Een vriendje voor Benthe?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Leonie89 »

hey ja ik zie het..
ik heb het asiel even gebeld, en zij zeiden dat hij slecht alleen kan zijn.. ik ga 3 dagen in de week naar school (halve dagen) en dat vond de vrouw al te weinig :???:
het is wel een sociale kat, vriendelijk.. maar ik denk niet het sukkeltje voor Benthe.. er waren al gesprekken bezig over Tommy, dus ik moest morgen terugbellen als ik nog geintreseerd was..
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Brig »

Jammer.
Helemaal allen is hij toch niet, want hij zou Benthe hebben.

Groetjes

Brigitte
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Leonie89 »

dat maakte niets uit zei de vrouw.. hij wou mensen om zich heen..
als hij er morgen nog is, ga ik wel even kijken.. dat zegt toch veel meer dan alleen lezen op internet en horen van een asielmedewerkster.. ik denk niet dat hij er morgen nog is, de vrouw wou me eigenlijk al niet meer te woord staan over hem.. er waren al gesprekken bezig..
we zullen het morgen allemaal zien..
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Umimeis »

elvedinenleonie schreef:hey ja ik zie het..
ik heb het asiel even gebeld, en zij zeiden dat hij slecht alleen kan zijn.. ik ga 3 dagen in de week naar school (halve dagen) en dat vond de vrouw al te weinig :???:
het is wel een sociale kat, vriendelijk.. maar ik denk niet het sukkeltje voor Benthe.. er waren al gesprekken bezig over Tommy, dus ik moest morgen terugbellen als ik nog geintreseerd was..
Wat een zeikerd, hoezo te weinig??? Met 3 halve dag alleen zijn is hij echt niet (te) vaak alleen hoor en bovendien heeft hij Benthe nog (als het goed zou klikken).
Een huisdier waarvan het baasje 40 uur in de week werkt is pas veel alleen.
En bovendien moet je wel af en toe eens weg kunnen, je kunt niet dag in dag uit bij de katten zijn toch? Je moet ook leuke dingen nog kunnen doen en je leven niet te veel laten beheersen door de katten.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door rav12 »

Helemaal mee eens, Umimeis. Je kunt inderdaad niet altijd thuis blijven door de katten. Dat kan misschien even, maar is op de lange termijn niet zo realistisch (wat als je je diploma hebt en gaat werken?)
Van Ienie zeiden ze ook dat ze slecht alleen kon zijn en dus óf continu mensen om haar heen moet hebben, óf andere dieren. Ik werk 4 middagen in de week en ben 's ochtends ook vaak weg. Ienie heeft dan Chelsea en Baby als gezelschap. Ze is niet ongelukkig zover ik kan zien en altijd blij om ons te zien. Alleen 's ochtends mogen we nooit uitslapen, dan krabt ze aan de deur :).
In het asiel heeft Tommy toch ook niet de hele dag mensen om zich heen???

Het karakter heeft zijn voor- en nadelen. Het voordeel is dat Tommy zich waarschijnlijk makkelijk zal aanpassen aan Benthe. Het nadeel dat hij dus niet zo goed zonder mensen kan.Maar katten slapen toch zo'n 18 uit de 24 uur en wie weet hij nog wel meer.
één aandachtspunt is dat je er rekening mee moet houden dat Tommy (waarschijnlijk) een kater is en Benthe een poes, ik weet verder niet of dat tot botsingen kan leiden...

Succes met het afwachten en je beslissing.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Leonie89 »

hij staat als gereserveerd op internet.. ik bel morgen en dan horen we wel verder..
de buurman van mijn vader heeft ook birmanen en hij zegt dat ze qua karakter goed bij Benthe zouden passen (wel sociaal, maar niet 'ikke ikke')
hij heeft ons geadviseerd via felicat te zoeken.. daar zouden ook nog wel eens birmanen beschikbaar staan.. we zoeken rustig verder.. en lukt het niet, jammer dan.. Benthe is nu ook gelukkig..
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door lievelijn »

