Seksueel gedrag bij gecastreerde kater
Re: Seksueel gedrag bij gecastreerde kater
Maak je geen zorgen en ga lekker voor katers als je die leuker vindt, want bij veruit de meeste katers verdwijnt de sexuele behoefte geheel na de castratie.
groeten,
Sandra
groeten,
Sandra
katers zijn heerlijke beesten, inderdaad heel aanhankelijk en erg lief
mijn katertje heeft nog enkele malen geprobeerd op mijn benen te rijden, hij slaapt
's nachts naast mijn benen en als ik lig te wroeten omdat ik niet goed lig krijgt hij het soms
maar door hem iedere keer weg te duwen heeft hij het nu toch opgegeven
wel standvastig volhouden! als je het de ene keer toelaat en dan weer niet begrijpt het beest er niks meer van
natuurlijk dat is zo bij kinderen ook he
lees de raad in de berichtjes hierboven. het ontmoedigen werkt dus wel
en dan nog, er zijn ergere dingen dan een beest dat zich af en toe bevredigd zou ik zeggen
geen reden om daarvoor al die liefde te missen al zijn poezen natuurlijk even lief hoor!
mijn katertje heeft nog enkele malen geprobeerd op mijn benen te rijden, hij slaapt
's nachts naast mijn benen en als ik lig te wroeten omdat ik niet goed lig krijgt hij het soms
maar door hem iedere keer weg te duwen heeft hij het nu toch opgegeven
wel standvastig volhouden! als je het de ene keer toelaat en dan weer niet begrijpt het beest er niks meer van
natuurlijk dat is zo bij kinderen ook he
lees de raad in de berichtjes hierboven. het ontmoedigen werkt dus wel
en dan nog, er zijn ergere dingen dan een beest dat zich af en toe bevredigd zou ik zeggen
geen reden om daarvoor al die liefde te missen al zijn poezen natuurlijk even lief hoor!
natuurlijk wel tijdig laten castreren!
wacht niet tot ze beginnen sproeien.
ik heb de mijne op 7 maanden laten castreren en die leeftijd wordt ook aangeraden door dierenartsen las ik
op verschillende kattensite' s
zo blijven ze ook lief voor elkaar als je meerdere exemplaren hebt
ik heb met de mijne geen enkel probleem gehad wat betreft vechten of sproeien
het zijn echt liefdevolle broedertjes die spelen dat het een lieve lust is
wacht niet tot ze beginnen sproeien.
ik heb de mijne op 7 maanden laten castreren en die leeftijd wordt ook aangeraden door dierenartsen las ik
op verschillende kattensite' s
zo blijven ze ook lief voor elkaar als je meerdere exemplaren hebt
ik heb met de mijne geen enkel probleem gehad wat betreft vechten of sproeien
het zijn echt liefdevolle broedertjes die spelen dat het een lieve lust is
Je kunt voor de zekerheid zelfs kiezen voor castratie bij 5 maanden, want dan hebben de meeste katertjes nog geen geslachtsdrift en voorkom je dit probleem dus helemaal.
Maar zoals ik al zei komt dit niet zo heel vaak voor, zo waren mijn (ex-zwerf)katers resp. 3 en 7 jaar bij hun castratie en die tonen nu geen enkele sexuele belangstelling in welke vorm dan ook.
groeten,
Sandra
Maar zoals ik al zei komt dit niet zo heel vaak voor, zo waren mijn (ex-zwerf)katers resp. 3 en 7 jaar bij hun castratie en die tonen nu geen enkele sexuele belangstelling in welke vorm dan ook.
groeten,
Sandra
van alle katers die ik heb gehad, vertoonde er maar 1 dit gedrag.
hij had er echt buien van, en dan was het weer over voor lange tijd.
ik zou dus zeggen haal lekker een paar katertjes in huis en geniet ervan!
ook hier wordt gecastreerd met 5 mnd ongeveer.
hij had er echt buien van, en dan was het weer over voor lange tijd.
ik zou dus zeggen haal lekker een paar katertjes in huis en geniet ervan!
ook hier wordt gecastreerd met 5 mnd ongeveer.
castreren op 5 maanden had voor mijn katertje ook beter geweest ja.
toen ik bij de dierenarts kwam zei die dat het hoognodig was toen hij
de balletjes bekeek van het betreffende katertje.
nochtans had ik al veel eerder aan diezelfde dierenarts gevraagd wanneer ik best voor
castratie kwam en zei hij me te wachten tot 7 maanden en heb ik dus inderdaad
gewacht tot ze op de kop zeven maanden werden.
mocht ik ooit terug een katertje nemen zal ik zeker eerder gaan
toen ik bij de dierenarts kwam zei die dat het hoognodig was toen hij
de balletjes bekeek van het betreffende katertje.
nochtans had ik al veel eerder aan diezelfde dierenarts gevraagd wanneer ik best voor
castratie kwam en zei hij me te wachten tot 7 maanden en heb ik dus inderdaad
gewacht tot ze op de kop zeven maanden werden.
mocht ik ooit terug een katertje nemen zal ik zeker eerder gaan
Hallo Lieve mensen,
ik heb vol bewondering dit forum gelezen...
