Andere speelgoedjes dan in de winkel

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Andere speelgoedjes dan in de winkel

Bericht door aiko »

Ik was een boek aan het lezen ivm katten en wat ze denken over ons.
Nu heb ik een paar dingen gelezen, om katten speeltjes te geven, waardoor ze hun katten instinct kunnen tonen.

Nu heb ik zoals de meeste mensen, muizen, balletjes, een stokje met een speelgoedje aan. Soms een doos waar hij mee kan spelen. Enz... Eigenlijk te veel speelgoed. Dus heb ik een systeem, hij krijgt een deel speelgoed en na een 2 weken worden die weg gedaan en krijgt hij andere stukjes.

Nu door het boek te lezen, stonden er dingen in van een kat eten te geven door middel van keuken rolkarton enz.
Daar ben ik naar opzoek, ik zou heel graag, meer spelletjes willen doen voor mijn kat. Waar ik niet continu voor naar de dierenwinkel hoef te gaan.
Dus kunnen jullie mij tips geven, om mijn kat bezig te houden in de dag, dat voor hem leuk is en voor ons leuk is om te zien.
Natuurlijk wel geen hele constructies aub :grin: :grin: :grin: :grin: ik woon maar in een simpel appartement :d

dank u
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door Leonie89 »

kijk eens bij het topic 'favoriete speeltjes van je kat' daar staan ze allemaal op een rijtje :)
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door lievelijn »

doel je echt op voedselverijking of op het zelf maken van speeltjes? ik merk dat he beste werkt om maar 1 of 2 speeltjes neer te leggen en de rest in de kst te doen. en dan inderdaad regelmatig afwisselen.

Favoriet hier blijven allerhande propjes.... aluminiumfolie, papier als het knispert is het nog leuker
ook leuk: het kindersurprise ei met gedroogde spliterwten erin!

de beroemde eierdozen met brokjes of wcrollenpiramide met brokjes gunt madam hier geen blik waardig.. ze loopt linea recta naar haar bak met voer, en als daar niks in zit kijkt ze me vuil aan en ploft weer op der kussen...
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door aiko »

ho eigenlijk zowel voor voeding als voor speelgoed.

Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen in boeken en internet.
Er zijn wel een paar dingen bekent zoals dozen en eitjes van kindersurprise en propjes.
Dat krijgt hij hier allemaal.

Dozen krijgt hij een keer per maand:d als ik een nieuwe doos voor papier meebreng:d dan kan hij er lekker met ravotte.
Kindersprise vindt hij niet leuk. en propjes vind hij het einde :-P En ik kan ze altijd nadien overal gaan zoeken:d

Daarom zoek ik andere dingen om te doen. Dan kan ik hem een beetje bezighouden, waardoor hij wat rustiger is
Maar toch genoeg beweging heeft gehad:d Nu het nog niet te warm is, wil ik graag nieuwe dingen proberen.
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door Lotte »

Heb je al eens een lazerlampje geprobeerd? Hoorde dat veel katten dat ook echt super vinden.

Verder zijn bij ons de dingen die niet als speeltje bedoeld zijn vaak het leukste. Dus pennen van de tafel af meppen. Labello's die het hele huis zien. gevallen wasknijpers etc etc
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
aiko
Lynx
Lynx
Berichten: 104
Lid geworden op: 27 jan 2009 17:57

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door aiko »

lazelampje heb ik nog niet gedaan, ook omdat ik denk dat ze daar op gefixeerd worden.
Toch zeker een kat zoals de mijn.

Wasknijpers was in begin leuk, nu niet meer :lol:

dopjes proberen we niet. voornamelijk vind hij het leuk onze sokken en kleren van het bed te nemen en overal mee naar toe zeulen:d

Verder ja balletjes:d die hij dan onder de kast duwt, waardoor hij er niet meer aan kan:d

eigenlijk doet hij dit altijd expres :d zodat ik ze nadien kan gaan zoeken:d over heel het huis

Net geprobeerd :d een balletje in water:d Hij is nu enorm gefrustreerd :-| :roll: ocharme
<<< Een kat komt als je ze roept, tenzij ze wat beters te doen heeft.>>>
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door Seemy »

Laser lampje staat bij ons echt met SUPER STIP OP NR 1!!!!
Erg leuk!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door Maartje »

weetje wat ook super cool is om te zien:

een kwastje in een pennenbak met de kwast omhoog. Kat krijgt em dus makkelijk te pakken en sleept dat ding het hele huis door :-) van boven naar beneden weer naar boven en weer naar beneden echt cool om te zien haha

HAHA lol balletje in water:

wat ook nog leuk is een doorzichtige deksel met daar een balletje onder dan gaan ze die proberen te pakken Afbeelding

Groetjes Maartje
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
Gebruikersavatar
Morgan
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 mar 2009 23:32
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door Morgan »

Mijn poezebeest speelt eigenlijk overal mee! Colaflessen (van die grote 1,5 liter dingen :grin: ) pannenlappen, ook opgerolde sokken zijn favoriet. Maar het leukste vind ze de opwindbare muis. Die rijd je zeg maar achteruit en als je hem loslaat, crosst die de hele kamer door. Tessel gaat helemaal los als we met dat ding aan de gang gaan. Maar eigenlijk alles wat niet bedoeld is als speelgoed, doet het wel goed.
Heb je wel eens geprobeerd een propje te maken van aluminiumfolie? Ook erg leuk, zeker als de zon erop schijnt. Of een leeg plakbandrolletje of wcrol!
"You can't help that. We're all mad here."
The Cheshire Cat from Alice in Wonderland
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door lievelijn »

heb jij ook die blauwe muis van petstages?? Vlinder wordt hier ook erg blij van :D
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Maartje
Lynx
Lynx
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 aug 2008 10:26
Locatie: Beuningen (gld)
Contacteer:

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door Maartje »

als de keukenrol op is gooi ik die ook de kamer in vinden ze ook geweldig ja. en een prop zilverfolie doet het bij ons ook goed en inderdaad alles wat niet mag :)
Luca (Zwart/Wit) 27-07-08
Kenji (Cypers) 27-07-08
Amber (Beige/Wit) 30-04-09

viewtopic.php?f=5&t=16743
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door shiva »

Bij mij doet t laserlampje ook erg goed, en verder aluminiunfolie en wc rolletjes
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door lievelijn »

zlef gemaakte ponpons aan een lang touw. er hing er een in de keuken en dat vond mevr heel erg gezellig.. zij achter de ponpon aan en ik koken/de afwas doen/thee zetten/etc. en met een ponpon bedoel ik dan zo'n pluizebolletje van wol.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door Umimeis »

Ja, die maakte ik vroeger altijd op school, zo'n rond kartonnetje met een gat erin en dan wol erom binden en danlangs de rand het wol kapot knippen zodat je sprietjes krijgt.
Laatst gewijzigd door Admin op 12 mar 2009 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: graag hulp bij : andere speelgoedjes dan in de winkel !

Bericht door rieneke »

ik heb vanmiddag iets ontdekt wat ze heel leuk vonden :smile:
ik heb zo'n rond kunststof deksel op m'n wasmand, met gaten waar net een kattenpootje door past.
die heb ik op de grond gelegd, met wat muizen en balletjes er onder.
en hengelen maar, was dikke pret!
Plaats reactie