Umimeis schreef: Wat een zeikerd, hoezo te weinig??? Met 3 halve dag alleen zijn is hij echt niet (te) vaak alleen hoor en bovendien heeft hij Benthe nog (als het goed zou klikken).
Een huisdier waarvan het baasje 40 uur in de week werkt is pas veel alleen.
En bovendien moet je wel af en toe eens weg kunnen, je kunt niet dag in dag uit bij de katten zijn toch? Je moet ook leuke dingen nog kunnen doen en je leven niet te veel laten beheersen door de katten.
ik vind dit geen overtrokken reactie hoor!! bij het asiel kunnen ze echt wel inschatten hoe goed de kat kan tegen alleen zijn. Als je dan dus niet genoeg thuis bent kun je beter een andere kat nemen, ze willen natuurlijk de plaatsing voor beide zo succevol mogelijk maken. iemand als mijn moeder zou prima zo'n kat in huis kunnen halen! ze werkt aan huis en is dus hele dagen thuis wat zo'n beestje dus fijn vind. Niet elke kat is hetzelfde en daar moet je ook oog voor hebben! wij mensen kunnen die keuze maken en die verantwoordelijkheid moeten we dan ook nemen!

leonie ik zou gewoon lekker verder zoeken voor een vriendje voor benthe! succes
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Leonie89 »

ik heb er ook niet veel vertrouwen in hoor.. dat hij bij ons past en ook niet dat hij er morgen nog is.. ik ga denk ik maar zoeken via felicat..
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door beestenbende »

En al nieuws? of een andere lieverd op het oog? Hoezo ben ik nieuwsgierig.. :oops:
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Leonie89 »

nee we doen het rustig aan.. ALS we een vriendje willen voor Benthe, moet het de grootste kans op slagen hebben..
en ik ben nu even aan het nagenieten van mijn rijbewijs (kost ook centjes :cry: )
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door beestenbende »

even of topic, maar van harte gefeliciteerd! wat een vrijheid geeft je dat roze papiertje!!!! En je hebt gelijk dat je rustig verder kijkt. Complimenten hoe doordacht je te werk gaat!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Uumie »

Ik ben het helemaal eens met wat beestenbende zegt! :)
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Ayzha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 apr 2009 17:24

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Ayzha »

Tis natuurlijk erg lastig of Benthe een nieuw huisvriendje zou accepteren, vantevoren kun je dat natuurlijk nooit zeggen.. Maar, een kitten in anders dan een volwassen of bijna volwassen kat.
Ik heb 2 moordenaars van katten :evil:, die andere katten absoluut niet accepteren, de èèn nog minder dan de ander.
Ik had me er al bij neergelegd dat ik geen ander vriendje meer in huis hoefde te halen. Tot de dag dat ik op de bank hing met mn 2 killers en ik 2 lichtjes vanonder een stoel zag, schrok me natuurlijk lens. Bleek dat een scheetje van n klein jong katertje te zijn.. De eerste vraag wat in me op kwam was; Hoe de hel heeft dat ding het gepresteerd om hier levend binnen te komen ;-) (heb dan wel n kattenluikje maar dan nog).. Stond dan ook enigsinds verbaast dat die 2 er helemaal niet op reageerden toen hij gezellig erbij kwam zitten.. Helaas was kleine Dani (zoals ik m genoemd had) van de buurvrouw van 2 huizen verderop. Af en toe komt hij even zwerven bij ons om n lekker hapje mee te eten..
Mijn mening is, omdat Dani nog zo klein is denk ik dat hij toch een andere indruk achterlaat op m`n 2 katten dan een volwassen kat (die hoeven hier echt niet binnen te komen). Dus heb ik dan ook besloten om een kitten te nemen, die morgen bij ons in huis komt wonen :grin:

Misschien heb je er wat aan, in ieder geval hoop ik dat je voor Benthe een geschikt vriendje vind...
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Leonie89 »

dat, en het karakter.. Benthe wil nummer een zijn.. ze is de prinses.. dus het mag geen dominante kat zijn die erbij komt..
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Seemy »

Ik ben echt heel benieuwd Leonie wat je tegen gaat komen en welke kat er uiteindelijk bij jullie gaat komen!!
Leuk hoor nog een erbij... :grin:

Ik denk dat wij er ook nog wel een keer een bij nemen (na de vakantie, in het najaar ofzo?)

Succes en veel plezier met zoeken! ;-)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Plaats reactie