Volwassen en kitten voer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Vienna
Kitten

Volwassen en kitten voer

Bericht door Vienna »

Hallo allemaal,

Ik was wat rond aan het kijken, en kwam hier uit. Leuk forum met heel veel tips.
Alleen op mijn vraag kon ik zo gauw geen antwoord vinden, dus op deze manier mijn vraag.

Ik heb nu een kat van 2 jaar oud, en binnenkort komt daar een kitten bij.
Nu vraag ik me af hoe ik dat met de voeding moet doen. Mijn huidige kat heeft nu volwassenvoer van Hills, en de kitten moet kittenvoeding hebben. Ik geloof niet dat beide katten netjes uit hun eigen bakje gaan eten, dus hoe ga ik dat oplossen?

Ik denk zelf eigenlijk dat ik het beste alleen kittenvoeding kan serveren hier, omdat de kitten die zeker nodig heeft vanwege de bouwstoffen. Of zit ik mis?

Alvast bedankt?
rieneke
Tijger
Tijger

Re: Volwassen en kitten voer

Bericht door rieneke »

ik heb juist altijd minimaal kittenvoer gegeven, en ben altijd snel op adult overgegaan.
maar het ligt een beetje aan de situatie.
hoe oud is het kitten, en wat weegt het?
mijn ervaring is dat gezonde kittens het prima doen op adult, terwijl als je kittenbrokjes geeft de volwassenen moddervet worden.
Vienna
Kitten

Re: Volwassen en kitten voer

Bericht door Vienna »

Dank je voor je antwoord!

Ik dacht zelf toch echt dat kittenvoeding wel belangrijk was. Heb het bij mijn huidige kat dan ook ongeveer een jaar gegeven.

Het kitten is als ik haar krijg 8 weken, hoeveel ze weegt weet ik nog niet.

Mijn huidige kater is wel gecastreerd, dus dat aankomen is inderdaad ook iets om in de gaten te houden!
Plaats reactie