Halsbandje met belletje?

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
stef en katia
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2009 08:08
Locatie: schilde

Halsbandje met belletje?

Bericht door stef en katia »

Hallo mss een domme vraag...
Maar is het niet vervelend voor de kat dat er een belletje aan zijn halsbandje hangt ?

grt
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: halsbandje met belletje ?

Bericht door Umimeis »

Geen idee, dat vraag ik me ook af.

Maar ik bij mijn kat geen halsbandje (met belletje) om omdat ik bang bendat hij misschien eventueel ergens aan blijft haken,hangen.
Mijn kat is gechipt, dus mocht ik hem kwijtraken, dan zit er misschien wel een kans in dat hij wel terug gevonden word, mits mensen hem naar een kattenopvang of dierenarts brengen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: halsbandje met belletje ?

Bericht door rieneke »

het gehoor van katten is veel beter dan het onze, zeker in de hoge tonen regio.
denk dat ze het heel vervelend vinden.

een halsbandje vind ik gevaarlijk.
bij m'n werk op de ambu heb ik al zoveel gemene verwondingen gezien als gevolg van bandjes.
Gebruikersavatar
Lana
Poema
Poema
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2008 16:14
Locatie: apeldoorn

Re: halsbandje met belletje ?

Bericht door Lana »

Hallo!
Mijn poes heeft ook een halsband! Er zit een veiligheidssluiting op. Als ze ergens aan blijft hangen, springt hij vanzelf open.
Ook is het bandje wat rekbaar.. Dus ben niet bang voor zit soort situaties.
Ik heb het belletje eraf gehaald, (ook omdat wij er gek van werden ;)) Kan me voorstellen dat het voor haar ook niet echt prettig is.
The good, the bad and the pussy!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Lotte »

ook die rekbare bandjes ben ik geen fan van.
Die hadden wij (15 jaar geleden) ook, maar mooi dat een van de katten daar met een poot doorheen is gegaan. Ze heeft toen een hele nare verwonding in haar oksel opgelopen.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Morgan »

Ik dacht, een halsbandje met een belletje, das leuk.
Nou mooi niet dus! Iets om haar net vind mijn poes niet erg, maar ze wordt compleet hysterisch van dat belletje. Ze probeert het belletje te vangen en wringt zich dus in allerlei bochten om erbij te komen.
Met als resultaat dat ze dus met 2 voorpoten vastzat in het bandje voordat ik haar weer te pakken kreeg.
Het bandje heb ik dus maar weer weggedaan, was niet voor herhaling vatbaar 8-)
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Leonie89 »

t lijkt me ook wel frustrerend voor zo'n katje.. hij kan nooit meer een verrassingsaanval doen.. :-(
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Kattenbella »

Die bandjes om de oksels heb ik ook teveel meegemaakt. Het waren altijd katten die ik gekregen had met bandjes.
Ik ben net een kattenmepper...alle bandjes hangen om een deurknop en ze lopen hier allen met en naakte nek ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door fazerdriver »

Ik had ook belletjes aan de bandjes van mijn katten. Maar 1 kat werd er helemaal panisch van. Hij rende als een gek om weg te komen bij het belletje of ging helemaal stijf op de grond liggen. Heb de belletjes er dus heel snel afgehaald.
Bij mij krijgen ze alleen de bandjes om als ik ze aan het lijntje naar buiten doe, maar vorige week had er eentje zich bijna opgehangen nadat hij zich vastgelopen had.

Over drie weken wordt mijn tuin geheel overkapt met stevig gaas, zodat ze wel lekker naar buiten kunnen (zonder lijntje) maar niet wegkunnen. (ik wil niet dat de katten vrij rond lopen in de omgeving vandaar).

Ik ben dus geen voorstander van belletjes en bandjes.

