Seksueel gedrag bij gecastreerde kater

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
nadja
Kitten

Seksueel gedrag bij gecastreerde kater

Bericht door nadja »

hallo beste mensen,
ik heb een vraag: ik heb 2 gecastreerde katers van bijna 2 jaar oud en twee vrouwtjes die de pil krijgen.
nu begint 1 van mijn katers seksueel gedrag te vertonen, nmlk rijden op mijn benen, met een duidelijke erectie.
ik begin mij zorgen te maken. is dit normaal bij een gecastreerde kater? ze zijn op 7 maanden gecastreerd.
ik maak mij vooral zorgen omdat ik wil dat hij thuis blijft vanwege te druk verkeer buiten enz.
normaal blijven ze mooi op mijn koertje als ze buiten mogen maar als ze echt willen zouden ze wel over het muurtje geraken, vandaar mijn bezorgdheid. ik heb het pas de eerste keer opgemerkt maar zou niet graag hebben dat dit gedrag een gewoonte wordt natuurlijk.
alvast bedankt voor reaktie' s
nadja
Laatst gewijzigd door nadja op 08 jan 2009 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
rieneke
Tijger
Tijger

Re: seksueel gedrag bij gecastreerde kater

Bericht door rieneke »

mijn gecastreerde daantje heeft zo lang als hij leefde met veel plezier gemasturbeerd op een schapenvacht.
van andere "mannelijke" fratsen had hij gelukkig geen last.
is het niet mogelijk je plaatsje zodanig te beveiligen dat hij er echt niet uitkan?
nadja
Kitten

Bericht door nadja »

ik zal inderdaad moeten zorgen dat ze echt niet weg kunnen want mijn vrees is dat als hij seksuele drang heeft dat hij dan op zoek zal gaan naar kattinnetjes. of zie ik dat verkeerd?
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

ik denk dat dat wel los zal lopen.
dat rijden op je benen is een vorm van masturberen, en veel gecastreerde katers doen dat.
dat betekent niet dat ze verder mannelijk gedrag gaan vertonen, zoals op zoek gaan naar poezen en gaan zwerven.
maar ik zou zelf de boel goed afgezet willen hebben, puur voor m'n gemoedsrust.
nadja
Kitten

Bericht door nadja »

heel erg bedankt voor je reactie!
ik ben een beetje gerustgesteld maar inderdaad, ik zal toch maar maatregelen treffen want laatst was ik het katertje een dag en nacht kwijt, met mijn vriend mee buiten geglipt door de voordeur toen hij onnoemlijk vroeg ging werken en ik was er gewoonweg kapot van.
hij zat achter de hoek achter een hek te schuilen. een mirakel, voor hetzelfde geld was hij kilometers ver weg geweest he.
ik wou een leuke foto van de poezen plaatsen maar dat lukt me voorlopig niet.
dit katertje apporteert dingen als een hondje. we zijn er echt gek op, speciaal mannetje. maar dat vind allicht elk kattenbaasje
groetjes
nadja
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: Seksueel gedrag bij gecastreerde kater

Bericht door Sandra W »

Het is inderdaad mogelijk dat dieren na hun castratie sexueel gestimuleerd blijven, maar het feit dat jullie nog ongesteriliseerde poezen hebben maakt het er voor hem niet makkelijker op, ook al zijn ze aan de pil. Poezen kunnen sowieso niet voor altijd aan de pil blijven vanwege de grote risico's van baarmoederproblemen, dus ik raak je sterk aan je poezen spoedig te laten steriliseren.

