Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Diarree

Bericht door Kattenbella »

Ik blijf toch echt nu zweren op de carnibest. De ontlasting is echt mooi nu bij iedereen.
Kijk op hun site voor de gebruikerservaringen ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Lorenzo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2009 21:40

Re: Diarree

Bericht door Lorenzo »

Hallo allemaal!!

Ik heb het 1 en ander doorgelezen in dit topic maar toch nog even jullie visie erop....

Wij hebben nu ongeveer 1 jaar 2 katers, 1 van 11 maanden en 1 van 11 jaar oud uit het asiel.
Ze ogen beide kerngezond en spelen, stoeien knuffelen wat ze kunnen.
Hun vacht is mooi glanzend en hun oogjes staan tevreden!

Ze zijn beide ingeénd tegen kattenniesziekte en ontwormd voordat ze bij ons kwamen en de jongste toen die oud genoeg was. Allebij ook geholpen.

Lieve beestjes alleen zijn ze allebij aan de race waardoor ze het hele huis lekker onder stappen en dan praat ik nog niet over de geur :-(

We hebben al kleverige kattengrid, vast voer van kitkat (na meerdere geprobeerd te hebben) en krijgen verders niets anders meer!

Eerste half jaar aten ze wel eens kip mee of ander vlees.

Wat kunnen we nog proberen behalve naar de da te gaan wat we alsnog doen???!!!

Bvd, lorenzo.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Diarree

Bericht door Kattenbella »

Kijk eens op de site van carnibest en lees de gebruikerservaringen. Juist met deze klachten werkt versvoeden goed. Het gehalte aan bot doet de diarree stoppen. De medische kant is al bekeken wat ik heb begrpen. Je kan ook psyllium geven, dat reguliert alles.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Diarree

Bericht door rieneke »

kittekat is bepaald geen goed voer.
prins of technical zijn voorbeelden van premium voer wat niet al te duur is.
zoals bella zegt is carnibest ook een optie.
verder zou ik probiotica geven om de darmflora te verbeteren.
blijven ze toch aan de race, dan toch naar de dierenarts.
Lorenzo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2009 21:40

Re: Diarree

Bericht door Lorenzo »

kittenkat niet goed???!!!!

:-| Dit werd ons aanbevolen door de dbz dierenspeciaalzaak............

Dan deze merken maar proberen.

Waar kan ik probiotica kopen??
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Diarree

Bericht door TuttiFrutti »

Volgens mij is het zo, dat elk kattenvoer goed is, zolang je kat het er goed op doet.
Maar zodra de kat problemen krijgt, kan je beter overgaan op ander voer, en inderdaad, volgens mij krijg je eerder kans op klachten op 'goedkope' merken als kittenkat en whiskas e.d.
Wij hebben zelf carocat, ook premium voer en niet al te duur, bij de meeste supermarken te verkrijgen.
Wat bella zegt over carnibest: ik heb zelf op de site gekeken en dat ziet er ook super uit!

Pro-biotica kan je bij de dierenarts krijgen. ;-)
Succes ermee!
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Lorenzo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2009 21:40

Re: Diarree

Bericht door Lorenzo »

we gaan eerst de kitkat op maken en dan 1 van de genoemde merken proberen een tijdje.
kijken hoe dat verlopen wil!

in ieder geval bedankt voor het meedenken! :smile:
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Diarree

Bericht door TuttiFrutti »

Zie nu pas dat ik een foutje had gemaakt, carocat is niet in supermarkt te verkrijgen, maar in de meeste dierenwinkels bedoelde ik ;-)

Als de kat nu nog steeds aan de diarree is, zou ik eerder overstappen op ander voer. Niet eerst opmaken wat je hebt. Neem aan dat de gezondheid van je kat ietsje belangrijker is dan een restje voer.. of begrijp ik het nu verkeerd?
in ieder geval, succes ermee!
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Diarree

Bericht door rieneke »

het restje kittekat kan je gebruiken om te mengen, zodat je geleidelijk over kan gaan.
Lorenzo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2009 21:40

Re: Diarree

Bericht door Lorenzo »

Tuurlijk gaat de gezondheid van de beestjes voor!
Maar zolang ze er niet om lijden en gewoon spelen en er tevreden uitzien kunnen ze die 2 daagjes wel door denk ik. Ze eten behoorlijk en het is zo op.

Als ze echt ziek zouden zijn/worden zou ik het meteen weg gooien!
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Diarree

Bericht door TuttiFrutti »

Sorry, had het denk ik anders begrepen. Wij hebben voorraden voer hier voor 3 maanden ongeveer, dat had ik erg lang gevonden als je beestjes er misschien niet goed op reageren. inderdaad, misschien handig om met dat voer ook langzaam te wennen aan nieuw voor?
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Diarree

Bericht door loek »

Hallo,
Mijn katten (bijna 5 maanden) hebben sinds een aantal dagen ook diarree. Volgens mij eerst 1 (ze hebben 1 kattenbak, en er lagen eerst ook nog gewone drollen in, nu niet meer) en nu alle twee.

Ze eten nog wel, maar minder dan normaal. Muis, waarvan ik vermoed dat ze als eerste diarree had, eet het minste. Die haalt ook in eerste instantie haar neus op voor het eten als ik het neerzet, en gaat daarna wel een beetje knabbelen. Ze drinken nog wel goed (water).

Behalve dit zijn ze helemaal oke, zijn actief, spelen etc.

Ga ik nou hiervoor naar de da of kan ik het nog even aankijken? Ik wil sowieso gaan als ze verder ook ziek overkomen natuurlijk! Maar ze komen dus niet echt ziek over, behalve het minder enthousiast zijn over eten (en de diarree dus)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Lorenzo
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jun 2009 21:40

Re: Diarree

Bericht door Lorenzo »

We hebben ze eerst een ontwormingskuurtje laten doen voor de zekerheid en hebben nu een tijdje adult voer van prins.
Het is een stuk duurder maar de beestjes reageren er goed op!
De ontlasting is nu hard en ruikt stukke minder!
Ze eten er ook minder van omdat dit voor beter schijnt te vullen met hoogwaardige betere stoffen ofzo.
in ieder geval gaan de bakjes minder snel leeg dan voorheen.
Ze vinden het heerlijk, want als de bakjes leeg zijn en ze horen de zak alleen maar dan speren ze er al aan!

Wij zijn er blij mee zo!!

Bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Diarree

Bericht door rieneke »

graag gedaan, altijd leuk om feedback te krijgen!
fijn dat je katjes het er goed op doen :smile:
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Diarree

Bericht door Mac »

Mijn kat heeft al een tijdje last van diarree. Dus met Mac naar de dierenarts. Overigens heeft Mac nog een leuke herinnering op mijn handpalm achtergelaten....auw!

Volgens de dierenarts is het een bacterie of parasiet, die krijgen asiel katten wel vaker. Ik heb nu Metrazol mee gekregen voor 10 dagen. Dit mag ik mengen met het nat voer. Na de kuur moet ik wel stoppen met het nat voer. Helaas voor Mac. Eventueel moet ie aan de hypoallergeen dieetvoer...

Nog mensen ervaringen met een Metrazol behandeling?
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Plaats reactie