Groetjes,
Karin
Gebruikersavatar
moppie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 nov 2008 08:17

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door moppie »

hier ook geen voorstander van
onze tijger had ook een bandje met belletje gekregen van mijn , hij vond het tien keer niks , en probeerde het eraf te krijgen hier ook als resultaat zijn pootje door dat bandje heen , en zijn onder kaak zat daarbij dus vast ( ja klinkt heel raar je had het eigenlijk moeten zien ) tijger in paniek ik in paniek , en moest hem in paniek dus bevrijden katjes die in paniek zijn zijn heel erg pijnlijk , mijn handen hebben het geweten toen , duurde namelijk eventjes voordat ik dat ding er af kreeg .
onze tijger is heel blij dat ie van dat irritante halsbandje plus belletje af is ( had het eigenlijk gedaan voor de vogeltjes in de tuin ) nou ja nu moeten ze maar extra oppassen ;-)
pippy-pieny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2008 14:42

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door pippy-pieny »

Nee, ikben ookgeenvoorstanderervan,(halsbandjes)maar pippy pakt andersdevogeltjesen gelukkig ze heeft nooitlastigerover gedaan,
een keerhadzeookhaar kaakvast,zekwamgewoon naarmetoenetofzewildevragen maak me eenslos.
nietsaan de hand,zewasgewoon heelrustig.
ze is ook eenbijzonder beestje.
sorry voor het typen,maar mijn spatiebalkdoet het moeilijk.
gr.pippy-pieny
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Katrin »

Ben er ook geen voorstander van, kattenbandjes, maar toen mijn kater Tommie nog jong was jaagde hij op alles wat bewoog, en met succes :-( , tortelduiven, een keer zelfs een compleet nest uitgeroeid, lagen er allemaal kleine dooie vogeltjes op mijn grasveld, mezen, merels, vinkjes, elke dag was het wel prijs, dus zo'n bandje met een belletje omgedaan.
Dat maakte het voor hem misschien wel iets moeilijker, maar hij liep zo voorzichtig dat het belletje geen geluid maakte, slimme kat.
Nu hij ouder is is het vangen gereduceerd tot zo'n 3 a 4 vangsten per jaar.
Nog niet leuk maar acceptabel.

Mijn poes Mientje draagt wel een bandje met adreskoker, maar inderdaad behoorlijk strak zodat er hopelijk geen ongelukken gebeuren, zodra ze bevallen is en daarna gesteriliseerd, gaat het bandje af.
Gebruikersavatar
Tessa-M
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2009 16:32
Locatie: Wateringen

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Tessa-M »

Hallo,

Ik heb voor mijn toekomstige katers ook een halsbandje met belletje, ik ga het gewoon proberen, wordt het niks dan niet :-)

Alleen is mijn vraag, moet je het bandje gewoon meteen fulltime omdoen, of bouw je het op, steeds iets langer?

Bedankt, Tessa
Groetjes, Tessa
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door Umimeis »

Katrin schreef:Ben er ook geen voorstander van, kattenbandjes, maar toen mijn kater Tommie nog jong was jaagde hij op alles wat bewoog, en met succes :-( , tortelduiven, een keer zelfs een compleet nest uitgeroeid, lagen er allemaal kleine dooie vogeltjes op mijn grasveld, mezen, merels, vinkjes, elke dag was het wel prijs, dus zo'n bandje met een belletje omgedaan.
Dat maakte het voor hem misschien wel iets moeilijker, maar hij liep zo voorzichtig dat het belletje geen geluid maakte, slimme kat.
Nu hij ouder is is het vangen gereduceerd tot zo'n 3 a 4 vangsten per jaar.
Nog niet leuk maar acceptabel.

Mijn poes Mientje draagt wel een bandje met adreskoker, maar inderdaad behoorlijk strak zodat er hopelijk geen ongelukken gebeuren, zodra ze bevallen is en daarna gesteriliseerd, gaat het bandje af.
Sam krijgt eerst ook een halsbandje om, tot hij gecastreerd is.
Hij is wel gechipt, maar als hij straks echt zonder mij naar buiten gaat, wil ik toch liever dat hij eerst een bandje om heeft. Dit had ik ook bij Flea gedaan, toen hij voor het eerst naar buiten mocht.

Ik bouw het wel op, eerst binnen een paar keer het bandje omdoen. En dan steeds een paar minutjes langer.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
TuttiFrutti
Lynx
Lynx
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Halsbandje met belletje?

Bericht door TuttiFrutti »

Hier ook geen halsbandjes, vind het maar zielig, kan een kat toch nooit leuk vinden? Zeker zo'n belletje niet!
"People that hate cats, will come back as mice in their next life."

Lotje (1,5) en Lizzie (1 jaar)
Plaats reactie