Wij zijn nieuw op deze pagina, en wel om het volgende (ik zal ons ook meteen voorstellen);
Ik heb 2 katers, Fender van bijna 3 & Wupperd van bijna 4.
Ze zijn beide gecastreerd en hebben een zeer verschillend karakter.
- Fender is ondeugend en speels. Vertoont nog erg veel kitten-gedrag (gaat wel op de kattenbak maar kan er niet mee overweg). Zoekt geborgenheid door onder de deken op bed te kruipen. Miauwt om aandacht etc etc. Verder is hij erg waaks.
Wupperd is meer een rustige lieve kat waar je totaal geen problemen mee hebt. Hij doet zijn ding, en ondersteunt zijn broer bij het gebruik van de kattenbak (verstopt de plasjes en poepjes van zn broertje). verder is Wupperd wat meer teruggetrokken, als hij lekker zijn ding mag doen is hij gelukkig, niet teveel aandacht aan geven, tenzij hij hierom vraagt.
1 ding hebben zij overigens gemeen. Dat is hun liefde voor elkaar, en voor mij. Ze zijn echte broertjes die zo af en toe lekker ravotten door het huis oid.
Nu volgt mijn probleem;
Sinds een jaartje ongeveer heeft Fender zich bedacht om zn broer Wupperd aan te randen als Wup slaapt 's nachts. Dit word overigens steeds erger, en ik ben hier natuurlijk niet van gediend, en Wupperd schreeuwt het 's nachts dan ook uit, waardoor mijn nachtrust verstoord wordt.
Nu ben ik van plan morgen de d.a te bellen om informatie te vragen (vooral omdat ik ook vermoed dat Fender nogal wat psychische problemen heeft).
Ik heb verder totaal geen enkele ervaring met katten, Wupperd is door mijn ex van straat gehaald en Fender uit het nest. De relatiebreuk heeft tot gevolg gehad dat de beide heren nu bij mij zijn, en blijven.
Ik ben niet van plan om 1 van de schatten weg te doen, omdat er nu ergens een kink in de kabel is ontstaan.
Ze zijn het grootste deel van de tijd superlief, alleen 's nachts is Fender lastig, zoals boven beschreven...
Kan iemand me misschien een beetje geruststellen? (door eerdere ervaring oid?)
Alvast bedankt!!!
Groetjes Patricia
ik heb vol bewondering dit forum gelezen...
Wij zijn nieuw op deze pagina, en wel om het volgende (ik zal ons ook meteen voorstellen);
Ik heb 2 katers, Fender van bijna 3 & Wupperd van bijna 4.
- Fender is ondeugend en speels. Vertoont nog erg veel kitten-gedrag (gaat wel op de kattenbak maar kan er niet mee overweg). Zoekt geborgenheid door onder de deken op bed te kruipen. Miauwt om aandacht etc etc. Verder is hij erg waaks.
Wupperd is meer een rustige lieve kat waar je totaal geen problemen mee hebt. Hij doet zijn ding, en ondersteunt zijn broer bij het gebruik van de kattenbak (verstopt de plasjes en poepjes van zn broertje). verder is Wupperd wat meer teruggetrokken, als hij lekker zijn ding mag doen is hij gelukkig, niet teveel aandacht aan geven, tenzij hij hierom vraagt.
1 ding hebben zij overigens gemeen. Dat is hun liefde voor elkaar, en voor mij. Ze zijn echte broertjes die zo af en toe lekker ravotten door het huis oid.
Nu volgt mijn probleem;
Sinds een jaartje ongeveer heeft Fender zich bedacht om zn broer Wupperd aan te randen als Wup slaapt 's nachts. Dit word overigens steeds erger, en ik ben hier natuurlijk niet van gediend, en Wupperd schreeuwt het 's nachts dan ook uit, waardoor mijn nachtrust verstoord wordt.
Nu ben ik van plan morgen de d.a te bellen om informatie te vragen (vooral omdat ik ook vermoed dat Fender nogal wat psychische problemen heeft).
Ik heb verder totaal geen enkele ervaring met katten, Wupperd is door mijn ex van straat gehaald en Fender uit het nest. De relatiebreuk heeft tot gevolg gehad dat de beide heren nu bij mij zijn, en blijven.
Ik ben niet van plan om 1 van de schatten weg te doen, omdat er nu ergens een kink in de kabel is ontstaan.
Ze zijn het grootste deel van de tijd superlief, alleen 's nachts is Fender lastig, zoals boven beschreven...
Kan iemand me misschien een beetje geruststellen? (door eerdere ervaring oid?)
Alvast bedankt!!!
Groetjes Patricia
Seksueel gedrag bij gecastreerde kater
Zijn ze geholpen? (Gecastreerd)?
