Poes is ziek, maar wat heeft ze?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Poes is ziek, maar wat heeft ze?

Bericht door fvddungen »

Hallo allen,

Ik heb een poes van ongeveer 10 maanden en ze is ziek, maar ik kan niet echt peilen wat er nou aan de hand is. Ik ga morgen sowieso naar de dierenarts, maar ik vraag het ook alvast maar even hier om te kijken of iemand ideeen heeft. Ze is paar weken geleden gesteriliseerd, maar ze komt nog niet buiten. Tot op afgelopen maandagavond leek er nog niets aan de hand te zijn. Echter toen ik dinsdagochtend wakker werd lag er overal in huis braaksel (bruinkleurige vloeistof met soms wat brokjes er tussen). Verder zag ik ook dat er diarree gepoept was in de bak en dat zou ook wel van haar zijn geweest. Alles opgeruimd en gewoon naar mijn werk gegaan. Toen ik 's avonds weer thuis kwam was er van diarree en braaksel geen sprake meer en ook tot vandaag aan toe is dat ook niet meer voorgekomen. Die ene dinsdag is dus de enige keer dat ze heeft overgegeven en last had van diarree. Maar wat eetlust betreft was het die dinsdagavond al wat minder, maar heeft ze toch behoorlijk wat gegeten, gisteren en vanochtend ook nog prima, hetzij wat minder snel dan ik gewend was en ze at niet alles op, maar wel bijna alles. Vanavond echter heeft ze geen hap gegeten. Ik heb diverse dingen voor haar neergezet, maar ze rook er even aan en liep weer weg. Ze deed niet eens een poging om te eten. Wat betreft levendigheid is ze nu vrij rustig. Ze loopt op haar gemakkie door het huis, gaat zo nu en dan even liggen, maar ze heeft amper zin om te spelen. Tja, je kunt dus wel stellen dat ze zich echt niet lekker voelt. Verder heeft ze eigenlijk nergens last van. Geen warme oortjes, geen traanoogjes, geen loopneus, geen kwijl uit haar mond, wat dan ook. Dus ik vraag me nou wat er nou mis kan zijn. Ik heb nog 2 katten, die al wat ouder zijn (2 en 15 jaar) en die hebben nergens last van en die 2 komen ook buiten.

Iemand enig idee?

Frank
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Poes is ziek, maar wat heeft ze?

Bericht door Muizenis »

Met zulke klachten is het inderdaad beter om naar de da te gaan. Het kan op van alles en nog wat wijzen. Eigen doktertje spelen is dus uit den boze. Lekker met het diertje naar de dokter, die heeft kennis en verstand van zaken! ;-)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Poes is ziek, maar wat heeft ze?

Bericht door Muizenis »

Hoe gaat het nu met de poes?

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Poes is ziek, maar wat heeft ze?

Bericht door fvddungen »

Vrijdag ben ik met het diertje naar de da geweest, maar die kon niets bijzonders vinden. Ze heeft een prikje met iets gehad en voor alle zekerheid beetje vocht toegediend gekregen. Vrijdagavond at ze weer klein beetje. De zaterdag ook wel weer aardig, maar zondagochtend wilde ze weer geen hap eten. Maar vanaf zondagavond eet ze weer als vanouds. Dus tja, het zal wel een tijdelijk 'ik voel me niet zo lekker' dipje zijn geweest, wat wij als mensen ook wel eens hebben.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Poes is ziek, maar wat heeft ze?

Bericht door Leonie89 »

fijn dat ze weer zichzelf is.. al zou ik haar goed in de gaten houden!
Plaats reactie