Aanhaliger worden na overlijden broertje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Reenqui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2009 03:49

Aanhaliger worden na overlijden broertje

Bericht door Reenqui »

Nadat op 20 mei jl onze zwarte panter Reesa is gestorven,is Noa een stuk aanhaliger geworden. Reesa was in onze ogen erg dominant en "vervelend" tegen Noa.Als Noa op de bovenste plank van de krabpaal lag mepte Reesa haar er van af zodat hij daar kon liggen. Zodra Noa hem dan ook in het vizier kreeg begon ze te brommen en gingen de oren plat.
Nu komt ze smorgens lekker bij me liggen op de bank,met de pootjes in de lucht en de motor draait op volle toeren. Vanmorgen heeft ze zelfs even echt bij me op schoot gelegen,ook al was het maar 20 tellen. Dit deed ze eerder nooit.Quinten en Pluis gedragen zich niet anders.

Wie heeft dit ook meegemaakt?
Groetjes Geana,
Pluis,Quinten en Noa
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Aanhaliger worden na overlijden broertje

Bericht door sandy »

Ik heb het meegemaakt met mn hond en kat jaren geleden.
Toen mn hond overleden was werd mn kat nog aanhankelijker als ze al was.
Ik merkte aan haar wel dat ze ''iets'' miste, de eerste tijd keek ze altijd naar de plek waar hij sliep.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Aanhaliger worden na overlijden broertje

Bericht door Siris »

Ik heb het ook gemerkt bij Simba, eerst toen zijn broertje Binky overleed. Hij was al aanhankelijk, maar nog meer, mij continue in de gaten houden. Als ik ging slapen, stond hij het voeteind te kijken waar Binky bleef. En nu weer toen Iris overleed, steeds maar kijken in en bij de plekjes waar ze lag, en wederom plakkeriger dan normaal. Meer spelen dan normaal. Continue willen spelen, in bed ligt hij in mijn nek,en als ik zachtjes naar het toilet probeer te gaan, word hij wakker en gaat mee. Ik denk ook dat sommige katten het verdriet van hun baasjes voelen, misschien is dat het, en zelf missen ze ook hun maatje.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Reenqui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2009 03:49

Re: Aanhaliger worden na overlijden broertje

Bericht door Reenqui »

Het lijkt er niet op dat Noa haar broertje mist. Ze konden het niet goed met elkaar vinden,zodra ze Reesa in de gaten kreeg,begon ze te brommen en de oren plat in de nek.
Wij hebben zelf het idee dat Reesa zo dominant was, dat het aanhankelijke van Noa nooit naar buiten is gekomen(omdat ze niet durfde ofzo) Meestal lag Reesa s'avonds naast me op de bank.Noa liep er dan wel eens langs en keek dan alsof ze ook wel bij me wilde liggen maar omdat Reesa er dan al lag ging ze maar weer in haar mandje.
Groetjes Geana,
Pluis,Quinten en Noa
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Aanhaliger worden na overlijden broertje

Bericht door Cari »

Noa is gewoon dolblij dat Reesa vertrokken is! Dat is niet zo gek, want ze werd onderdrukt door Reesa en ze was bang voor hem. Nu is ze eindelijk vrij in haar doen en laten en ja, dan word ze vanzelf ook veel aanhankelijker en speelser. Ze is gewoon blij :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Reenqui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2009 03:49

Re: Aanhaliger worden na overlijden broertje

Bericht door Reenqui »

Ja,dank je voor het bevestigen van ons vermoeden. Ik denk inderdaad dat ze erg blij is dat Reesa er niet meer is.
Ps en OT;ik wil graag foto's plaatsen van de lieverds maar ik mag dat nog niet? Heb al wel meer dan 10 berichtjes geplaatst.
Groetjes Geana,
Pluis,Quinten en Noa
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Aanhaliger worden na overlijden broertje

Bericht door lievelijn »

je moet een album aanvragen in het foto topic en dan maakt roland een album voor je.. daar maj je al je fot's in kwijt ;-)
ik <3 Vlinder
Reenqui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2009 03:49

Re: Aanhaliger worden na overlijden broertje

Bericht door Reenqui »

Het foto album is aangemaakt :grin:
Met natuurlijk hele mooie foto's van mn 3-span :lol:
Groetjes Geana,
Pluis,Quinten en Noa
Plaats reactie