Kitten kopen

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
stefanapril
Kitten

Kitten kopen

Bericht door stefanapril »

Hoi, wij zijn op zoek naar een kitten. Alleen hoeven wij geen ras. Een huis tuin en keuken kat is goed voor ons en een stuk goedkoper. Alleen nu hebben wij haast alle asiels en dierenwinkels gebeld. Ook op internet kunnen wij niet vinden wat we willen, zoals op marktplaats. Kunnen jullie mij helpen???? Weet iemand wat??? Het liefst willen we een witte kitten. Die zijn wel zeldzaam zo te zien. zucht... We blijven zoeken zoeken zoeken en zoeken.
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Kitten kopen

Bericht door Leonie89 »

op dit moment zijn er weinig kittens te vinden, van t zomer begint het seizoen weer. je zou kunnen kijken op http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false; daar staan (bijna) alle dierenasiels van nederland (en ook een paar in belgie geloof ik) op een rijtje met de dieren die ze er hebben..
ik zou niet via internet op zoek gaan naar een katje.. met particuliere aanbieders is vaak wat mis en je hebt dan geen poot om op te staan..
waarom wil je perse een kitten, er zitten ook heel veel jonge katten in het asiel, de net geen kittens zeg maar.. en waarom nu direct?? van t zomer heb je alle keus..
Sasser
Huiskat
Huiskat

Bericht door Sasser »

Zijn jullie al bekend met de verzorging van katten/kittens? Als dit niet het geval is, lijkt het mij verstandig om je eerst eens goed te verdiepen in het wel en wee van een kat. Bedenk je ook dat een kat heel wat jaartjes mee kan gaan en dat (als alles goed gaat) je snel 20 jaar lang aan een kat 'vastzit'. Kortom: bereid jezelf alsjeblieft goed voor voordat je een kitten of een kat aanschaft.

Groeten!

Even nog een P.s.je: wij zitten er zelf over te denken om ook een kitten te nemen, naast onze twee poezendiva's (2 en 4 jaar jong). Ik zeg bewust "we zitten er over te denken", want op dit moment is het niet handig om een jong katje in huis te nemen. Vooral een kitten zal extra aandacht nodig hebben en die kunnen wij hem of haar op dit moment gewoon niet bieden. Wij werken de hele dag en zijn 's avonds pas weer thuis. Het zal dus nog een poosje duren voordat Lux en Luna zich mogen voorstellen aan hun nieuwe huisgenoot.
Of je een kitten per se meteen nu in huis neemt of over een paar maanden....hoe langer je moet wachten, hoe groter het plezier wanneer je ze uiteindelijk kan ophalen, toch?
Zelf ben ik van plan om dit jaar niet op vakantie te gaan, omdat we een kitten in huis willen nemen. Het is kiezen of delen, vergeet dat niet. Maar wanneer je een kitten (of kat) de juiste zorg en aandacht geeft weet ik zeker dat je jaren lang plezier van je beestje zult hebben.

Succes!!

Groeten!!
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

@ Sasser: Als je een kittentje in z'n eentje neemt kan hij inderdaad beter niet te lang alleen zijn, maar als je er twee neemt of al katten hebt maakt dit gelukkig niet meer zo uit.

@Stefanapril: Een wit kittentje is inderdaad prachtig, maar hou er wel rekening dat deze doof kan zijn (hoeft niet) en dat vraagt om een iets andere opvoeding en moet altijd binnenblijven.

Verder is er nu niet zo veel aanbod aan kittens, aangezien het seizoen voorbij is, maar er zijn wel nog wat zeer schattige halfwasjes (tussen een half jaar en 1 jaar oud) in diverse asiels te vinden.

Kijk trouwens liever in een asiel dan in een dierenwinkel of op Marktplaats, want die geven geen enkele garantie en voor je het weet zit je met een ziek of zwak kittentje opgescheept dat dan uiteindelijk een stuk duurder is dan een asielkitten (die wel een hogere aanschafprijs heeft, maar dan ook gesteriliseerd/gecastreerd wordt en nagekeken is door een dierenarts).

groeten,
Sandra
Sasser
Huiskat
Huiskat

Bericht door Sasser »

Hoi Sandra!!

Bedankt voor jetip; ik van een ander forum (op deze site) al begrepen dat het inderdaad 'beter' is, dat wanneer je 1 kitten wilt nemen, je inderdaad OF in den beginne thuis moet zijn, OF je al andere kat(ten) moet hebben. Er stappen op dit moment twee dames hier in huis rond, dus dat moet helemaal goedkomen. Wanneer begint eigenlijk het 'kittenseizoen'?

