We hebben 2 kittens

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door lievelijn »

wat fijn dat je mama een plekje voor ze heeft gemaakt! ik weet zeker dat als ze iets ouder zijn je moeder het ook leuk vindt om naar ze te kijken als ze naar buiten kijken! het is zo mooi om te zien hoe ze heel ingespannen van alles kunnen volgen met hun oogjes op "scherp"!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Lotte »

super!! Kijk, dat zijn nou echt dingen waar ik blij van kan worden :D
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door theer »

Ja het is inderdaad leuk hoe zij naar buiten kijken.. Vandaag hebben zij veel naar buiten zitten kijken, omdat er redelijk wat vogels vlogen... Mijn moeder vind ze nu al lief, dus daar ligt het niet aan haha... Maar waarschijnlijk zag zij ook in dat ze graag naar buiten wilden kijken ;-)

Ze liggen op dit moment lekker op de bank te slapen, zo lief om te zien is dat :smile: Na het eten altijd ff een tukkie doen ;-)

Morgen wordt Teigetje gecastreerd, ben benieuwd hoe Mootje zal reageren als wij met hem terugkomen! Ik neem aan dat hij in het begin rustig zal zijn, na zijn narcose.. Ook laat ik hem gelijk chippen.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Lotte »

Niet schrikken als ze naar hem gaat blazen en meppen.
Ze herkent hem in eerste instantie niet omdat zijn geur heel vreemd is, dus dat is een normale reactie.
Hij is waarschijnlijk zo suf als wat, maar dat komt vanzelf weer goed ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
theer
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 nov 2008 17:36

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door theer »

Daar ben ik weer!

Teigetje is ongeveer 2 uurtjes geleden gecastreerd. Heeft eventjes in zijn reismand geslapen en kwam toen wankelt het mandje uit. Zijn zus heeft al bij hem gekeken, maar negeerde hem daarna. Zij liep mij steeds achterna.
Hij heeft net overgegeven en aangezien hij nuchter was, was het geen eten...
Hij wilde meer dan hij kon, dus moesten wij hem ff in de gaten houden ;-)
Maar nu kan ik rustig even computeren, omdat hij rustig op de bank ligt, bij zijn zus... Ze is zelf ook erg rustig moet ik zeggen.

Nu maar even afwachten hoe het verder gaat.. Geloof dat we vanavond voorzichtig konden proberen of ie wat wilde eten.
henrike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:20

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door henrike »

Help!! Sinds half juni hebben mn vriend en ik 2 kittens. Echt heel leuk en ik wil ze ook echt niet meer kwijt maar ik weet op het moment even niet meer wat ik moet. Ze zijn 14 april geboren dus nog echt jong en super actief. Mn vriend en ik hebben een nieuw huis en dus nieuwe meubels die Jack en Jim ook erg leuk vinden. Er zitten ondertussen al heel wat krassen op...ook het behang moest eraan geloven. Ik zit er nu echt een beetje door heen...ik weet niet zo goed wat ik nog moet doen om te voorkomen dat ze dit niet doen. Ik gebruik de plantenspuit regelmatig maar de keren dat ze aan het behang zitten heb ik niet gezien dus kan ik ze dan ook niet straffen. Nu had ik voor de meubels keep off spray gehaald, de fles is in een week tijd al half leeg maar nu lees ik op de site dat kittens deze geur nog niet kunnen ruiken dus heeft het ook geen nut dat ik dit op meubels spuit. Vanaf wanneer kunnen katten dit wel ruiken? En ik zit ook erg in twijfel om Jack en Jim naar buiten te doen, ik weet dat ze hier nu nog te klein voor zijn. Maar vanaf wanneer zou dit kunnen? Het liefst houd ik ze gewoon binnen, ben bang dat ze anders onder de auto komen en ik heb ook geen garantie dat ze dan niet meer aan de meubels en het behang zitten. Nu heb ik net ook ontdekt dat ze vlooien hebben, dus daar ga ik nu eerst maar voor naar de dierenzaak. Nog 1 vraag, wij hebben de kattenbak in de keuken staan omdat we geen bijkeuken hebben en hij nergens anders kan staan want overdag als we weg zijn zijn Jack en Jim in de keuken....maar die lucht!! Ik maak hem elke dag schoon maar poehhh...wordt dit nog minder naarmate ze ouder worden? Kan het zijn dat dit aan het kittenvoer ligt?

Kan iemand me advies geven?? Ik ben echt gek op de 2 schatten maar zit op het moment een beetje in een dip door alles wat al is vernield.... Groetjes Henrike
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Seraatje »

heb je niet iets anders waar ze aan kunnen krabben? een krabpaal? of wat speeltjes zodat je ze wat af kunt leiden. En ja een kattenbak stinkt :-( heb ik ook, als ze verder geen diaree of wormen hebben is het niet erg, behalve vervelend natuurlijk!!
tsja,.. over buiten, ik heb mij katten altijd wel vrij jong naar buiten laten gaan, ging altijd met ze een rondje om het huis lopen, een paar keer en dan weten ze de weg wel, en onder een auto komen kunnen ze altijd, ook als ze ouder zijn. ik weet niet of je in een drukke straat woont, maar hier is het relatief rustig,..dus daar maak ik me niet zo druk om.
en meestal als ze naar buiten gaan, krabben ze hun nagels aan bomen, ook omdat ze dan hun geur achter laten.
Ik hoop voor je dat ze het snel afleren!
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Admin »

Bij ons staan de bakken ook in de keuken en het stinkt natuurlijk als ze net geweest zijn. Maar als het de hele dag stinkt terwijl je de bak elke dag schoonmaakt, dan kan het ook wel eens aan het voer liggen, want wat erin gaat, moet er ook weer uit.

Zie ook HIER.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door loek »

Hallo Henrike
Die van mij zijn van 2 en 3 april en ik heb ze 11 Juni gekregen. Ik ben dus ongeveer net zo onervaren als jullie ;-)

Bij mij laten ze de meeste meubels wel met rust (wat betreft krabben dan. Op de eettafel springen is wel erg leuk ook al mag dat niet) Maar Diesel (de man van het stel) vind mijn bank wel een krabpaal. Dit is de laatste tijd steeds erger geworden. Ik wist niet dat ze die keep off niet kunnen ruiken! Interessant gegeven. Ik heb wel het idee dat ze het ruiken. Als ik het er net op het gespoten vinden ze dat toch echt maar 10 keer niks hoor. Uiteindelijk heeft het dan weer weinig zin...dat wel. Dus misschien is het toch de reden van niet het optimale effect, dat ze het niet (goed?) ruiken.

Ten eerste heb je krabpalen? Verschillende soorten en maten. Ik ben hier ook nog een beetje op zoektocht hoor....maar het zou toch moeten werken...Ze maken er op het moment minmaal gebruik van. Ik heb zo'n krabpaaltje met ligpplek eronder en boven. 1 aan de muur gemaakt. En laatst nog maar een iets bredere gekocht die op de grond kan liggen en een 'krabmuis'. Zo'n grote knuffel met ook een krabgedeelte.
Ik strooi vaak wat catnip om de krabpalen. En heb een belletje gehangen aan de vastgetimmerde kwabpaal. Dat werkt wel tot op zeker hoogte, ze vinden dat belletje wel interessant. En dan hangen ze ook weleens per ongeluk in de krabpaal. Ik hoop dat dit op termijn gaat helpen.

Over de kattenbak. Daar heb ik een ook zoektocht naar gehad, en heb het nu gevonden! Ik vond het ook zo ontzettend stinken. Ik heb nu klontvormende kattenbakvulling met een geurtje. (biokats) Ook ligt het inderdaad zeer zeker ook aan de voeding denk ik.
Ik gaf ze eerst gewone goedkope brokjes en dan 1 keer per dag Hills. Laatst zaten ze een paar keer onder de poep....maar besloten om alleen maar Hills te geven. En ze poepen duidelijk minder! Het stinkt nog steeds hoor ;-) Maar het scheelt echt wel.
Met die klontvormige kattenbakvulling, hoef je ook niet iedere dag die hele bak schoon te maken. Wel iedere dag (liefst twee keer per dag minimaal) even de klonten en poep eruit scheppen dus.

Wat betreft naar buiten gaan. Als ik een tuin had, dan had ik ze nu denk ik wel naar buiten laten gaan. Tenminste dat ligt dan ook nog een beetje aan de omgeving enzo. En hoe groot de tuin is etc.
Maar daar kan iemand anders misschien wat zinnigers over zeggen. Mijn katten kunnen alleen op het balkon (wat ik nog niet doe). Maar vroeger hadden we twee katten die altijd buiten waren. De eerste twee jaar ofzo zelfs nooit binnen zijn geweest. Die hebben we drie weken in de schuur gelaten, en daarna gewoon rond laten lopen. Maar we hadden dan ook een hele grote tuin. (en veel plekjes om 'te schuilen'. schuur e.d.)

succes! (af en toe wordt ik hier ook gek van ze trouwens! Maar gelukkig gedragen ze zich hier iets beter als ik het zo lees. Dus meestal zijn dat maar momenten. En ben ik vooral heel blij met ze.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door daantje »

Ik sluit me volledig aan bij wat de anderen al gezegd hebben v.w.b. voeding, kattenbak (klontvormend), krab- en klimpalen.
Wat ik laatst hoorde (want ook hier wordt er van alles gesloopt) is dat een kokosmat ideaal is om aan te krabbelen. Geen grote kosten dus dat lijkt me zeker het proberen waard. Ik wil er zelf ook nog wel eentje gaan halen, maar sinds onze poezels vrij naar buiten kunnen (niet verder dan de achtertuin, die hebben we sinds kort afgezet) merk ik echt een groot verschil in het sloopwerk hier. Zelfs de trap, die het hier het meest moest ontgelden) wordt al een paar dagen met rust gelaten :grin: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
henrike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:20

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door henrike »

Wat lief dat er al zoveel antwoorden zijn! Nou ben net even naar de dierenzaak geweest, allerlei spul gekocht om te ontvlooien en ook een weer een nieuwe spray om de meubels te beschermen....Catitude van Sire. Wel duur, 30euro maar het meisje van de dierenzaak zei dat dit beter zou helpen dus probeer ik dit nu. Heb net alles ingesprayd. Jim zit op dit moment te blazen naar onze stoelen dus dat is al iets, Jack doet er nog niet veel op uit.

