Ik had al eerder eens een bericht gepost, ik geloof in maart, omdat we een kat wilden!
Tot nu toe hebben we er nog geen, omdat we gewoon rustig wilden afwachten of er wat voor ons tussen zat. Geen overhaaste beslissingen nemen.
In het asiel helaas zat er voor ons niets tussen, daar is het onbekend of ze met kinderen en honden kunnen, en dat is bij ons een voorwaarde, aangezien er veel kinderen over de vloer komen, en we zelf binnen een paar jaar hopelijk ook kinderen zullen en mogen krijgen. Ook willen we tegen die tijd een hondje.
Nu zijn we op het internet mensen tegengekomen die een nestje kittens hebben, op zich maakt het ons dus niet uit of het een volwassen kat is of een kitten. Maar deze groeien op in huis, met kleine kinderen en een hond. Dat is voor ons dus perfect. En ik vind het kitten echt prachtig.
Ik ben in principe al voorbereid op heel veel dingen, heb me suf gelezen maandenlang. Maar waar ik nog niet echt een antwoord op heb zijn de volgende dingen.
1. Hoe leer je een kitten dat hij niet mag bijten/krabben/tijdens het spinnen met nagels werken.
2. Hoe leer je een kitten dat hij niet aan meubels etc. mag krabben maar aan de krabpaal.
3. Hoe maak je een kitten zindelijk?
4. Ik ben bang dat ze 's nachts kattenkwaad gaat uithangen en meubels gaat krabben, of op kabels bijt (zijn bij ons moeilijk tot niet weg te werken, we hebben nogal wat kabels, die overigens niet in het stopcontact zitten als we ze niet gebruiken) Kan ik haar bijv. in de gang laten 's nachts en als we weg zijn? Of is dit voor een jong kitten moeilijk te begrijpen. Badkamer is hier ook wel een optie, die is bijna 3 bij 3.. dus net zo groot als de kleinste kamer die anders nog over zou zijn (maar daar ligt tapijt, lijkt me niet handig als ze nog niet zindelijk is)
5.. Een moeilijke. De mensen van wie ze komt, willen haar met 7 weken weg doen! Ze wilden, zeiden ze, de eerste enting verzorgen, toen vroeg ik voor de zekerheid; als ze al met 9 weken weg mag, is het misschien handiger dat we zelf de enting gewoon doen? Toen antwoordde ze dat ze al met 7 weken weg mag.. dat is immers véél te vroeg. Hoe moet ik hier mee aan? Ik ga er in ieder geval met ze over praten. Maar als het niet anders is, hoe moet ik dan met het kitten aan? Mag ze dan al water drinken of beter kittenmelk etc.?
Op zich zou ik wel 2 kittens willen, haar broertje/zusje is er ook nog. Maar mijn vriend wil dat niet, plus dat dat financieel toch ook weer zo'n 20 euro extra zal zijn per maand..
Dus waarschijnlijk wordt het gewoon ééntje, waarbij de kans dus groter is dat ze wel dingetjes gaat uitspoken

We gaan er vanuit dat ze een 'ze' is omdat ze lapjes is, meestal zijn dat poezen, toch?