De kattenbak en rommel

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
DDtjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:50

De kattenbak en rommel

Bericht door DDtjes »

hoi hoi

Wij hebben een hele lieve poes Dusty. Nu hebben we er pas een katje bij, alles gaat goed enzo hoor! alleen de kattenbak.. dat is een beetje een probleem geworden. Dusty doet namelijk altijd heel netjes.. die doet der pootjes helemaal af enzo, maar de nieuwe (Dazzle) die doet dat niet en die gooit alles letterlijk de bak uit. wij hebben dus geen klepje erop want als we dat doen gaat Dusty wer dus weer niet in en dan doet ze der behoefte lekker op de mat :roll: we hebben al een matje eronder/ervoor gelegd zodat de korreltjes er op zouden blijven liggen maar dat werkt ook niet goed want alle haren van het matje liggen nu overal :edoh: weet iemand wat we kunnen doen??? ben ten einde raad :eeh:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: De kattenbak & Rommel

Bericht door rieneke »

een bekend probleem helaas :roll:
matjes helpen niet, de bak in een wasmachine lekbak zetten hielp niet...
ik heb me er maar bij neergelegd, maar prettig is anders inderdaad.
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door Seemy »

Ik heb misschien wel een oplossing voor je!

Wij hebben af en toe een ongelukje met onze kater... haha naast de bak poepen... Hij poept ook altijd zoooo erg aan de zijkant van de bak dat hij soms net met zijn kont over de rand heen hangt :roll: :lol:
Hij zal het wel vies vinden ofzo dat zijn drollen in het midden liggen...

Wij hebben de kap ook niet op de bak. (die lag in de schuur te liggen... ;-) )

Mijn vriend heeft nu sinds kort de bovenkant van de kap erafgesneden en de rand even geschuurd zodat het niet meer scherp is en wij klikken die rand, wat nu dus over is van de kap, bovenop de kattenbak. (snappie???) - hoop dat het zo duidelijk is....
Hij heeft nu een hoge open kattenbak dus.

Met als gevolg dat meneer zijn kontje niet meer buiten boord kan hangen en het er niet meer overheen wordt gegraven!!
:grin:

Werk bij ons!!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door catzz »

heeej da's slim.
we hebben hier een lage kattenbak maar ook eentje die wat hoger is
Mammut hier is net zo'n naast de bak-poeper als Seemy...af-en-toe hangt ook hij met zijn kont buiten de bak
nadeel bij die hoge bak....dan poept hij tegen/langs de rand waardoor het dus allemaal niet zo 'gesmeerd loopt als gewenst' (zullen we maar zeggen) en daardoor krijgt hij dan jeuk aan zijn gat en dan krijgen we weer dat gezellige met-zijn-kont-over-de-vloer-gesleep..... :edoh:
we hebben dan wel weer het voordeel dat we een soort tussenhalletje hebben waar de kattenbakken staan, dus rondspringende kattenbakkorrels en katten die op hun kont gaan, blijven redelijk beperkt tot dat halletje

maar ik kan me voorstellen dat je helaas geen andere plek hebt voor de kattenbak...dan maar standaard een blik en veger ernaast en maar wat vaker korrels van de vloer vegen en weer in de bak kieperen.....(dan is het dus wel handig om een gladde ondergrond te hebben)
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door catzz »

:oops: oeps.......Het is Brenton die naast de bak poept....niet Seemy.....aiaiaiaiaiaiaiai please forgive me Seemy........(ik ga ervan uit dat je zelf die problemen niet hebt op het toilet)
Gebruikersavatar
DDtjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:50

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door DDtjes »

Seemy schreef:Ik heb misschien wel een oplossing voor je!

Wij hebben af en toe een ongelukje met onze kater... haha naast de bak poepen... Hij poept ook altijd zoooo erg aan de zijkant van de bak dat hij soms net met zijn kont over de rand heen hangt :roll: :lol:
Hij zal het wel vies vinden ofzo dat zijn drollen in het midden liggen...

Wij hebben de kap ook niet op de bak. (die lag in de schuur te liggen... ;-) )

Mijn vriend heeft nu sinds kort de bovenkant van de kap erafgesneden en de rand even geschuurd zodat het niet meer scherp is en wij klikken die rand, wat nu dus over is van de kap, bovenop de kattenbak. (snappie???) - hoop dat het zo duidelijk is....
Hij heeft nu een hoge open kattenbak dus.

Met als gevolg dat meneer zijn kontje niet meer buiten boord kan hangen en het er niet meer overheen wordt gegraven!!
:grin:

Werk bij ons!!
-------------------------------------------------

Hoi! Begrijp ik het goed dat je dus een opening hebt gemaakt aan de bovenkant van de bak? maar moeten ze dan via de bovenkant erin klimmen ofzo?? of zit ik verkeerd te denken.. :eshifty: :?:
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door Leonie89 »

oh wat slim!!
nee, als ik het goed begrijp hebben ze zegmaar de kap door de helft gezaagd.. (het dag eraf zegmaar) zodat de bak wat hoger wordt maar niet dicht is.. de katten komen erin gewoon op de plek waar het deurtje hoort te zitten..
Gebruikersavatar
DDtjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:50

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door DDtjes »

hmmm :roll: :roll: snap het nog steeds niet hahahahha :edoh: :lol:
Dan is er toch nog steeds een opening waardoor ze het grint naar buiten kunnen gooien? :?:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door rieneke »

dat is waar, maar de rest van de rand is hoger, dus het zal toch wel schelen denk ik.
Gebruikersavatar
DDtjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mar 2009 11:50

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door DDtjes »

seemy, heb je er geen foto van? ;-)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door Umimeis »

Geen last van, ik heb 1 met kap en hoge rand. Maar flea poept en plast eigenlijk meer buiten dan binnen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door Seemy »

elvedinenleonie schreef:oh wat slim!!
nee, als ik het goed begrijp hebben ze zegmaar de kap door de helft gezaagd.. (het dag eraf zegmaar) zodat de bak wat hoger wordt maar niet dicht is.. de katten komen erin gewoon op de plek waar het deurtje hoort te zitten..
:lol: haha ja jij snapt m!!!!
Het dak eraf gezaagd.
En de rand die dan dus overblijft is een kap zonder dak.
De rand waarlangs je hebt gesneden even schuren zodat hij niet meer scherp is en je hebt een hoge opzetrand en (bijna) geen rommel naast de bak en waarom wij het vooral hebben gedaan is omdat Brenton dan zijn kontje niet meer buiten boord kan hangen om te poepen ;-)
DDtjes schreef:seemy, heb je er geen foto van? ;-)
Ik denk dat het met bovenstaand al wel duidelijk is toch??? ;-)
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door Leonie89 »

puf puf :lol:

umi, is flea dan wel goed zindelijk? als hij zo veel buien de bak doet?
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door Umimeis »

Ik bedoel buiten in de bosjes Leonie :lol:....................of in andermans tuintjes :enaughty:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: De kattenbak en rommel

Bericht door Leonie89 »

whahahahah sorry dat had ik niet begrepen.. gelukkig maar :lol:
Plaats reactie