Ruzie tussen 2 katten na dierenartsbezoek

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
jen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 10:52

Ruzie tussen 2 katten na dierenartsbezoek

Bericht door jen »

Hoi iedereen,

Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met mijn 2 katten. Een kater van bijna 2 jaar en een kattinetje van bijna 10 maanden. Wij zijn met ons kattinetje bij de dierenarts geweest en maar slechts een half uurtje weggeweest. Toen we terugkwamen en mijn kater haar zag heeft hij haar meteen aangevallen. Maar serieus aangevallen, daarvoor hebben deze 2 steeds met elkaar omgekunnen. Het ging zelfs heel goed tussen deze 2. Wij hebben ze nu appart zitten omdat ze allebei helemaal van slag waren en omdat mijn kater haar maar bleef aanvallen. Mijn kattin die anders nog nooit naar iemand of iets geblazen heeft blaazde nu ook naar ons van angst. Na een nachtje appart te zitten is zij nu wel terug de oude naar ons toe maar hoe het nu verder moet met haar en mijn kater samen dat weet ik niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Ruzie tussen 2 katten na dierenartsbezoek !!!

Bericht door Sandra W »

Dit komt helaas wel vaker voor na een dierenartsbezoek, want jouw poes rook heel vreemd en bedreigend naar dierenarts en dus viel je kat haar aan. Dit gaat meestal vanzelf weer over, maar je kunt beter wel de tijd nemen voor een langzame herintroductie.

groeten,
Sandra
jen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 10:52

Re: Ruzie tussen 2 katten na dierenartsbezoek

Bericht door jen »

Ok bedankt,

ik hoop het dat het nog inorde komt en zal ze dan maar een tijdje appart houden. Wel geen makkelijke zaak. Langs alle kanten van de deuren een gejank tot en met :smile: .

Groetjes,
Jenna
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Ruzie tussen 2 katten na dierenartsbezoek

Bericht door Sandra W »

Je kunt ze wel steeds even bij elkaar zetten terwijl je erbij blijft en dan kijken of het wat beter gaat en dan die periodes steeds langer maken, maar wanhoop niet, want als ze eerst goed met elkaar overweg konden dan komt dat wel weer terug.

groeten,
Sandra
jen
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jan 2009 10:52

Re: Ruzie tussen 2 katten na dierenartsbezoek

Bericht door jen »

Hoi,

Ik wil even laten weten dat alles al terug dik inorde is tussen de 2 :grin: .
Maar vanaf nu is het toch samen uit en samen thuis of dierenarts aan huis. Beter voorkomen dan genezen !!
Bedankt voor de goede raad !

Groetjes,
Jenna
Plaats reactie