Een vriendje voor Benthe?

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Katrin »

Moeilijk hoor, ja een wat oudere kat, of juist een kitten?
Maar je had er al 2 op het oog begreep ik.
Mijn Co was een aantal jaren alleen totdat ik Tommie er als kitten bij nam, Co kreeg heuse vaderlijke gevoelens en tolereerde veel van Tommie hij waste hem en ze sliepen samen.
Dat werd minder toen Tommie groter werd.
Nu leven ze samen in 1 huis maar hebben weinig met elkaar op, ieder doet zijn eigen ding en ze lopen elkaar niet voor de voeten, heel af en toe word er gespeeld.
Vorig jaar heb ik Mientje als kitten gehouden en heb af en toe het gevoel dat 3 teveel is voor de ruimte die ze kunnen delen, ze is nogal bazig en wil heel graag spelen met die 2 oudere katten dus ze zoekt ze keer op keer op, dan word ze tot de orde geroepen maar trekt zich daar weinig van aan.
En soms is het ook heel leuk als 1 van de oudere katten een gekke bui heeft, dan gaat het spelen dus wel goed.
Maar ja voor mijn katten had ik het niet hoeven doen denk ik, die gezins uitbreiding, dat heb ik voor mijzelf gedaan.
Woon je een beetje ruim zodat ze ieder zich terug kunnen trekken, mocht die 2e kat er komen?
Bij mij hebben ze de woonkamer en keuken tot beschikking en ze kunnen naar buiten.
Het is en blijft moeilijk de keuze om het al dan niet te doen, ook moet je het de tijd gunnen als je besluit er een 2e bij te nemen, ze moeten de tijd krijgen om aan elkaar te wennen.
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door rav12 »

Dit is mijn ervaring met een kat erbij:
Ik merk dat Chelsea en Baby (en wijzelf ook) onrustiger zijn geworden sinds Ienie hier woont. Eerst lagen ze vaak op hun rug om op hun buik gekriebeld te worden, en nu (bijna) nooit meer. Ook slapen ze minder dan ze eerst deden. Daarentegen zijn beiden wel afgevallen.
Dat zou kunnen komen doordat Ienie hyper is en veel aandacht vraagt. Vaak wil ze spelen, en dat snappen ze niet.

Met een asielkat weet je ook niet zo goed wat je in huis haalt (qua gedrag en gezondheid). Tenminste, dat is mijn ervaring. Als ik het over kon doen en niet gehecht was geraakt aan Ienie, had ik er geen kat bijgenomen.

Je zult zelf de voor- en nadelen moeten afwegen, en dat is lastig. Bedenk voor jezelf wel of jij een katje in huis kunt nemen en vervolgens terugbrengen naar t asiel als het niet goed gaat (je hecht je er tenslotte ook aan). En hoelang geef je ze de tijd om aan elkaar te wennen? Hier bliezen ze op het begin de hele tijd naar elkaar en na een paar weken helemaal niet meer.
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door moppie »

succes met de beslissing hoor , pfff das moeilijk .
kan heel goed begrijpen dat jullie het wel willen proberen een tweede erbij .
zowel voor benthe als voor jullie , tis natuurlijk wel moeilijk om die afweging te maken .
bij benthe is dus nadrukkelijk gezegt tussen niet te veel katten , maar ja eentje erbij ? hoe weet je nou of dat al te veel is ?
en kan het niet zo zijn dat het altijd wel een beetje een gok is ?
vanavond krijgen wij gezins uitbreiding ik heb helemaal geen idee hoe onze tijger gaat reageren op het nieuwe kittentje , onze tijger is nog jong en speels en dat is het nieuwe kittentje natuurlijk ook , maar dat hoeft natuurlijk ook geen garantie te geven .
dus denk dat er altijd wel een gokje aan vast zit , kan inderdaad ook wel voorstellen dat je bang bent dat de band tussen jullie en benthe zou kunnen veranderen
ik heb die schrik ook een beetje hoor , tijger en ik zijn 2 handen en 4 poten op 1 buik , ben best een beetje bang dat ie vanavond van slag zou zijn , misschien ziet ie die kleine wel als een indringer ofzo .
hij's hier toch 7 maandjes koning en alleen heerser geweest.
maar we gaan de gok toch nemen vind het ook superspannend .

