Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Hilda »

Haaksbarf ziet er prachtig uit (lekker grof en herkenbare delen)maar er is geen een die het hier wou eten.
Nou zijn het ook een stelletje miepdozen hier,maar de hond moest het ook niet en zij eet eigenlijk alles.
Het ruikt vrij sterk naar een groente die er in zit(koolachtig)en daardoor wat zurig.
De haaksbarf die ik bestelde is stukken duurde dan de carnibest,vooral de varianten van konijn eend en paard.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Hilda, ik ben ook echt blij met onze samenwerking! Mijn katten zijn dol op de carnibest.
San, ik ben wel echt nieuwsgierig naar jouw ervaringen. Jouw katten accepteren ook niet alles he ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Konijn is inderdaad erg duur maar die wil ik eigenlijk niet omdat dat me toch wat tegen de borst stuit, maar het is wel degene die ze goed aten.
Ik heb vandaag een andere smaak geprobeerd, zaten verschillende dingen in, maar Jes en Miss haalden hun neus er voor op alhoewel ik minder had gemengd, dus dat word nog wat.

Ik ga morgen mn haaksbarf halen Bel, ik werd vandaag gebeld dat een deel van mn bestelling binnen was.
En inderdaad, ik heb ook zeer moeilijke portretten die ik niet makkelijk overkrijg op iets nieuws, dus het zal wel weer een gevecht worden.

Edit:heb het ff nagekeken en wat ze vandaag hebben gekregen door hun rodi heen was kip/paard, had dus kunnen weten dat dat een probleem zou worden, paard blieven ze absoluut niet.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Nou..gezien het me niet gaat lukken ze over te krijgen door het alleen te mengen met rodi ben ik teruggevallen op de kleine blikjes gourmet.
Omdat ik weet dat als ik daar een klein beetje van gebruik het wel gegeten word..en gisteren dan dus toch een succesje, alleen Buffy had niet alles opgegeten en het ging ook niet allemaal in 1 keer op, maar uiteindelijk werd er in elk geval wel normaal gegeten!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

San, heb je veel gekocht?
Mochten we elkaar treffen en het lukt echt niet dan neem ik het wel over anders. Hier is er altijd wel iemand die het lust ;-) Ik hoop dat het zo gaat lukken!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Ik koop altijd gelijk aardig goed in omdat hij het niet op voorraad heeft, ik moet het dus bestellen als ik het nodig heb.
Ik ben geen opgever, in het begin heeft het me ook genoeg moeite gekost om ze allemaal over te krijgen, op Buffy na.
Met Missy heeft het zelfs zeker 4 maanden geduurd voordat ze volledig vers at.
Dus dat komt best goed hoor, ik weet nou eenmaal met hun dat ik heel erg veel geduld moet hebben ;-)
Ik hou je op de hoogte :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

Ik denk ook dat het goed komt ;-) Even wennen he!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Sandra W »

Wat gek eigenlijk hè dat veel katten er moeite mee hebben om op een natuurlijke manier te eten en dit helemaal verleerd lijken te zijn. Ze geven dan echt de voorkeur aan brokjes en blikvoer, terwijl dat rauwe voer - lijkt mij - toch veel lekkerder voor ze moet zijn. Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met onze "fast food" ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door rieneke »

hou op schei uit :roll:
maanden ben ik bezig geweest het gajes aan het versvoer te krijgen, en het is helaas maar voor een deel gelukt.
zelfs kleine moos heeft liever natvoer dan een kuiken.
zo jammer!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Er schijnt een stof in te zitten wat het commerciële voer heel aantrekkelijk maakt, alleen de geur al worden ze hier wild van :shock:

Vanmorgen ging het eten er alweer beter in, alles is op gegaan. Gaat me het nodige kosten aan blikjes maarja dat moet dan maar.

Kuiken hoef ik hier helemaaaaaaaaaaaaal niet mee aan te komen, wellicht dat Red of Buf een poging zouden wagen maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat ik zo'n beestje na wat gespeel ermee weg kan gooien.
Moest al toen ik zelf ging samenstellen in het begin alles door een handmolen doen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Hilda »

Ja jammer is dat van dat commerciele geouwehoer!
Tommie is m'n enige katje die van een fokker komt en bij hem dacht ik...kat in 't bakkie die gaat op de versvoer.Ik bracht de fokker al Carnibest en zodra hij zelf kon eten voerde zij hem dus al Carnibest.Toen hij met 13 week hier kwam at hij het nog steeds met veel smaak maar aangezien er hier ook altijd brokjes staan was meneer in mum van tijd om en bliefde hij geen versvlees meer.
Een kuikentje gaat er gelukkig nog wel in(ook niet meer zo gretig als in het begin)en voor m'n ouwetje gooi ik de kuikens door de blender.Veel mensen vinden dit raar maar wat denken jullie dat er met het voer in de versvlees gebeurd?
In de maanden dat ik bezig ben geweest de katten hier op versvlees te krijgen is de hond wel 2 kilo gegroeid...weggooien doen we niet dus als het er na een dag nog stond...hoppa...in het hondje :lol:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Kattenbella »

:lol: Hondje is de kliko ;-)
De kuikens waren zo helemaal weg hier. het was meer mijn eigen tere zieltje die hier even aan moest en moet wennen :oops:
Ik heb nog een pakje staan die ik toch binnenkort ga geven, ze vonden het wel super!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Wij vinden dat soort dingen toch gauw zielig :lol:

Vandaag meer succes, de rodi sterk verminderd en meer haaksbarf, uiteraard met gourmet erdoor, en het was zo weg :shock:
Heb zo'n idee dat ze de rodi een beetje zat zijn, merkte de laatste tijd al dat ze soms wat meer aan het tandhakken waren.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Sasser
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jan 2009 15:16
Locatie: Utrecht

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door Sasser »

De twee dames die hier in huis zijn komen wonen komen uit het asiel, dus was het een blinde gok wat ze lekker zouden vinden. We zijn begonnen met TomPoes (brokken) en die gaan erin als zoete koek. Er staan de hele dag door twee bakjes voer (je denkt toch niet dat de dames een etensbakje delen heh...maar als de ander even weg is, wordt er uit beide bakjes gegeten....wie weet is het voer in het andere bakje veeeeel lekkerderder!! ;) ). Zijn er mensen die enige ervaring hebben met TomPoes? Is het goed of juist slecht? Verder kregen ze in den beginne meerdere keren per week een beetje blikvoer, maar daar werd hun ontlasting heel dun van, dus dat krijgen ze nog maar 1x per week (en dan maar 1 schep), met hoge uitzondering krijgen ze het 2x per week. Verder is het standaard zondag visdag en wordt er diepvriesvis voor ze gekookt (niet teveel, alles met mate :) ). Weet iemand of je de katten ook rauwe vis kunt geven? En als dat kan, moet ik het dan bij de visboer halen of is de vis uit de supermarkt ook goed? Is mijn redenatie juist, dat wanneer ze veel blikvoer krijgen, dat ze daarvan aan de kletterderrie raken?

Groetjes!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door rieneke »

zet eens een ingredientenlijstje neer?
zo uit m'n hoofd ben ik al niet wild van tompoes.
geur- kleur- en smaakstoffen hoef ik niet voor m'n katten.
heb ook twijfels over de gebruikte conserveermiddelen, dat is soms je reinste kankerverwekkende rotzooi.
technical vind ik een goed alternatief wat betaalbaar is.

rauwe vis is prima, ik haal sardientjes bij de turk.
en koolvis kan je gewoon bij de super halen.
Plaats reactie