Waar doen jullie je kat 's nachts?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
pippy-pieny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:42

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door pippy-pieny »

Pippy gaat na het avondritueel, konijntjes een snoepje, pippy eten, uit zichzelf naar de bench, die staat in het halletje.
Vroeg in de morgen als ik wakker word ga ik haar halen en ligt ze nog een paar uurtjes bij me in bed, dan op een gegeven moment, stapt ze eruit, net of ze wil zeggen, kom luiaard we gaan eruit.
overdag ben ik haar vaak kwijt, en wat denk je, in bed natuurlijk verstopt in een holletje tussen de kussens.
en dan is ze zo lekker warm, als ik weg moet gaat ze zelf in de bench zitten.
probeer nog eens foto''s van haar te plaatsen, gaat zo moeilijk. gr.pippy-pieny
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Camoth »

Mijn kat slaapt snachts tegen mijn buik aan. Doet ze al sinds de allereerste nacht nadat ik haar uit het asiel haalde. Soms een beetje irritant als ik me wil omdraaien, maar wel heel gezellig :-P
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Katrin »

Ligt er helemaal aan of ze binnen of buiten zijn, ik denk dat ze slapen snachts, ze liggen in principe beneden dus heb daar niet zo'n kijk op, maar aangezien slapen een hobby van ze is neem ik aan dat ze dat snachts zullen doen. :grin:
Of ze gaan op stap, vooral de oudste is in de zomer vaak de hort op, heb geen idee waar hij dan is.
In de loop van de dag duikt hij dan altijd weer op.
De middelste blijft ook af en toe een nachtje weg.
De jongste is snachts altijd binnen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Umimeis »

Flea gaat meestal tegen de tijd dat ik naar bed ga, nog ff opstap, maar is voor half 2 meestal wel binnen en komt dan bij mij op bed liggen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
michellexxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2009 13:14

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door michellexxxx »

Zodra onze kitten ziet dat de gordijnen in de slaapkamer dicht gaan komt hij al even snuffen en daarna lekker bij ons liggen, nog even wat lekkers eten in de keuken en in de vensterbank naar alle interessante beestjes kijken die bij een lantaarnpaal vliegen (we wonen 2 hoog) dus precies voor het raam :lol:

De woonkamerdeur hebben we dicht en hij heeft dan speeltjes en een mandje in de hal maar hij ligt vanaf dag 1 al bij ons ;-)
Gebruikersavatar
Biny
Lynx
Lynx
Berichten: 197
Lid geworden op: 20 feb 2009 13:14
Locatie: Assen

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Biny »

Waar hebben jullie dan de kattenbak? Ook in de gang?
Ik ben Biny, woon samen met Isaäc
Baardkonijn Nou-Nou, Syrische hamsters Jackie en Bruce, 3 Visjes
En onze kittens LUNA & ZIVA! (9 mnd)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door lievelijn »

in de slaapkamer.. maar moet zeggen dat ik natuurlijk een gekke situatie heb ;-) 9soort van mini studiootje gemaakt van mijn slapkamer... (heb 25 m2) staat standaard eten, drinken en een bak. alleen op zaterdag nacht mag ze niet mee naar boven :oops: want dan rent ze de rest van t huis wakker :grin:

Als er iemand thuis is en beneden dan mag ze daar, anders zit ze op mijn kamer... een klein kattenpaleisje ;-)
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door Umimeis »

Ik heb een grote bak in de gang en in de slaapkamer een afwas teiltje. Maar die gaat binnenkort weg want Sam doet zijn behoefte nu allleen nog maar in die grote kattenbak.
Flea doet z'n behoefte buiten (ook 's nachts).
De laatste tijd is Flea veel buiten, ook 's nachts. Sam ligt bij mij op bed.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Waar doen jullie je kat snachts?

Bericht door TuttiFrutti »

ze mogen tegenwoordig niet meer in de slaapkamer, maar toen dat nog wel mocht, lagen ze er vaak niet.
Ze zijn dan in de rest van het huis, ze hebben een paar vaste plekjes waar ze slapen. In het mandje, op de bank, of op de wasmand :grin:
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Glowy »

Onze Glowy ligt standaard bij onze zoon op bed.
We hebben daar een gesloten bak voor haar staan maar daar is ze nog nooit opgeweest.
Ze ligt bij onze zoon (12) op het hoofdkussen te slapen en s'morgens maakt ze hem eerst wakker.
Ze spint heel hard en geeft hem kopjes.
En als mijn zoon dan wakker wordt gaat Glowy weer verder slapen :lol:
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door chellemi »

Onze katjes sliepen eerst op onze slaapkamer. 's Nachts besloten ze dan als een gekke achter elkaar te rennen op het bed, ook over ons hoofd.
Of ze kwamen heel lief kopjes geven en dan kietelde de snorharen je wel wakker. Tegenwoordig gaan ze in de gang. Ik woon in een appartement waarbij de keuken en een andere kleine (computer)kamer ook via de gang bereikbaar is. In de woonkamer mogen ze niet, alleen als we thuis zijn. Ze slopen anders de vitrages en leren stoelen... in de gang staat er ook een grote kattenbak en ook altijd vers water. Meestal liggen ze in doosjes met kussens erin of op de stoel, maar we hebben ook altijd 2 mandjes op de grond staan. We overwegen het wel om misschien zo'n kattenpaal tot aan het plafond te kopen want ze zitten bijna altijd in de gang. Ze hebben tegenwoordig hele smalle klimpalen.
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Umimeis »

Mijn katten slapen bij mij of op zolder en soms zijn ze buiten.
Gebruikersavatar
Mandy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 aug 2009 15:56
Locatie: In het zuiden van Limburg

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Mandy »

Onze katten die liggen altijd bij ons op bed.
En kunnen gewoon door het hele huis, benodigheden staan gewoon in onze open keuken ;-)
Love cats
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door daantje_xxx »

Ze mogen allebei in de woonkamer, slaapkamer en de keuken. De douche ook, maar soms is de deur dicht, soms niet. Net of we er aan denken.
In de logeerkamer/studeerkamer mogen ze alleen overdag als wij thuis zijn, omdat Loekie nogal graag dingen meeneemt, en we nog niet alles opgeruimd hebben. En de wc mogen ze ook niet in komen, omdat we een wc-blok erin hebben hangen, en ik daarom niet wil dat ze op het idee komen om er uit te drinken.

Voorheen, toen Harrie nog bij ons was, mochten hij en Saartje vanaf dag 1 niet in de slaapkamer 's nachts. Omdat ze nogal graag over het bed rennen als wij sliepen.
Maar toen Harrie was overleden vonden we het sneu voor Saartje om haar 's nachts alleen te laten en lieten we de slaapkamerdeur open. En toen Loekie bij ons kwam wonen vonden we het weer sneu voor Saartje om ineens weer de deur dicht te doen, dus mogen ze allebei 's nachts in de slaapkamer.

Overdag hebben we een sprei op bed liggen, omdat het niet erg lekker is om een kattenharen in je mond te hebben als ze op je kussen hebben liggen stoeien.

En als een van ons wakker wordt 's ochtends komt Loekie altijd meteen naast je kussen zitten voor aandacht.
Gebruikersavatar
Lizzy2009
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:48

Re: Waar doen jullie je kat 's nachts?

Bericht door Lizzy2009 »

Lizzy gaat verplicht mee naar bed :grin: Ik heb dus ook een
kattenbak daar staan, en eten en drinken.
Groetjes en een kopje van Lizzy
Plaats reactie