Feromonenverspreider

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
caren
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2009 15:35
Locatie: Assen

Feromonenverspreider

Bericht door caren »

Weet niet of dit op de goede plaats staat... :oops:

Sinds dinsdag hebben wij een poes, en ze mag natuurlijk nog niet naar buiten nu, maar ik heb 't vermoeden dat het een echte buitenkat is...ze is verder wel rustig en erg aanhalig maar ze heeft steeds van die momenten dat ze bij het raam staat te schreeuwen, en ze probeert met de hond naar buiten te glippen...
Nu heb ik wel 's van feromonenverspreiders gehoord, maken die een kat rustig? Of wat doet zo'n verspreider precies?
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Feromonenverspreider

Bericht door lievelijn »

klikkerdeklik

hierboven op de link, vind je alle onderwerpen die over de feliwaystekker gaan, want denk dat je die bedoelt. Ik ben er zelf niet zo in thuis, maar weet dat ze vooral gebruikt worden voor gestresste en angstige katten. Je kan ze kopen bij de dierenarts maar ze zijn prijzig heb ik al eens begrepen. Wellicht kun je je katje tijdelijk extra uitdagen door extra te spelen etc.
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Feromonenverspreider

Bericht door beestenbende »

ik lees hier altijd goede verhalen over die verspreider, maar moet eerlijk bekennen dat ik dat nog nooit heb gebruikt.
Wat ons meestal hielp bij een nieuwe kat, is een aantal weken binnenhouden en eerst maar het vertrouwen zien te krijgen en veel aandacht te geven, uiteraard ook speelgoed etc. En dat het dan vaak vanzelf goed komt met een beetje geduld....
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Feromonenverspreider

Bericht door Sandra W »

Zo'n feliway-stekker werkt inderdaad vaak heel goed bij gestesste of angstige katten, maar of het een buitenkat die hunkert naar de buitenwereld rustig zal krijgen betwijfel ik eerlijk gezegd een beetje. Ik vrees dat je deze periode maar moet uitzitten en als je haar over een week of 3 eerst kort en later gewoon naar buiten laat gaan is ze waarschijnlijk zo weer helemaal zichzelf.

groeten,
Sandra
caren
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2009 15:35
Locatie: Assen

Re: Feromonenverspreider

Bericht door caren »

Ik denk ook dat dat het hierbij niet veel zal helpen, had even m'n schoonzus gevraagd, die had zo'n ding omdat 1 van haar katten heel erg angstig is, maar het hielp voor hem niet eens echt, dus bij Floortje zal het wel helemaal niks doen dan. Even een paar weekjes afzien voor haar en dan lekker vogeltjes en muisjes vangen ;-)
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Feromonenverspreider

Bericht door Sandra W »

Als je schoonzus een echt heel angstige kat heeft moet ze, vrees ik, naar zwaardere middelen grijpen dan zo'n stekker, want dat is geen echt fijn leven voor dat katje. Misschien kan ze het eens met haar dierenarts hebben over Clomicalm, dat is een medicijn dat erg goed werkt bij zeer angstige katten (dit weet ik uit eigen ervaring).

groeten,
Sandra
Plaats reactie