot de conclussie dat hij FIP heeft.

Zoals jullie misschien weten gaan alle katten met fip uiteindelijk dood aan deze rot ziekte, de arts heeft ons wel geadviseerd om hem aan de medicatie te zetten, 5mg pretnisol (of zo iets) en 50mg antibiotica, volgens hem zou dit aan kunenn slaan waar door hij nog een hele tijd gelukkig zou kunnen leven.

Ook hebben wij er voor gekozen om zijn bloed te klaten onderszoeken op iets met gammastoffen en het corna virus, als deze resultaten teuf komen kunnen we bijna zeker zeggen of het fip is of niet.
mocht het in de tussen tijd nou geen fip zijn dan hopen we dat de antibiotica de bestaande klachten verhelpt.

Anyway we zijn er niet beter op geworden, en arme fodje wilt zo graag spelen maar het gaat niet, gelukkig heeft hij geen pijn en ligt ie lekker bij ons in bed te snurken, en krijgt hij elke dag lekker een stukje vis en kip.

We hopen natuurlijk dat fodje de oude wordt, maar ook wij zijn realistich.

Alle info of verhalen van mensen die ook een katje met fip hebben of hebben gehad zijn welkom.

Groetjes,

Onur en Vera
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Boomer »

Heel veel sterkte !! Laten we duimen dat de medicatie aanslaan !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie