Poes krabt naast de krabplank op de muur

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Veluw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:22

Poes krabt naast de krabplank op de muur

Bericht door Veluw »

Heel vervelend, aangezien we het niet zo lang geleden helemaal mooi vernieuwt hebben ;-) Erg dom eigelijk, eerst nieuw behang en dan een nieuwe poes er bij nemen. Maarja, nu niks meer aan te doen.

We hebben zo'n ding die je tegen de muur aan kan schroeven, op de plek waar zij normaal dus krabt. En wat zie ik nou, meisje krabt er gewoon lekker naast door :roll:

hoe kan ik haar laten zien dat het de bedoeling is dat ze op dat ding krabt, en niet op het behang?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: poes krabt naast de 'krabber' op de muur

Bericht door Sandra W »

Sommige katten reageren heel erg goed op cat nip op de krappaal, terwijl andere katten zich daar niets van aantrekken. En anders kun je het natuurlijk ook even "voordoen" ;-).

groeten,
Sandra
Veluw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:22

Re: poes krabt naast de 'krabber' op de muur

Bericht door Veluw »

Met volle vertrouwen kattenkruid gekocht, 8 euro. :roll: Geen van de 2 interesseert het ook maar een beetje. Naja, poesekind rook wel, vond het wel een beetje interessant en toen ging ze vrolijk weer naast de krabpaal krabben.

Voordoen heb ik een paar keer geprobeert maar ze kijkt niet eens om. En ik kan d'r ook niet vastpakken en d'r pootjes over de krabpaal strijken, ze kan er niet tegen als iemand d'r vasthoud.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: poes krabt naast de 'krabber' op de muur

Bericht door Sandra W »

Wat jammer van dat dure spul, mijn katten reageren ook helemaal niet op catnip, maar ik heb katten gezien die er gek op waren. Misschien kun je twee plankjes naast elkaar ophangen dan is hun krapoppervlakte wat groter.

Verder kan het verticaal krabben aan behang en meubels ook een teken van stress zijn, omdat er nu twee katten zijn. In dat geval zou het vanzelf over moeten gaan als de rust is wedergekeerd of zou je een Feliway-stekker kunnen kopen, die kalmerende geuren vrijgeeft. Helaas ook ontzettend duur (rond E25,-) :???:.

groeten,
Sandra
Veluw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2008 08:22

Re: poes krabt naast de 'krabber' op de muur

Bericht door Veluw »

Dat zou misschien wel een reden kunnen zijn ja. Want ik merk dat ze nu pas echt uit d'r schulpje aan het kruipen is en laat zien hoe ze echt in elkaar zit. Een prinsesje die net zo gek is als iedereen hier in huis :edance:

Als ik d'r uit laat rent ze altijd bomen in en ik hoop altijd maar dat dat een goed effect is voor d'r nagels.
2 plankjes naast elkaar kan niet in verband met de manier waarop de trap/leuning enzovoorts zitten. :-(

Ik zal gaan kijken voor een Feliway stekker, ik hoop dat dit sowieso voor beide katten misschien een beetje helpt, misschien dat Tijgertje ook wat rustiger word en dat ze wat minder vechten. :grin: En niet geschoten is altijd mis.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: poes krabt naast de 'krabber' op de muur

Bericht door beestenbende »

Wat ook wel eens wil helpen is als je haar betrapt, haar een beetje nat spuiten met een plantensproeier. Op die manier leren ze het ook snel af. Of het schrik effect, laat bijvoorbeeld je sleutels vallen. Succes ermee
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Plaats reactie