Pas bij je kater trouwens ook op voor een dwangneurose en haal het kussentje of dekentje dat hij eventueel gaat gebruiken weg als hij het te vaak gebruikt, want er zijn gevallen bekend dat dit echt zielig voor de kater begon te worden.

groeten,
Sandra
nadja
Kitten

Bericht door nadja »

hartelijk dank voor je reactie!
mijn dierenarts zei me dat de pil geen kwaad kon maar ik heb er zelf wel mijn bedenkingen bij.
ik zal je raad ter harte nemen. zo ook met het katertje,
voorlopig heeft hij alleen 1x mijn benen gebruikt om te rijden, geprobeerd dan toch want ik laat het natuurlijk niet toe.
maar hij was wel volhardend!
echt zielig ja. ik zou niet willen dat hij zich suf gaat rijden, ik hou het in de gaten.
maar wat gebeurt er dan als je het onderwerp van zijn lust wegneemt?
schakelen ze dan niet gewoon over op iets anders?
of zijn er trucs of middeltjes om het af te leren?
groetjes
nadja
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

nadja schreef:maar wat gebeurt er dan als je het onderwerp van zijn lust wegneemt?
schakelen ze dan niet gewoon over op iets anders?
of zijn er trucs of middeltjes om het af te leren?
groetjes
nadja
Je kunt het niet echt afleren, aangezien het een drift is, maar je hoeft het ook niet zodanig te faciliteren dat het een dwangneurose wordt. Het is dus meer het verschil tussen afremmen of juist stimuleren, al is een keertje natuurlijk geen enkel probleem.

groeten,
Sandra
nadja
Kitten

Bericht door nadja »

begrepen! hartelijk dank!
rieneke
Tijger
Tijger

Bericht door rieneke »

de pil is wel degelijk schadelijk, oa vergroot het de kans op kanker op latere leeftijd flink.

ik weet van diverse katers dat ze het met een zekere regelmaat doen, en dat levert geen problemen op (voor de kat ;-) )
wel kan ik me voorstellen dat het tegen je been niet zo'n succesverhaal is.
probeer, als hij het nog eens doet, iets ter vervanging aan te bieden, een fleece dekentje of zo.
Sandra W
Tijger
Tijger

Bericht door Sandra W »

Ik zou juist niet iets aanbieden, vanwege het risico op dwangneurose. Ik ken helaas een paar van dergelijke exemplaren (zowel honden als katten).

groeten,
Sandra
nadja
Kitten

Bericht door nadja »

indien hij wat te wippen zoekt moet hij er zelf maar achter gaan he :roll: :grin:

en liever geen geobsedeerde kater in huis, ik zal het zeker proberen te ontmoedigen
maar als de drang er is moet hij het natuurlijk ook ergens kwijt lijkt me
mocht het vaak beginnen voorkomen zou ik het zielig vinden en er eens met de dierenarts over praten misschien
al ben ik zeker geen voorstander van wat voor medicatie dan ook
maar mijn katten moeten zich wel goed voelen he
Leonie89
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Leonie89 »

ik dacht dat mensen de enige waren die aan masturbatie doen :shock: weer wat geleerd..
ik probeer me het beeld voor te stellen van een masturberende kater op en kleed, maar ik kan me er slecht iets bij voorstellen.. :???:
Poezemuis
Huiskat
Huiskat

Bericht door Poezemuis »

Hahaha ik kan me er wel een voorstelling van maken. Onze gecastreerde kater probeert het alleen af en toe op mijn arm. Dan bijt ie met zn hoektanden vast op een velletje van mn hand en dan weet ik hoe laat het is :grin:
Hij snapt maar niet waarom ik dat niet wil :lol:
pluis
Kitten

Bericht door pluis »

Hallo kattenvrienden...
Mijn naam is pluis ,en ik ben sinds 10 min lid van dit forum.
Ben lid geworden omdat mijn man en ik van plan zijn 2 kittens aan te schaffen.
En het fijn is ,als je met je vragen ergens terecht kan, zonder nu meteen vrienden en kennissen lastig te vallen.
Wij gaven de voor keur aan twee katers , dit omdat ze over het algemeen wat forser van bouw zijn,en volgens mijn zoon,aanhankelijker zijn dan poezen...
Maar nu ik hier lees dat katers ondanks hun castratie toch behoefte kunnen blijven houden aan het bevredigen van zichzelf , begin ik te twijfelen..
Moet ik nu mijn kater wens laten voor wat die is ,en dus poezen nemen?
Hoop dat iemand mij een beetje katwijser kan maken..
Plaats reactie