Groetjes!
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

verander dat 'of' maar in 'en'
veel kittens vinden het gezellig om een soortgenootje te hebben en het is ZEKER belangrijk om de eerste tijd er bij te blijven.. zo leert hij/zij de regels van het huis..
Sasser
Huiskat
Huiskat

Bericht door Sasser »

Ik wil er absoluut bij zijn als de nieuwe telg komt....we hebben ook niet voor niets nog geen vakantie geboekt dit jaar :D
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

@Leonie: Klopt helemaal, maar in gezelschap is hij gelukkig niet eenzaam en dat zou hij alleen wel zijn en dan sloopt hij ook minder dingen.

@Sasser: een ongesteriliseerde (zwerf)poes kan in principe het hele jaar bevrucht worden, maar je ziet een duidelijke geboortepiek in asiels in de periode maart - juni en daarna weer in de periode september - november. De rest van het jaar zie je meer halfwasjes in asiels, die niet geplaatst zijn toen ze kitten waren of wat later gevonden zijn.

groeten,
Sandra
Sasser
Huiskat
Huiskat

Bericht door Sasser »

Hoi Sandra,

helemaal duidelijk!! Thnx voor de info!!
Muizenis
Poema
Poema

Bericht door Muizenis »

(die wel een hogere aanschafprijs heeft, maar dan ook gesteriliseerd/gecastreerd wordt en nagekeken is door een dierenarts).
Helemaal waar! Sterker nog... met het aanschaffen van een asielkitten ben je goedkoper uit! Je betaalt voor een katje uit het asiel ca. € 100,= Daarvoor heb je: één kat, alle entingen, een "tegoedbon" voor latere sterilisatie en een garantieperiode. Reken maar uit wat dit je feitelijk bespaart ;)

Groet, Pauline
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
stefanapril
Kitten

Kater kopen op internet

Bericht door stefanapril »

Hoi,

Ik heb een site gevonden voor katers en andere huisdieren.

http://www.arcanoah.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze worden daar gevoerd door vrijwilligers en nu met de kou 's nachts in de opvang opgenomen. Doordat ze al veel katten hebben geplaats
in Nederland, Spanje en Belgie is er weer plaats voor nieuwe poezen/katten en kittens.
Ook voor deze dieren zoeken zij nu een eigen huisje.

De dieren op de site van Arca Noah verblijven nog in Spanje op de finca.
Zodra ze geadopteerd zijn, worden ze op de eerstvolgende vlucht waar nog
dieren meemogen ingepland naar Nederland of Belgie.

Ik heb dan ook een adoptieformulier ingevuld en voor 125 euro kan ik zo'n kater krijgen die gechipt, ingeënt en gecastreerd is. De kater wordt dan ook volgende week opgestuurd.

Vinden jullie dit verstandig? De kater is 5 maanden oud. (Ik hoop dat dit te vertrouwen is). Als ik de reacties lees op de site, moet het allemaal goed verzorgd zijn.

Ik hoor het van jullie :eshifty: !!!!

Groetjessssssssss
Tr1bal
Huiskat
Huiskat

Re: Kater kopen op internet

Bericht door Tr1bal »

tja.. zou het niet weten. zag inderdaad de advertentie ook staan op marktplaats.
Kijk als ze goed vervoerd worden naar Nederland en ze worden verder goed behandeld, waarom niet?
Tenzij het een of andere handel is..
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

ik zou even wat verder kijken... prima zo'n organisatie, maar waarom zou je een kitten al die stress aandoen van een vliegtuig etc.... verder zou ik als je toch graag daar je kitten vandaan wilt hun naam even googlen om te kijken of ze niet omstreden in het nieuws zijn geweest. (er was laatst weer iets met russische fokkers die honden als zwerfpups aanboden, maar mama zat nog gewoon in rusland)

persoonlijk zou ik zelf niet zo snel zoiets doen, je wilt je kat toch even gezien hebben voordat je hem in huis neemt? en wat gebeurdt er als de kat niet kan aarden/ziek blijk etc.? kan je dan een contact persoon of iets dergelijke in nederland?

ik persoonlijk zo het je afraden, zowel ivm. de stress voor het diertje als voor jezelf! er zijn ook hier in nederland genoeg zielige katten die je een prima huisje kan bieden!

marjolijn
ik <3 Vlinder
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Neem anders even contact op met Wereldasielen. Zij zijn een erkende organisatie die steun geeft aan diverse dierenasiels en opvangtehuizen in heel Europa. Zij kunnen je vast vertellen of dit een geschikte en legitieme organisatie is. Kijk maar op http://www.wereldasielen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en dan onder het kopje "contact" voor hun telefoonnummer.

groeten,
Sandra
lievelijn
Cheetah
Cheetah

Bericht door lievelijn »

:offtopic: alleen het steriliseren van onze poes kost al meer ;-) (123 euro) chippen, vervolg ontwormen en 2e x inenten zat er niet bij (resp. 32 euro voor chippen en 35 voor 2e enting)
ik <3 Vlinder
Plaats reactie