Poes met evenwichtstoornissen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Moosie2008
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 18:07

Poes met evenwichtstoornissen

Bericht door Moosie2008 »

Beste Allemaal,

Wij hebben 2 poezen van bijna een jaar oud. We laten ze beetje bij beetje naar buiten
om te wennen aan de zomer als bij ons altijd de pui open staat. Ze blijven redelijk in de
buurt gelukkig. Nu vanmiddag zijn ze weer lekker buiten wezen spelen. Toen ik Moosie
binnen haalde verloor ze steeds haar evenwicht. Ze viel letterlijk en figuurlijk voorover
van de krappaal af. Zakte door haar heupjes en slingerde met lopen. Wel begon ze gelijk
te eten. Nu moet ik er bij zeggen dat ze altijd al een beetje lomp lijkt. Zo springt ze wel
eens mis van de bank naar de tafel. Soms geen richtinggevoel denken we... Maar nu was
het wel heel erg. Ik wilde al direct naar de dierenarts rennen omdat ik dacht dat ze
vergiftigd was. Maar mijn schoonmoeder zei me dat ze dan ook niet zou eten, wat ze wel deed.
Nu is mijn vraag... Ondanks ze altijd al een beetje slingerd en af en toe mis springt, kan het
zo zijn als ze lekker in het zonnetje heeft gelegen haar bloed dunner is geworden waardoor
ze nog meer evenwicht kan verliezen? Of moet ik echt aan de bel trekken... Het is zo'n lief
mooi beestje. Die andere is gelukkig niet zo lomp en de baas van de twee. Ze komen uit
1 nestje. Moos is een grijs gestreepte kat met een beetje rode strepen erdoor heen.
Wie heeft een antwoord op mijn vraag??

Grtzz Rachel
Laatst gewijzigd door Moosie2008 op 18 mar 2009 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Poes met evenwichtstoornissen

Bericht door rieneke »

nee, het bloed wordt niet dunner als ze in het zonnetje heeft gelegen.
ik zou haar zeker eens goed door de dierenarts laten onderzoeken.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Poes met evenwichtstoornissen

Bericht door beestenbende »

Ik sluit me bij Rieneke aan, snel naar de dierenarts. Misschien is ze gevallen en is er iets met de hersenen aan de hand. 2 van mijn katten lijken ook motorisch gestoord, maar hier lijkt er meer aan de hand te zijn. Hou je ons op de hoogte?
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Poes met evenwichtstoornissen

Bericht door lievelijn »

even naar de DA gaan ja! hopelijk valt het mee! succes
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Poes met evenwichtstoornissen

Bericht door Boomer »

Morgen meteen naar de Da gaan !! Het kan een oorontsteking zijn waardoor haar evenwichtsorgaan is aangetast, maar ook bv en tia.
Heel veel sterkte !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
ThijsB
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2009 01:29
Locatie: Culemborg

Re: Poes met evenwichtstoornissen

Bericht door ThijsB »

Ik zou inderdaad ook meteen naar de dierenarts gaan al is t voor de zekerheid. Verder zou ik ook even naar de staart kijken want volgens mij regelen ze daar ook een groot deel van hun evenwicht mee... sterkte!
Wreed is de kat die de merel verslindt; wreed is ook de merel die voor de kat wegvliegt.
Plaats reactie