Nee hoor leonie!!
ik kan niet echt een favoriet ras noemen.. al hou ik zelf wel heeeeeel erg van de zogenaamde halflangharige katten.. en (veel) minder van bijv oosterse.. Ik en mijn vriend houden allebei van lekker zacht en knuffelig hahaha. Ik had dolgraag een noorse boskat, turkse angora of een tukse van. Ik wou beslist geen pers of maine coon.. (pers vind ik niet mooi, sorry en maine coons zijn mij te eenkennig, wou graag een kat die ook leuk is voor het logeeradres en een maine coon isin het algemeen vrij eenkennig)
Maar ik vond het ook erg belangrijk dat je een kat kan bieden wat die nodig heeft om gelukkig te zijn, en dat de karaktereigenschappen goed bij jou en de situatie waarin je woont matchen. Omdat een Noren en de turkse angora allebei kattenrassen zijn die erg actief zijn vonden we dat geen goed idee in ons kleine appartementje, en voor een turkse van moet je eigenlijk wel een beetje een gevorderde kattenbezitter zijn (dus wie weet, ooit

)
Ook moet ik toegeven dat ik het me eigenlijk niet kon permitteren om een dure raskat aan te schaffen (ja of juist wel, maar dan kon ik de kat niet meer bieden wat hij nodig had hahaha laten we het zo zeggen) en hebben we ons afgevraagd wat we nou echt belangrijk vonden... Uiteindelijk wisten we wel dat we een britse korthaar of een halve brit wilden. Omdat we ze erg leuk vinden qua karakter en fan zijn van hun lekkere zachte velletjes

en zo zijn we dus eigenlijk tot die conclusie gekomen.. en gelukkig maar

zou haar nooit meer willen ruilen tegen wat voor een merkpoes dan ook

Ze is half britse korthaar en half cassanova (lees mama was toen ze net bevallen was ontsnapt en kwam 2 uur later zwanger terug.. dus ja papa was een cassanova-kat, gelukkig kan mamapoes nu geen kittens meer krijgen)
Iedereen is dol op haar omdat ze zo sociaal is ( ze vindt alle mensen leuk, maar wil niet de hele tijd knuffelen ofzo met anderen, maar is wel altijd in om met iedereen even een "praatje"te maken en dribbelt gerust achter iedereen hier in huis aan) maar wel lekker zelfstandig (geen echte schootligger, maar ohw wat geniet ze van mensen aandacht!) kortom ik denk dat we in Vlinder onze ideale merkkat gevonden hebben
en hoe meer ik hier lees enzo hoe meer ik er eigenlijk van overtuigd ben dat een raskat helemaal geen extra waarde heeft en dat je er dus niks aan mist