Nou, vannacht heeft hij weer op de wasmand geplast.

Dit keer schoot ik niet in de stress!

Ik vraag me wel twee dingen af:
- Er zat weer bloed in de urine, lijkt me vrij logisch, maar hoe lang duurt het ongeveer voordat de urine weer normaal is?
- Moet ik hem in dit geval straffen voor het buiten de bak plassen? Het mag natuurlijk niet, maar dit is zo'n uitzonderlijk geval, ik weet ook dat hij er niet echt wat aan kan doen. Maar ik ben bang dat als ik het nu toelaat, het dan een gewoonte zal worden. Hoe handel ik in dit geval?
En nog een vraag, heeft hij door deze blaasontsteking meer kans op blaasgruis of andere problemen later in zijn leven? Vermindert dit zijn kwaliteit van leven, of zal hij korter leven?
Plus, wat kan ik doen om het hem makkelijker te maken? Zodat hij wat rustiger is en wat beter in zijn vel zit terwijl hij ziek is? Ik zat te denken aan een Feliway stekker, om in ieder geval de scherpe randjes van de stress te halen, maar haalt dat eigenlijk wel wat uit?
Verder natuurlijk veel drinken en prijzen met een snoepje als hij op de bak is geweest, heb het idee dat dat ook wel helpt.
Bedankt voor alle raad en advies, ik heb er echt veel aan gehad. Het was heel geruststellend!