Er zijn inmiddels helaas wel 'ongelukken' geweest.

Maar ja dat zat er ook dik in natuurlijk, ik had ook niet verwacht dat nou juist MIJN katten alles helemaal perfect zouden doen... wel gehoopt natuurlijk. De schade is tot nu toe: twee keer poep zo'n 30 cm naast de Litterkwitter, en 2 keer urine vlak eromheen.
Wel allemaal ongelukken vlak ernaast dus.

En niet op allerlei andere plekken in het huis! Dat is namelijk wat ik vaak lees van mensen die ook aan het trainen zijn ermee

(Er zijn veel succesverhalen te lezen op het net, maar ook veel verhalen van mensen die er vréselijk mee aanmodderen.) Ik denk dat als dat bij mij gebeurt, als ik op allerlei plekken in het huis 'verrassingen' ga vinden, ik er subiet mee ophoud!
Mijn katten zijn namelijk in het halve jaar dat ik ze tot nu toe heb, uiterst zindelijk geweest, in die zin dat ze het nog nooit ergens anders deden dan waar de kattenbak(ken) nu staan. Daarom ga ik de Litterkwitter voorlopig NIET verplaatsen naar mijn toilet, wat nu de normale stap moet zijn volgens het trainingsprogramma. De Litterkwitter past net zo goed op een forse plastic bloempot als op de toiletpot, heb ik direct al uitgeprobeerd toen ik hem kreeg. Dus als ik inschat dat mijn katten klaar zijn om de hoogte in te gaan, of om te wennen aan een gat met water eronder, dan ga ik dat op die manier doen, met een plastic pot eronder, gewoon op de plek waar ze aan gewend zijn. Dat is namelijk eveneens de plek waar IK aan gewend ben! Om schoon te houden, grit te vegen enzo. Ik voel mij niet bereid (zoals velen blijkbaar wel) om minstens 8 weken, of mischien wel een half jaar, grit te vegen in mijn eigen toiletruimte...
De poep-ongelukken zijn volgens mij gebeurd doordat het grit 'te vol' bevonden is. 'Vol' met een aantal plassen van de andere kat, bedoel ik dan. Ik moet er als de kippen bij zijn om de 'boodschappen' er uit te halen, want het is natuurlijk maar een klein ding, die Litterkwitter. Hij is zomaar 'vol', voor twee katten die veel meer toiletruime gewend waren. Het is goed dat ik nu sinds een week vakantie heb, 3 weken in totaal, ik ben nu heel veel thuis. Daarom durfde ik er ook voor te gaan nu...
De urine-ongelukken zijn volgens mij gebeurd vanaf de litterkwitter. Gewoon de verkeerde kant op geplast... Ik weet niet wat ik daar aan zou kunnen doen...
Ik hou jullie op de hoogte!