Denk dat dit de vraag is die bij iedereen meteen naar boven zal komen haha
En welkom op het forum!
Denk dat dit de vraag is die bij iedereen meteen naar boven zal komen haha
En welkom op het forum!

Semmie, valentijn & doedel
*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
- Kattebeest
- Tijger
Yep KimberlyWupFen schreef:Ik heb 2 katers, Fender van bijna 3 & Wupperd van bijna 4.

Kan je geen advies of tips geven. Mijn gecastreerde solo-kater vertoont helemaal geen seksueel gedrag

Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Oh oops overheen gelezen sorry !
Mijn gecastreerd kater heeft zo iets ook nog nooit gedaan. Zelfs niet toen onze poes krols was! Ik kan je dus verder ook geen tips geven!
Mijn gecastreerd kater heeft zo iets ook nog nooit gedaan. Zelfs niet toen onze poes krols was! Ik kan je dus verder ook geen tips geven!
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Hier 7 gecastreerde kater die ook regelmatig op elkaar rijden. Staan ook series foto's van in mijn album. Het gaat om steeds de zelfde duo's Sjaak* reed altijd op Joep. Bram* reed op Bob. Rik rijdt op Luuk wat nog een kitten is. Het geeft hier geen problemen, nooit wordt erbij gekrijst.
Misschien dat jouw katten toch ook wat van slag zijn door je relatiebreuk. Katten voelen emoties en veranderingen aan en kunnen dan uit hun goede doen raken.
Je zou eens wat valeriaan kunnen druppelen op speelgoed en of kussentjes.
Daar worden ze vaak blij van.
Misschien dat jouw katten toch ook wat van slag zijn door je relatiebreuk. Katten voelen emoties en veranderingen aan en kunnen dan uit hun goede doen raken.
Je zou eens wat valeriaan kunnen druppelen op speelgoed en of kussentjes.
Daar worden ze vaak blij van.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Inderdaad, ze zijn beiden geholpen.
En het bizarre is dat de relatie al ruim 2 jaar voorbij is (we overigens blij zijn dat het over is) en dit gedrag sinds een jaar verergerd is..
En het bizarre is dat de relatie al ruim 2 jaar voorbij is (we overigens blij zijn dat het over is) en dit gedrag sinds een jaar verergerd is..
Haha Zie nu dat zelfs de titel is: seksueel gedrag bij gecastreerde kater.. Oops haha ik was niet echt wakker!!
Ik denk dat het ergens anders aan ligt. Dat Fender z'n plasjes en poep niet begraaft kan duiden op dominantie. Dit in combinatie met het rijden op Wupperd doet mij denken aan dat Fender de baas wil zijn over Wupperd. Dat dit al een jaar duurt is wel opmerkelijk te noemen, ik heb eerlijk gezegd zo ook geen tips voor je (behalve wat al gezegd is; valeriaan druppelen op een knuffel of kussen, dat werkt ontspannend).
Zou het kunnen zijn dat Fender z'n energie niet zo goed kwijt kan 's nachts en dat hij daarom z'n mogelijke dominantie wil botvieren op Wupperd? Ik had ook zo'n stel; de jongste probeerde 'de macht' over te nemen van de oudste. Dit begon 's nachts maar gebeurde op een gegeven moment ook overdag en sloeg om naar vechtgedrag. Nu ik een derde kat heb is de poes een stuk rustiger geworden en kanaliseert niet al haar energie op de oudste kater (bij haar komt de dominantie trouwens voort uit onzekerheid).
P.S. Uit pure nieuwsgierigheid: hoe oud was Fender toen hij uit het nest werd gehaald? Ik heb hier een poes die te vroeg is weggehaald bij de moeder (ze was nog maar zeven weken) en zij zoekt ook altijd geborgenheid onder een deken (vooral bij mij). Een vriend van mij heeft drie katten die te vroeg zijn weggehaald en vertonen hetzelfde gedrag.
Zou het kunnen zijn dat Fender z'n energie niet zo goed kwijt kan 's nachts en dat hij daarom z'n mogelijke dominantie wil botvieren op Wupperd? Ik had ook zo'n stel; de jongste probeerde 'de macht' over te nemen van de oudste. Dit begon 's nachts maar gebeurde op een gegeven moment ook overdag en sloeg om naar vechtgedrag. Nu ik een derde kat heb is de poes een stuk rustiger geworden en kanaliseert niet al haar energie op de oudste kater (bij haar komt de dominantie trouwens voort uit onzekerheid).
P.S. Uit pure nieuwsgierigheid: hoe oud was Fender toen hij uit het nest werd gehaald? Ik heb hier een poes die te vroeg is weggehaald bij de moeder (ze was nog maar zeven weken) en zij zoekt ook altijd geborgenheid onder een deken (vooral bij mij). Een vriend van mij heeft drie katten die te vroeg zijn weggehaald en vertonen hetzelfde gedrag.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).