Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Ook Jimmy heeft aan beide achterpoten een kale plek, de dierenarts heeft ernaar gekeken en van alles uitgesloten geen parasieten,vlooien o.i.d. hij vermoede dat het psychisch was, waarschijnlijk door de komst van de 3 dames juli, iris en minet. Diverse zalfjes van de da gekregen, maar niets lijkt echt aan te slaan. Herkent iemand dit? en wat kunnen we doen. Jimmy is qua gedrag niet verandert, nog steeds een grote knuffelkont die ook naar buiten wil en mag, sinds ca 2 maanden. Hij lijkt er totaal geen last van te hebben trouwens...
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
kan ook hormonaal zijn.
als je kat er verder geen last van heeft, zou ik me er niet al te druk over maken.
als het inderdaad stress is, zou je aan feliway kunnen denken, of kindival.
met kindival (van vsm) heb ik goede ervaringen bij m'n zenuwpeesje miep.
De plekjes op Jimmy's poten lijken mij wel mee te vallen. Dit jaar is er ook een enorme vlooieninvasie door het zachte voorjaar. Ik merk dat hier zeker!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
kindival is rustgevend. Het helpt zeg maar rust te geven in het hoofd.
Het is homeopatisch en wordt ook wel gegeven aan kinderen(baby's) met slaap problemen.
bella, het is net zoals boomer zegt, het geeft wat rust en zekerheid.
dagelijks een pilletje, en dat in eerste instantie voor een maand.
zo nodig kan je dit kuurtje nog eens herhalen.
hier was het zo dat miep angstig gedrag vertoonde naar nelis toe.
dat triggerde hem dan weer om haar op te jagen, waar ze nog nerveuzer van werd.
dat heb ik met kindival kunnen verbreken gelukkig.
het is geen wondermiddel of zo, maar geeft net een pietsje meer zekerheid en rust.