Coco met een kitten, toch proberen?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Coco met een kitten, toch proberen?

Bericht door Siris »

Het feit, dat je er hard overnadenkt ben je zeker geen kleuter ;-)

Ik weet een beetje hoe je voelt. Ik had het ook toen ik Iris (was een Maine Coon) ging kopen, wat als het niet lukt, daaaag geld, zo rijk ben ik ook weer niet. Ik heb er ook een tijdje over nagedacht. En zag bij de cattery hoe het eraan toe ging en dacht als het niet lukt, komt ze in ieder geval weer bij de cattery waar ze het ook goed heeft. Kittens zijn gelukkig een stuk flexibeler dan volwassen katten. Maar ik neem aan als je haar bij de cattery terug kan brengen dat je geld terug krijgt. Maar je zusje overhalen zou ik zeker proberen, wie weet, niet geschoten altijd mis. (ook mensen kunnen je soms verrassen :grin: )
En ook heerlijk dat je 3 maanden de tijd ervoor hebt. Is inderdaad wel een een goede tijd.

Maar ja, alleen jij zelf kan deze beslissing nemen.

Ik hoop (voor jezelf) je er snel uit ben, want dat getwijfel, om gek van te worden (dat had ik tenminste, het ging helemaal knagen). Ik neem aan als je beslissing hebt genomen, dat je dat ons laat weten.

Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Coco met een kitten, toch proberen?

Bericht door Camoth »

Ik neig nu naar toch proberen. Ik ga denk ik op m'n gemakje een leukert uitzoeken en dan de betreffende cattery bellen om informatie te vragen.

Ik heb nu net wat rondgesnuffeld, maar de fold die ik wil (blauw of lilac met blauwe ogen) kan ik nergens vinden. Dus ik blijf nog even rondkijken. In elk geval niks overhaast.
En inderdaad, dikke vinger. Daar heb ik inmiddels wel ervaring mee ook hoor, met mijn tattoeage en piercings, haha :lol: (Ik heb hele nette Gooische ouders).
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Coco met een kitten, toch proberen?

Bericht door Siris »

Spannend!! Veel succes in het vinden van een leuk katje, laat je goed informeren bij de cattery's. Ga op bezoek en kijk hoe ze met hun katten omgaan. Als je geen ervaring in cattery's hebt, weet ik nog een site met tips. Of anders even op internet kijken voor wat tips. Anders kan ik je eventueel een pb sturen als je wilt?
Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Coco met een kitten, toch proberen?

Bericht door Camoth »

Zou je mij die kunnen sturen Siris?

Ik ben overigens nu gewoon maar op zoek naar alle rassen die ik leuk vind, want die folds is een lastig gedoe. Wil dan bij voorkeur overigens een poes en geen kater.
Heb nu een lijstje gemaakt:

1. Blauw/lilac Scottisch Fold met blauwe ogen
2. Heilige birmaan
3. Ragdoll
4. Noorse Boskat
5. Britse korthaar (blauw lilac met blauwe ogen)
6. Siamees
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Coco met een kitten, toch proberen?

Bericht door ktje »

wordt een moeilijke keuze met zoveel leuke raskatten!!

Ik vind bente heel mooi! Wat voor ras is bente? Zo eentje zou ik ooit wel willen, maar helaas vind mijn man het veel geld voor een kat:( Dus hou ik het bij kijken van jullie leuke raskatten!

Ach tja ouders kan ik over meepraten! Die vonden het helemaal geen goed idee toen wij een hond namen, ach moeten we toch zelf weten! En nooit spijt gehad!! Dus doen wat je zelf wilt je woont toch op jezelf, jouw huisje!!
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Coco met een kitten, toch proberen?

Bericht door Camoth »

Benthe is een Noorse Boskat, zij is ook de reden dat die in mijn lijstje voorkomt, want ik vind haar echt prachtig!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Coco met een kitten, toch proberen?

Bericht door Siris »

Ik heb je een pbtje gestuurd, ik hoop dat het gelukt is en dat je er wat aan hebt. (ik ben hier ook vrij nieuw)

Siamees zou ik in jou geval niet doen, die hebben heel veel aandacht nodig. Ik zou goed de karakter eigenschappen lezen op internet. (zijn wel erg mooi)

Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Coco met een kitten, toch proberen?

Bericht door Cari »

Als je een kitten uitzoekt, laat je dan goed informeren wat betreft het karakter. Een goeie fokker moet met 8 weken het karakter wel iets kunnen inschatten (natuurlijk nooit zo goed als bij een volwassen kat - ze zijn tenslotte nog een beetje een dicht boek ;-)
Je moet het rustigste exemplaar nemen, want Coco is niet zozeer dominant, als wel een enorme bangerd. Men zegt vaak dat een kitten van het andere geslacht het best geaccepteerd wordt, maar ik vraag me af of dat wel klopt :???: .
Hoe dan ook, neem geen oosters type, want die zijn voor Coco veel te extravert.
Hou er sowieso rekening mee dat acceptatie door Coco zeker enige weken kan duren. Ik hoop wel heel erg dat het gaat lukken, want dat Coco straks vaker alleen is, is best heel sneu voor haar.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Coco met een kitten, toch proberen?

Bericht door Camoth »

Hai, ik had er al een ander topic over geopend.... maar uhm... volgens mij doe ik het volgens jouw regels een beetje fout :oops:

Ik neem namelijk wel een Oosters type; een Birmaan
En hetzelfde geslacht: poes.

En je hebt volledig gelijk: Coco is een bangerd, geen dominante poes. Dus ik hoop maar dat het lukt.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Coco met een kitten, toch proberen?

Bericht door Leonie89 »

hahaha laat Benthe het niet lezen, dan wordt haar ego nog groter..

trouwens ga niet al te moeilijk doen over oosters of niet.. de noorse boskat zou een sociaal dier zijn dat niet zonder vriendje kan.. nou Benthe kan niet MET andere dieren..
Plaats reactie