Asielkat geeft pootjes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Asielkat geeft pootjes

Bericht door Uumie »

Ik weet niet goed waar dit thuishoort, dus als het verkeerd staat: Sorry!

Dan het verhaal:
Twee weken geleden haalden wij de 2-jarige ex-kater James uit het asiel. Gisteravond waren we nog wat chips aan het eten, en toen kwam James (zoals gewoonlijk :roll: ) bedelen. Het rare was, dat als wij hem aan onze hand lieten ruiken, hij zijn voorpoot in onze handpalm legde. Ik zat hardop te denken en zei half voor de grap dat hij misschien wel op commando pootje kon geven.
Dus tevoorschijn kwamen de kattensnoepjes. En ja hoor: Bij elk 'James, pootje!' kregen we een pootje! :shock: En dat terwijl het een asielkat is die gevonden was op straat! Vond het zo bijzonder dat ik het echt even met jullie wilde delen.

Heeft iemand van jullie ook een kat die pootjes geeft, of iets anders kan? En hoe leer je hem/haar zoiets? Hoe kan ik erachter komen of James nog meer commando's heeft geleerd?
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Asielkat geeft pootjes!

Bericht door Leonie89 »

wat leuk!
voor trainingen moet je bij marjolijn zijn!

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ain+je+kat
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Asielkat geeft pootjes!

Bericht door Umimeis »

Als ik mijn kat een snoepje geef dan zeg ik ; 'zit' en dan gaat hij zitten. Ik heb hem dat niet eens geleerd, dat deed hij uit zichzelf.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Asielkat geeft pootjes!

Bericht door Uumie »

Haha, dat is ook al zo gaaf :) Ik zal zeker eens informeren over verdere trainingen, kan ik met hem pronken bij mijn ouders 8-) (hun katten zijn vrij... zwakzinnig :P)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Alexei
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jun 2009 23:38

Re: Asielkat geeft pootjes!

Bericht door Alexei »

Mijn kat kan van een plaats naar ander springen op bevel, ik heb 2 grote stenen in mijn achtertuin staan. Ik geef commando om op de stee te springe, doet ze, daarna op ander, ze springt van een steen naar ander, en als ik naar ander steen wijs springt ze naar daar :)
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Asielkat geeft pootjes!

Bericht door tacuma »

Hier een kat die high five doet... :shock: Het gaat om de lichte siamees op mijn avatar, Tacuma.
Hij komt af en toe zelf tegen me opstaan (b.v. als ik de kamer inloop, of in de tuin ben), en
zwaait dan een beetje met zijn rechtervoorpootje. Ik moet mijn hand daar dan tegenaan doen,
en dan is het ritueel weer afgelopen. Ik weet absoluut niet hoe hij hier aan komt, heb hem dat
zelf helemaal niet geleerd. Maar ik vind het wel superlief en schattig! Helaas is er nog steeds
geen foto van.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Asielkat geeft pootjes!

Bericht door lievelijn »

siamesen zijn heel goed in dat soort dingetjes ;-) komt omdat ze vrij aandachtsgeil zijn :-P hahaha echt hoor!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Platvoet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2009 16:45
Locatie: Breda

Re: Asielkat geeft pootjes!

Bericht door Platvoet »

George en Morisson kunnen eigenlijk niks op commando :lol: Alleen Morisson luistert wel als je zegt "kom hier", maar meer (nog) niet. Maar Uumie heeft een boekje met trainingsdingen gehaald, dus misschien, in de toekomst? Al zijn ze wel supereigenwijs!!
Poes op mijn schoot, ik begin braaf met aaien. Zo zet je hem AAN.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Asielkat geeft pootjes!

Bericht door Uumie »

Morisson luistert best goed ja, behalve als hij bang is ofzo, dan blijft hij mooi waar hij is. ;) Ik wil binnenkort beginnen met wat simpele trainingen, dus wie weet wat ze allemaal nog leren.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Reenqui
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 jun 2009 03:49

Re: Asielkat geeft pootjes!

Bericht door Reenqui »

Onze ragdoll,die helaas niet meer leeft, ging ook op commando zitten. Deed ze ook uit zichzelf.
Schoonfam geloofde ons niet en een x op een verjaardag tegen Balou gezegd; ga es zitten(ik hopen dat ze het nu ook zou doen) en ja hoor,prompt ging haar kontje naar beneden. :edance:
Groetjes Geana,
Pluis,Quinten en Noa
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Asielkat geeft pootjes!

Bericht door Uumie »

Haha, helaas deed James het nooit als er bezoek was. :roll: Uiteindelijk heb ik er maar een filmpje van gemaakt, maar nog steeds vinden veel mensen het puur toeval...
(James woont nu overigens niet meer bij ons, maar bij mijn ouders. Het asiel had ons per ongeluk verkeerde info gegeven, James kon absoluut niet binnen leven... :( Dus hij woont nu bij mijn ouders, waar hij een grote tuin heeft.)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie