Kale plek met korstje en bultje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
rav12
Huiskat
Huiskat

Kale plek met korstje en bultje

Bericht door rav12 »

Heb net bij Ienie een kale plek (ongeveer 2 bij 2 cm) tussen haar schouderbladen ontdekt met een kleiner korstje erop. Onder het korstje zit een bultje. Van de week zat ze met een wesp te spelen, wie weet hoelang, toen ik het zag heb ik de wesp naar buiten gedaan, maar geen idee of hij gestoken heeft.
Zag dat ze rond haar nek ook een scheidingslijn begint te krijgen waar haar bandje loopt (geen korstjes gezien), dus heb die nu maar afgedaan. Voor de rest lijkt haar vachtje wat dunner te worden (ze is een noorse boskat), dat kan ik zien omdat ik nu op meer plekken haar huid kan zien tov van de winter. Toen moest ik echt graven naar een stukje huid.
Heeft dit te maken met de verandering van het weer of moet ik (weer) langs de DA?

En verder: is 1 plekje zorgwekkend of moet ik wachten tot ik er meer ontdek voordat ik me zorgen moet maken?
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Re: Kale plek met korstje

Bericht door lievelijn »

het zit ook niet mee met ienie he?
sorry maar hier heb ik geen antwoord op... zou maandag wel even met de DA bellen!
ik <3 Vlinder
rav12
Huiskat
Huiskat

Re: Kale plek met korstje en bultje

Bericht door rav12 »

nee niet echt he? Dacht eigenlijk dat we eindelijk in rustig vaarwater waren gekomen met haar. Zal de DA maandag maar bellen dan.

Of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar Baby had van de week ook een bultje met korstje op haar kin, dacht dat dat van het stoeien kwam. Zij is alleen geen haar kwijt.
Plaats reactie