groetjes ;-)
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Leonie89 »

dat ik precies hoe ik me voel..
we zijn afgelopen maandag toch wezen kijken bij meneer.. hij was nog niet bij andere katten in het asiel geweest, dus daar konden ze nog niets over zeggen.. hij zat voorin het hok en was totaal niet aggressief naar ons, ondanks dat hij wat schuwig is.. hij was juist heel zacht.. een beetje verlegen.. het leek ons wel het sukkeltje dat we zoeken voor Benthe..
hij wordt nog bij de dierenarts onderzocht voor zijn oogjes.. als hij terug in het asiel is gaan we weer kijken.. ze weten dan ook hoe hij is met andere katten..
ik wil zeker weten dat hij niet dominant tegen de katten in het asiel is, want dan zou er een kans zijn dan het lukt..
waarschijnlijk gaan we dinsdag weer kijken..
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Uumie »

Wel leuk dat jullie zijn gaan kijken! Ik vind ook dat jullie je echt heel goed voorbereiden op de keuze! :eclap: Ben benieuwd hoe het katje uiteindelijk is met andere katten. Succes dinsdag en hou ons op de hoogte!
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Leonie89 »

nou de keuze of we een vriendje voor Benthe erbij krijgen of niet is ons op onverwachte wijze een stuk makkelijker gemaakt..de kater die we op het oog hadden voor Benthe hebben ze in laten slapen.. hij bleek slechtziend te zijn en hij zou uiteindelijk blind worden.. :-(

R.I.P.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Uumie »

Oh wat erg :( Dat spijt me voor jullie! Het was ook echt een mooie... :-(
Ik wil wel even kwijt dat ik het héél raar vind om een kat te laten inslapen omdat hij blind zou worden! Dan nog kan hij toch een goed leven hebben? Of was er nog meer aan de hand?

In ieder geval, ik vind het heel jammer! :(
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door beestenbende »

inderdaad jammer van z'on mooi beestje, en nu? want je had er toch 2 eventueel op het oog? op http://www.herplaatsing.nl staan ook een aantal katten en op www.[verwijderd].nl/ staan ook een aantal hele mooie katten, waaronder een maincoon en een Neva Masquarade, succes meid!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
rav12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jan 2009 22:50

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door rav12 »

Oh dat is naar... Maar goed dat je nog niet echt de kans hebt gehad je aan het beestje te hechten. En voor Benthe was het helemaal verwarrend geweest lijkt me.

Sterkte en hopelijk vind je snel een nieuw vriendje of vriendinnetje voor je beauty!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door lievelijn »

bah wat naar!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Umimeis »

Ow wat naar nou! Ik hoop dat jullie ondanks dat toch wel een ander maatje kunnen vinden voor Benthe.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Tinkerbeller
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 apr 2009 21:42

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Tinkerbeller »

Jeetje wat vervelend sterkte met de zoekt tocht.

Liefs, Tinker
*** Liefs Tinker ***
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Leonie89 »

Uumie schreef:Ik wil wel even kwijt dat ik het héél raar vind om een kat te laten inslapen omdat hij blind zou worden! Dan nog kan hij toch een goed leven hebben? Of was er nog meer aan de hand?
nou ja, een kat die blind aan het worden is, is veel moeilijker plaatsbaar dan een gezonde makkelijke kat.. hij was erg eenkennig en als je dan ook nog een blind bent, hij hapte nu al naar vreemden..
de asiels hebben zo veel katten te plaatsen dat ze dan liever een plekje geven aan een makkelijker te plaatsen kat dan aan een blinde schuwe.. ondanks dat het een raskat was..
rav12 schreef:Oh dat is naar... Maar goed dat je nog niet echt de kans hebt gehad je aan het beestje te hechten.
niet echt inderdaad.. we waren maandag wezen kijken en toen zijn we helemaal voor hem gevallen.. hij leek het sulletje te zijn waar we naar zochten, en hij was zo charmant.. niet achterin de kooi blazend, maar wat verlegen voor in de kooi, interessant kijkend naar al die nieuwe mensen.. helemaal niet agressief of bedreigend, maar onzeker en als je hem voorzichtig benaderde en hem het tempo liet bepalen was hij prima!

zucht.. :(
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Seemy »

Wat jammer en sneu zeg :-(

Jullie zien vast gauw weer een mooie lieverd!! ;-)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Brig
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2003 12:36
Locatie: Lelystad

Re: Een vriendje voor Benthe?

Bericht door Brig »

Hoi,

Ik zie net dat er in Kampen een hele mooie kater zit
Tommy een Heilige Birmaan.
Is dat misschien wat voor jullie?
Ik zou hem zelf heel graag willen hebben, maar met 10 katten waarvan er 1 sproeit waag ik mij er maar niet aan.

Groetjes

Brigitte
Plaats reactie