Castratie/sterilisatie

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Lotte »

Hou er ook rekening mee dat het krols zijn echt geen pretje is voor je kat.
evenmin als het voor ons mensen niet fijn is om zwaar ongesteld te worden.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Umimeis »

Pompidou_poesie schreef:Onze katers worden op 5 januari gecastreerd (dan zijn ze 5 maanden) en de katinnetjes een maandje later gesteriliseerd (dan zijn ze 6 maanden)
Die van mij is met 4,5 maand gecastreerd, is wel wat jong. Ik dacht dat ie al 5 maanden was.
Maar ik wist niet precies wanneer hij geboren was, alleen de maand waarin hij geboren was wist ik.
(dat is ergens in juli 2008, begin juli of halverwege of eind juli???? en de vorige eigenaar wist het ook niet echt meer precies)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
gizzie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2009 01:34

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door gizzie »

Hoihoi
Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen,of dat ik me terecht zorgen maak.
Mijn poes is gisteren om half 1 gesteriliseerd.Haar baarmoeder was verdikt dus deze is ook verwijderd.
Ook is er een knobbel verwijderd in de buurt van een melkklier(was geen melkklierkanker).
Kortom ze heeft veel ondergaan,maar ik maak me zo een zorgen.
Ze ligt alleen maar en bij de wond zit een grote bloeduitstorting.Is dat normaal?
Ook heeft ze gisteren heel wild gedaan en heel veel gelikt en gekrabt waardoor ik vanmorgen een plasje bloed aantrof.
Ik na de da geweest en deze zei dat de onderhuids hechtingen wel nog ok waren.
Maar is dat zo?
Want ze heeft zo een erge pijn aan haar buik ondanks de pijnstilling.
Ik zelf ben bang voor een inwendige bloeding of dat ze iets geraakt hebben,of maak ikme onnnodig zorgen.?
Vandaag heeft ze 1 keer geplast wat gedronken en wat gegeten.
Ik hoop op een reactie want ik maak me zo een zorgen en ben al 2 keer met haar terug geweest.
Ze moest eigenlijk kapje om maar dat werkt niet.
Nu heb ik een rompertje maar daar haakt ze steeds met achterpootje in.
Ze had eerst een pleister maar dat deed de wond niet ten goede en ze had hem binnen 1 seconde ook voor een deel los.
Is het normaal dat ze nogzo een pijn heeft en zo suf is?
gizzie
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2009 01:34

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door gizzie »

Soorry iedereen nog een gelukkig 2009.
Zelf heb ik er niet veel van meegekregen ben te zeer met mijn meisje bezig
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door rieneke »

wat akelig als je je zo'n zorgen maakt om je katje :-(
hopelijk is ze vanochtend wat beter te pas?
het is natuurlijk een flinke ingreep geweest, en ik kan me voorstellen dat ze nog wat suffig is, en dat ze ondanks de pijnstilling nog wel wat pijn heeft.
maar als je het niet vertrouwd, toch de dierenarts bellen, en daar je vragen stellen.
beterschap voor je poes, en sterkte voor jou.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door lievelijn »

onze meid was vanmorgen aan de beurt :D zat een beetje in de rats, dat ze me nu niet meer lief zou vinden (voor een dag of wat dan he ;-) ) dus vanmorgen haar om half 9 naar de dierenarts gebracht, om 9 uur was ze als eerste aan de beurt. Vriendin van ons heeft de sterilisatie gedaan (even voor de duidelijkheid ze is DA) en haar meteen gechipt. toen ik om half 12 belde was ze al weer wakker en mocht haar na 1en komen ophalen. Toen ik om 2 uur bij de DA aan kwam was ze eigenlijk vrij wakker, al had ze slaapkamer oogjes oa. van de zalf en was ze nog een beetje rillerig. Met de bus naar huis was veel te spannend om te slapen, met al die kwekkende dametjes. Thuis gekomen moest er eerst geinspecteerd worden of het huis nog wel helemaal zo was als toen we vanmorgen weg gingen, daarna even flink wassen en flink drinken. Daarna is ze met heel veel moeite in de oranje stoel geklommen ( ik had der op de bank, der favo plekje getild maar dat werd door mej niet op prijs gesteld). Vriendje gaat straks even een kapje halen want ze likt zich wel heel erg. Ze heeft wel een antibioticakuurtje gekregen, en over 10 dagen mogen de hechtingen eruit. pff moet zeggen dat ik me voor niks zorgen gemaakt hebt. tis een knuffelmeisje maar wel een stoere :-P
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Lotte »

Wat je ook kunt proberen is het aller kleinste maatje baby rompertje.
Dan kan ze ook niet bij de hechtingen maar is ze niet zo beperkt als met een kap.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door theer »

Hallo,

Weet niet of ik bij de juiste ben, maar mijn poes is vandaag gesterilliseerd en is nu nog niet helemaal bij. Ik weet niet zo goed wat ik met mijn andere kat moet doen. Hij blaast gigantisch naar haar en ik weet niet zo goed van hoe en wat.
Ook weet ik niet of we haar alleen kunnen laten met hem etc... We hebben een kapje gehad, maar die heeft ze nog niet nodig, want ze slaapt nog half...
Oftewel hoe moet ik handelen naar mijn poes en naar mijn blazende kat?
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Umimeis »

hallo theer,

Hou de katten voorlopig nog maar even appart, tot dat de poes zich weer wat beter voelt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door theer »

Oh ok! Ja hij doet zo lelijk tegen haar.. Ik ken hem helemaal niet terug!
Ja ik zal haar dan maar bij mij moeten laten slapen, want anders kan het niet.. Hebben geen aparte kamer voor haar...
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door Katrin »

Ik denk dat je ene kat zo agressief op haar reageert omdat ze nu zo heel anders ruikt, ik denk dat dat verwarrend is.
Zodra ze zichzelf zal wassen en weer haar eigen geur heeft zal het gedrag wel minder worden, tenminste dat is mijn ervaring.
Is denk ik wel goed om haar een nachtje bij je te houden zodat ze rustig kan slapen.
Hopelijk is het dan morgen alweer een stuk beter.
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door theer »

Okee!! Ik zal het maar afwachten!! Ik zal proberen om hier te laten weten, hoe het allemaal gaat hier!
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door theer »

Het gaat nog steeds niet tussen de twee! Hij heeft haar zelfs aangevallen! Wij hebben nu een tip gekregen dat we ze maar apart moeten houden! Minimaal 48 uur! Dus dat gaan we maar doen en ben benieuwd hoe het allemaal afloopt!
Als er verder nog tips zijn dan hoor ik deze graag!
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door theer »

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is.

Mijn poes is woensdag gesterilliseerd en ze moet een kapje om dragen. Weten jullie hoelang dit kapje om moet? Haar broer wil namelijk niets van haar weten! Wij denken dat het komt doordat kapje! Graag reactie hierop!!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Castratie/sterilisatie

Bericht door sandy »

Een kapje is alleen noodzakelijk als je poes de wond absoluut niet met rust laat, is dit niet het geval zou ik dat onding heel gauw afdoen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie