Te vroeg voor een nieuw maatje?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Ferry
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 apr 2007 15:20

Te vroeg voor een nieuw maatje?

Bericht door Ferry »

Hoi,

zoals sommige van jullie misschien een tijdje geleden gelezen hebben, hebben wij onze Mila in februari moeten laten inslapen vanwege leucose. Onze lieve kater, Mikey (5 jaar) heeft hier behoorlijk last van gehad. Hij ging veel op de plekjes liggen waar Mila altijd lag en begon soms heel klagend te mauwen (met name de eerste weken).
Inmiddels is onze Mike weer aardig de oude en willen ik en mijn vriendin er graag weer een maatje voor hem bij halen. Alleen is ook maar alleen, toch? ;-)

Nu vroeg ik mij af of dat nu al kan. Is het nog niet te vroeg voor een nieuw maatje?

Graag jullie (deskundige) mening hierover!

Groeten Ferry
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Te vroeg voor een nieuw maatje?

Bericht door Cari »

Je zegt het zelf eigenlijk al Ferry: Mikey is weer zichzelf, dus ik zou zeggen GO FOR IT!
Je neemt er toch wel een uit een asiel of opvang hè ;-) ?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Te vroeg voor een nieuw maatje?

Bericht door Admin »

Beste Ferry,

Het Feline leukemievirus (leucose) is een besmettelijke infectieziekte. Alvorens je een nieuw maatje introduceert, is het belangrijk alle risico's op eventuele nieuwe besmetting te voorkomen. Je zult o.a. eerst zeker moeten zijn dat Mikey niet besmet is door middel van een bloedtestje. Ook de omgeving moet schoon zijn van het virus.

Lees DIT

en kijk even in een bestaand topic over dit onderwerp (KLIK)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Te vroeg voor een nieuw maatje?

Bericht door lievelijn »

mocht blijken dat mikey gezond is.. dan zou ik zeggen ga op je gevoel af.. niemand kan zeggen of t te vroeg of te laat is. het gaat erom of jij er een goed gevoel bij hebt! en dat Mikey zich weer ok voelt is natuurlijk een goede aanwijzing van zijn kant...

btw.. een 2e kat moet niet persee he ;-)
ik <3 Vlinder
Ferry
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 apr 2007 15:20

Re: Te vroeg voor een nieuw maatje?

Bericht door Ferry »

Bedankt voor jullie reacties! Impulsief als ik ben heb ik gisterenmiddag contact opgenomen met het asiel in Winschoten. Mijn vriendin is nl as maandag jarig, en ik wilde haar verrassen met een lief kroelebeestje. Ik wist dat ze graag weer een cypers vrouwtje wilde hebben, dus dat gezegd hebbende tegen de medewerker van het asiel gisteravond al beland bij een heel lief pleeggezin in Westerlee. Totdat we daaraan kwamen wist mn vriendin helemaal van niets, en die raakte helemaal opgewonden toen ze die kleine humpies zag ronddartelen :grin:

De keuze was snel gemaakt, en vanaf volgende week donderdag bestaat ons gezinnetje weer uit 4 :edance:

@admin: wij hebben Mikey destijds een paar week na het overlijden van Mila laten testen, en godzijdank was met hem alles prima in orde. Toch erg bedankt voor de tip.
Plaats reactie