Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Sandra W »

Als je koolvis haalt uit het vriesvak hoef je dit niet te koken of te bakken, maar het is wel goed om het in een pannetje goed op te warmen zodat het ijs ook in de binnenzijde gesmolten is. Zo is het nog steeds rauw, maar niet meer bevroren.

groeten,
Sandra
Sasser
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2009 15:16
Locatie: Utrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Sasser »

Bedankt voor de tips!! Ik ga eens kijken wat de dames van rauwe vis vinden (en dan niet de vissen uit mijn aquarium, al wordt daar watertandend op geaasd :D)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Ik leg de vis er gewoon een tijdje van te voren uit en laat het langzaam in de koelkast ontdooien.

Gisteren heb ik de dames en heren voor het eerst kippenvleugels gegeven. Eerst dacht ik dat het nooit wat zou worden, want ze likten er alleen maar aan. Later liepen ze er steeds meer mee rond. Ik heb me echt rotgelachen, het was wel een stoer gezicht. Alles is nu bijna weg. Er ligt nog maar een heel klein beetje. Ze hebben zich er prima mee vermaakt en het is niet eens zo duur. Ik heb ze bij Appie gehaad. Zou de slager goedkoper zijn?
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 24 jan 2009 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Of een gewone slager goedkoper is betwijfel ik, maar een turkse slager over het algemeen wel.

Ik geniet ook altijd als ze zo lopen te violen met hun eten.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Sandra W »

Ik weet niet of dit bij jullie keuze een rol speelt, maar bij islamitische slagers wordt het vlees meestal "ritueel" geslacht (=doodbloeden) en dat is echt geen pretje voor dieren. Nu is slachten natuurlijk altijd naar voor dieren, maar dit is dan net iets naarder.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Eerlijk gezegd heb ik daar niet aan gedacht. Ik haal mijn vlees altijd bij de supermarkt omdat wij hier geen turkse slager hebben. De resthaal ik bij een een internet winkel in dordrecht , speciaal versvoeding voor dieren. Ik heb het alleen van horen zeggen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Ik heb hier wel aan gedacht Sandra. Als kind heb ik het gezien hoe een schaap doodgebloed is en dat is altijd blijven hangen.
Ik denk dat ik gewoon bij Appie de kippenvleugels en verder samen met Hilda blijf de carnibest halen.
De markt was ook een tip van een collega.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Sandra W schreef:Ik weet niet of dit bij jullie keuze een rol speelt, maar bij islamitische slagers wordt het vlees meestal "ritueel" geslacht (=doodbloeden) en dat is echt geen pretje voor dieren. Nu is slachten natuurlijk altijd naar voor dieren, maar dit is dan net iets naarder.

groeten,
Sandra
Nog erger is dat ze doen voorkomen alsof het er beter aan toegaat als de normale slacht, waarbij er veel slagers zijn die het vlees ook uit een gewone slachterij halen trouwens.
De toestanden zijn gewoon net zo erg, het dier lijd onnodig omdat het zogenaamd rein moet gebeuren.

Nog steeds aan het mengen met gourmet, de rodi had ik er al afgehaald, het eten gaat steeds beter, vooruitgang dus.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Blijft naar allemaal!

San, mooi dat het gaat lukken. De rodi is ook niet verkeerd toch? Hier slepen ze elkaar mee als groep. Twee kilo carnibest is binnen twee uur weg ;-)
De vleugels gingen ook veel sneller dan verwacht :grin: Zelfs With zonder tanden was aan het roppen, helemaal geweldig!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Hilda »

Hey Bella,
Ben je al door je carnibest heen?Stelletje warhoofden dat we dr zijn :lol:
Leuk dat ze vleugeltjes eten!Ik wou dat ze bij mij zo kats waren omdat te doen,stelletje neprovers hiero :???:
Ik heb al dat soort spul ook altijd hoor(voor Donna).Zal wel eens wat voor je mee nemen Misschien dat ze de kippenekjes ook wel lekker vinden.Geen splinter bot en prima kattevoer.
En het slachten blijft naar maar de manier waarop de dieren gehouden worden is nog veel wreder vind ik.Stom eigenlijk dan maar bio eten mn dieren dan weer niet...te duur helaas.
Het zou wel fijn zijn als je in je eigen behoeften kon voorzien wat dat betreft,dan weet je dat de vleesdieren het goed gehad hebben maarja om dan je eigen kippies weer te moeten slachten... :cry:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Nou om die reden eet ik alleen nog maar biologisch vlees, dat is het minste wat ik kan doen.

Lekker dat ze zo goed vleugels eten Bel :grin: hier vinden ze dat ik dat soort moeilijk te kauwen dingen zelf maar moet eten :lol:
Alleen als het bloedig is wil Red het nog wel doen, maar ook maar even hoor, nouja haaksbarf is een goed alternatief.

Rodi is zeker niet verkeerd maar ze hoeven totaal niet te kauwen want het is heel fijn en moet een kalksupplement geven he omdat het geen bot bevat.
Ga binnenkort maar wat bijbestellen van de haaks.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Umimeis »

Ik was laatst bij mijn ouders op bezoek en die hadden bezoek van mensen van de Schotse collie kennel (daar komt de hond van m'n ouders vandaan)omdat zij af en toe op de hond passen gaf mijn moeder een Indisch etentje.

Maar goed we hadden het over wat voor voedsel we de dieren geven en wat ze wel en niet mogen hebben enz
Toen zeiden ze dat honden zure/zoute haring kregen omdat daar fosfor inzit dat goed voor het gebit is.
Ze krijgen maar een halve haring per keer 1x in de week.
Toe zei ik dat ik mijn kat ook wel een een halve zoute haring geef (dan koop ik er 2, een halve voor Flea en de rest voor mij :lol: ) en toen zeiden ze dat dat best goed is voor katten dat ze dat zo af en toe wat haring krijgen.

Mijn vraag is..... of dat echtwel goed is, aangezien het best zoutig is? Of kan ik toch maar beter zure haring geven of witte vis of verse zalm?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door rieneke »

als ik haring heb, krijgen ze de staartjes, maar meer niet, het lijkt me te zout voor ze.
ik houd het bij koolvis en verse sardientjes.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Umimeis »

De staartjes vd haring? Is dat niet gevaarlijk ivm de graten?

Flea krijgt niet elke week een halve haring hoor, af en toe. Hij vind het heerlijk!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Boomer »

Haring zou ik niet doen. Ik zou eerder kiezen voor sardientjes , koolvis en zalm.
Een aantal maanden geleden had ik zalmkoppen op de markt gehaald voor mijn hond en daar wat stukken van afgesneden voor de katten. Zowel mijn hond als de katten haalden mooi hun neus voor op.
Overigens is het beter om zalmkoppen eerst 2 weken in te vriezen. Dit heeft ( ik meen) te maken met een bepaalde stof / bacterie die dan dood vriest.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Plaats reactie