Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Liesje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2009 10:31

Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Liesje »

Mijn kat is sinds 10 april 2009 ziek. De eerste symptomen waren dat ze haar hoofd liet hangen en duidelijk pijn had als we haar oppakten en terug neer zette. We zijn meteen naar de dierenarts gegaan. De eerste diagnose was dat ze een hersenbloeding zou gehad hebben en ze heeft ontstekingsremmers gerkregen. Ze kwam er terug een beetje door.

Ondertussen al 5-6 keer zwaar hervallen. De symptomen verergeren! Soms beweegt ze van een hele nacht niet. De dierenkliniek heeft haar er al een aantal keer goed doorgehaald, maar nu blijkt de medicatie (cortisone) geen effect meer te hebben. Het is nog steeds niet duidelijk wat ze juist heeft. Er werd reeds gedacht aan een middenoorontsteking, hersenvliesontsteking, ??

Komt dit ziekteverschijnsel iemand bekend voor?

We zijn ten einde raad en weten niet wat het beste is voor haar. Vanavond mogen we haar terug oppikken van de dierenkliniek, ze zou terug iets beter zijn. De kans is heel groot dat ze terug achteruit zal gaan.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door rieneke »

ik zou een second opinion overwegen, want zo word je ook niet wijzer.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Nyncke »

ai....
Wat heeft de da verder aangeraden?

Zo'n jong beestje dat is wel heel erg heftig... :-(
Ik wens je heel veel sterkte!!!!
Liesje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2009 10:31

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Liesje »

De dierenkliniek bestaat uit vier artsen, ze hebben haar allemaal reeds onderzocht.

Dierenarts stelt voor om het onder controle te houden met cortisone. Ze heeft vrijdag opnieuw snelwerkende cortisonespuit gekregen. Hier heeft ze veel minder positief op gereageerd dan de laatste keer. Na 14 dagen moeten we verder cortisone onder de vorm van pilletjes geven. Geen idee hoelang ze dit nog zal volhouden, maar ik wil haar nog niet opgeven.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door rieneke »

is er al gedacht over een kaliumtekort?
zakt ze ook door haar achterpootjes?
Liesje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2009 10:31

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Liesje »

Ik veronderstel dat dit werd onderzocht bij haar bloedonderzoek. Er is twee maal bloed afgenomen waar geen enkele onregelmatigheid is uitgekomen. Raar genoeg is haar bloed goed.

Echt door haar poten zakken heeft ze niet echt. Haar reflexen zijn heel traag. Zaterdag heeft de da deze nog onderzocht. Hij hield haar omhoog ter hoogte van de onderzoekstafel en botste zachtjes met haar voorpoten tegen de tafel. Normaal gezien moeten ze deze dan optrekken, zij liet haar pootjes gewoon hangen :( In vorige onderzoeken had ze nog goede reflexen.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Nyncke »

Dan zou ik toch even vragen wat er allemaal is onderzocht en toch naar een andere dierenarts gaan.

Da die in eenzelfde kliniek zitten, zullen elkaar nooit afvallen...daarom is het beter om een second opinion aan een onafhankelijke da te vragen.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Kattenbella »

Wat een akelig verhaal :-( Zo te horen doen ze wel hun best daar. Kan ze nog wel zien?
Ik durf hier verder eigenlijk niet veel over te zeggen, omdat ik denk dt ze in goede handden is.
Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door tacuma »

Hè, wat een nare situatie! Wat een zorgen kan je je dan maken om je lieveling, hè?!
Ik hoop dat er toch iets gevonden wordt, en dat het ook behandelbaar is. Sterkte in ieder geval!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Siris »

Wat naar, ik begrijp heel goed wat je doormaakt. Heel veel sterkte ik hoop dat ze gauw iets kunnen vinden om haar beter maken/voelen.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Liesje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2009 10:31

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Liesje »

We hebben haar gisteren mogen ophalen en ze zag er weer zo goed uit! Ze achtervolgt mij weer overal :)

Nu net een afspraak gemaakt met universitair ziekenhuis voor CTscan... het zullen grote kosten zijn, maar we moeten het proberen.

Bedankt voor jullie steun!
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door TuttiFrutti »

Wat fijn! Nu maar hopen dat je eindelijk eens erachter komt wat het is, en dat het dan iets is waar wat aan te doen valt..
Succes!
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door tacuma »

Wat fijn dat het nu weer beter met haar gaat, geweldig!

En hulde aan jullie dat jullie ondanks alle kosten dit katje niet opgeven!!!
Ik duim dan ook op volle toeren dat alles goed komt met haar. Hoe heet ze trouwens?

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Onur
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2009 09:56

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Onur »

Beste allemaal, via mijn vriendin kom ik op dit forum terecht.

We zijn nu al een paar dagen zoekende naar de oorzaak van het steeds achteruit gaan van ons katje fodde.
Fodde is een 9 maanden oud katertje die sinds of na zijn castaratie in eens klachten kreeg. (dit was een week of 8 geleden nu)
Het begon allemaal met dat wij opmerkte dat hij zo scheef liep, en heel instabiel langs de randen van de bank liep.
Daarbij was het ons opgevallen dat zijn ene pupil steeds anders dan zijn andere pupil stond. dus groot en klein.

Na 2 bezoekjes aan de dierenarts en 2 prikken met onstekking en zwelling remmende substantie ging het stukken beter.
Fodje kwam weer achter ons aan en rende vrolijk door de tuin.

Nu is hij sinds donderdag weer slechter aan het worden, hij loopt nu nog veel instabieler en zijn kopje hangt steeds een kant op, alsof hij moeite heeft hem omhoog te houden, ook is hij veel minder alert en heeft weinig zin in om maar iets te ondernemen, ook is zijn eet lust niet het zelfde als het voorheen.

Maandag zijn we direct naar de DA gegaan en die merkte meteen op dat het niet goed zat, en begon met onderzoeken op zijn reflexen, deze waren eigenlijk allemaal goed, hij trok zijn pootjes op en deed wat hij moest doen op de onderzoeken.

Wel merkte de arts op dat hij heel slecht liep en heel slap was, alsof het een lappenpopje was. na weer een prik met dat zelfde spul als voorheen zijn we weer huiswaarts gekeerd in de afwachting op verbetering.

De volgende dag geen verbetering en meteen weer terug, weer een prik een bloedonderzoek en een rontgen foto van het hoofdje, en wat denk je, alles goed geen nier of lever falen, geen breuken of iets in die trand.
Volgens de arts moet het iets in de hersentjes zijn, of in het middenoor, we zijn doorverwezen naar de Wagenrenk kliniek in Wageningen, hier gaan we morgen naar de Neuroloog voor meer onderzoeken.

na enig research zagen we wel op het internet deze aandoening http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=373
genaamd perifeer vestibulair syndroom.
Misschien is dit ook een tip voor Liesje, ik ga het in iedergeval ook bij de neuroloog morgen tersprake brengen.

des al niet te min zie ik het somber in, en zijn we ontiegelijk droevig over het leed van ons katje, en staan we misschien voor een moeilijke beslissing, we gaan in iedergeval door met zoeken en kijken naar oplossing voor fodje,

Groetjes van een hele droevige Onur & Vera :(
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Mijn katje laat haar hoofd hangen en heeft pijn

Bericht door Nyncke »

Dit zijn van die situaties waarin de woorden me tekortschieten,

Veel sterkte!
Plaats reactie