We hebben in huis 1 krabpaal en een krabkarton, hier doen ze wel heel veel mee maar ook de anderen dingen blijven leuk. Verder hebben we ook heel wat speeltjes. Wat ook een beetje het probleem is is dat ze via de stoelen naar de vensterbank in de keuken springen en als ze aan het stoeien zijn moet er ook op de stoelen worden geraced.

Nou als ik het zo lees en net in de dierenzaak hoorde is het toch een goed idee om ze naar buiten te doen. Onze tuin is aardig ruim, er zit alleen wel een vijver in en is helemaal dicht gebouwd met schutting dus ik ben benieuwd of ze er vandoor zullen gaan en zo ja hoe ze dan weer achter het huis komen.

Bedankt alvast voor alle tips!

Groetjes Henrike
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door loek »

Hoi Henrike
Die vijver is niet zo'n probleem volgens mij. Onze kat (vroeger) ging daar altijd uit drinken. En hij vond de vissen ook wel interessant af en toe, maar bleef daar wel vanaf/ kon er niet bij.
Of ze ervandoor gaan, en ook weer de weg terug zien te vinden durf ik niet te zeggen. Ik zou ze eerlijk gezegd in het begin wel een beetje in de gaten houden, en nog even niet de tuin uitlaten. (zijn ze trouwens wel al gechipt?) Als er meer katten in de buurt zijn, dan vind ik het nu wel een beetje zielig nog als ze daarmee in aanraking komen. Ze kunnen zich nu nog niet goed verweren. (en aangezien ze neem ik aan ook nog niet gecas. en gester. zijn...Ik weet niet wat er precies gebeurd op deze leeftijd, maar het duurt iniedergeval niet lang meer of het kan wel raak zijn)

Nog een vraagje aan jou, ik zag in de dierenwinkel ook zo'n kartonnen krabpaal. Ik heb hier 2 doosjes staan, 1 vinden ze leuk om in en op de ravotten de ander in te slapen. Ik dacht, als ze karton leuk vinden om te krabben hadden ze dat toch gedaan daarop??
Vraag aan jou is dus, had jij ook een doosje staan voordat je die krabpaal had? En deden ze daar iets mee (wat betreft krabben)?

succes!

p.s. die kokosmat ga ik ook eens aanschaffen.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Camoth »

Ik zou inderdaad wat andere krabmogelijkheden proberen. Kartonnendoos of een plankje. Zodat ze wat meer 'legale' afwisseling hebben ;-) Mijn kitten heeft volgens mij van haar mama afgekeken waar ze wel en niet mag krabben, want sinds dag 1 krabt ze alleen op de plaatsen die bedekt zijn met sisal (dus de krabmat, krabplank en krabpalen, ja heb er heel wat ;-) ).

Wat betreft het over de meubels "racen", ik vrees dat dit lastig af te leren is, dat is het actieve moment op de dag voor ze en dan schieten ze alle kanten op.

Succes!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Siris »

Wil je ze alleen in de tuin houden? Als je bij zoeken kattenren intikt, zie heel veel voorbeelden.

Ik zelf ben geen voorstander van katten buiten, en met buiten dan bedoel ik verder dan je eigen tuin.
De overlast die ze bij een ander kunnen vooroorzaken, gekken buiten die je kat kunnen vergiftigen e.d., kunnen overreden worden, maar goed dat is mijn mening. :icon_shifty:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Glowy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 aug 2009 10:55

Re: We hebben 2 kittens

Bericht door Glowy »

Ik heb onze kitten aan een tuigje buiten rondlopen.
ook zo kan ze alleen in onze eigen tuin lopen.
Onze buren hadden al aangegeven dat ze het niet op prijs zouden stellen om "kattenstront" in hun tuin te hebben, en wij willen ook geen gedoe met de buren.
Het riempje is 10 meter lang, ze kan dus alle kanten op.
Wij hebben gelukkig geen last van krabben aan de meubelen.
Ze heeft een vrij grote 3 etage hoge krabpaal en gebruikt deze gelukkig ook.
Onze kitten vind het wel leuk om in de gordijnen te hangen...maar gelukkig vind ze de plantenspuit niet zo leuk.
Het is even een drukke boel met haar, maar we zouden haar niet meer kunnen missen.
Plaats reactie